Päätin HS:n tämän päivän kirjoituksen jälkeen etteivät lapsemme mene koskaan päivähoitoon.
Vanhempi täyttää ensi kuussa 3 ja toinen vielä mahassa. Sen verran sadistisia tarinoita oli. Jäämme mieheni kanssa kotiin hoitamaan lapsiamme kunnes nämä menevät eskariin.
Näköjään mikään ei ole muuttunut 70-luvulta, jolloin suu harjattiin väkisin mäntysuovalla ja hammasharjalla jos erehdyksessä lausui kaverin opettaman kirosanan. Tutti heitettiin roskiin 1-vuotiaana, vaikka osasin puhua silloin jo sujuvasti. Syy oli se että se muka hidastaa puheenkehitystä. Greippiä (jota inhosin) tungettiin väkisin suuhun, kunnes oksensin ja sitten karjutiin että siivoa omat oksennuksesi lattialta kun kerran oksensit!. Nämä mukavat muistot siis päiväkodista.
Omat lapseni eivät tule kokemaan samaa.
Kommentit (46)
työharjottelussa tarhassa ja minä päätin jo silloin,etten KOSKAAN laita lastani tarhaan. Pienimmille lapsille karjuttiin että ole hiljaa,kun vuoden ikäinen pieni tyttö istui lattialla ja itki ikävää nähtävästi. Kun otin hänet syliin ja rauhottelin niin minulle tullaan huutamaan että älä passuuta yhtä lasta,ei hän ole mikään erityistapaus. Eräs pieni poika laittoi taskuihinsa perunamuussia,äkäinen tarhatantta tuli ja repi muussin pojan housujen taskuista takaisin lautaselle ja pakotti syömään.
Että ihan vaan terveiset Tuoriniemeen,mitenköhän pikkuveljeäni on kohdeltu siellä...
tehdä noin isoja päätöksiä jonkun yksittäisen lehtijutun perusteella...
Itsekin olen ollut molempien lasten kanssa sen kolme vuotta kotona.
Meillä on sama systeemi kotona käytössä.
Jotkut lapset söisivät vain ranskanleipää, maitoa ja herkkuja, jos saisivat valita...
Meillä on sama systeemi kotona käytössä.
Jotkut lapset söisivät vain ranskanleipää, maitoa ja herkkuja, jos saisivat valita...
Minusta ei. Meillä on ollut hyvä hoitopaikka lapsilla ja mukavat hoitajat. Yhdestä tädistä pojat puhuvat, että se aina raivoaa, mutta muut hoitajat ovat kivoja. Uskon täysin tuon artikkelin jutut; valitettavasti tuollaisia ihmisiä löytyy, jotka purkavat oman pahan olonsa lapsiin, vaikka niin ei missään tapauksessa saisi tehdä. Surullista.
Minä olen itse hoitanut lapseni.Jost et pysty hoitamaan lapsia ,älä valita.Päivähoito hyvä vaihto ehto lapsille ,jos vanhemmat ei halua hoitaa lapsia.Kyllä ärsyttää tuo mollaaaminen päiväkodeista.