Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten löytää itselle mieluinen ammatti?

Vierailija
22.02.2010 |

Olen jo 34v enkä vieläkään tiedä, minkä alan haluaisin opiskella.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sinä tuohon ikään mennessä tietänet tästä aiheesta paljonkin.

Vierailija
2/6 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt tähän asti nuorena opiskelemassani ammatissa, vaikka ikinä en ole siitä välittänyt sen enempää. Alan puutuun koko alaan ihan täysillä! En vain tiedä mikä se mieluisin ammatti olisi. Jos jollakin on ideoita, miten olette löytäneet kiinnostavan ammatin, otan mielelläni vastaan. En nyt täysillä luota vain siihen, että työkkärin ammatinvalintapsykologi sen mulle osaa kertoa.

Kyllähän sinä tuohon ikään mennessä tietänet tästä aiheesta paljonkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä torju hyviä neuvoja. Ammatinvalintapsykologit ovat koulutettua porukkaa. Heidän käyttämäänsä testiä pääsee muistaakseni kokeilemaan työkkärin sivuilta.

Itsehän sinun on päätettävä, mikä kiinnostaa. Lue vaikka eri koulujen tutkintokuvauksia ja pohdiskele, millaisessa ammatissa näkisit itsesi. Ihmisten kanssa vai yksin? Teoreettista vai käytännöllistä? Ulkona vai sisällä? Onko sinulla sairauksia tai allergioita, jotka rajoittavat ammatinvalintaa? Kuinka pitkään jaksat opiskella ja haluatko oikeasti panostaa opintoihin?

Itse keksin oman ammattini 12-vuotiaana ja sitä kohti olen määrätietoisesti kulkenut. Koko ajan tuntuu enemmän omalta jutulta, eli minulla on käynyt tuuri.

Vierailija
4/6 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En torju työkkärin ammatinvalintapsykologia, se on oikeinkin varteenotettava vaihtoehto, jota varmasti tulen käyttämään. Tarkoitin sitä, etten voi vain ajatella, että sieltä se vastaus löytyy ja 100% varmuudella oikea vastaus.

Ap

Älä torju hyviä neuvoja. Ammatinvalintapsykologit ovat koulutettua porukkaa. Heidän käyttämäänsä testiä pääsee muistaakseni kokeilemaan työkkärin sivuilta. Itsehän sinun on päätettävä, mikä kiinnostaa. Lue vaikka eri koulujen tutkintokuvauksia ja pohdiskele, millaisessa ammatissa näkisit itsesi. Ihmisten kanssa vai yksin? Teoreettista vai käytännöllistä? Ulkona vai sisällä? Onko sinulla sairauksia tai allergioita, jotka rajoittavat ammatinvalintaa? Kuinka pitkään jaksat opiskella ja haluatko oikeasti panostaa opintoihin? Itse keksin oman ammattini 12-vuotiaana ja sitä kohti olen määrätietoisesti kulkenut. Koko ajan tuntuu enemmän omalta jutulta, eli minulla on käynyt tuuri.

Vierailija
5/6 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai haluatko tyystin vaihtaa alaa? Jos näin on, niin mieti, mitkä nykyisen työsi piirteet haluaisit säilyttää uudessa työssä ja lähde siltä pohjalta etsiskelemään.

Voin antaa konkreettisempia neuvoja, jos pystyt kertomaan tarkemmin mieltymyksistäsi.

Vierailija
6/6 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ihmisten kanssa työskentelystä, olen sosiaalinen ja tulen helposti juttuun erilaisten ihmisten kanssa. Toisaalta minulla on ehkä matalahko paineensietokyky. (Miten sitä voi kehittää?) Pidän myös pikkutarkastakin työstä. Työpaikat ja niihin liittyvät ammatit jotka suljen heti pois ovat päiväkodit, koulut, vanhusten ja vammaisten hoitotyö. Toisaalta taas psykologia kiinnostaa kovasti, että jos työ olisi esim psykologiaan liittyvää näissä em. paikoissa, niin sitten ok.

Terveyteni ei kestä jatkuvaa istumis/seisomistyötä. Vaihtelua täytyisi jonkun verran ainakin olla.

Mainitsin tuossa psykologian kiinnostavan. Ihmisläheinen työ voisi minulla liittyä myös ongelmaperheiden lapsiin/nuoriin, auttamistyö ihan konkreettisellakin tasolla.

Kaupallinen ala voisi olla ok... (En tiedä riittääkö minulla matikkapää!) :D

Tällä nykyisellä alalla minulla ei ole intressejä edes jatko-opiskeluihin.

Ap

Vai haluatko tyystin vaihtaa alaa? Jos näin on, niin mieti, mitkä nykyisen työsi piirteet haluaisit säilyttää uudessa työssä ja lähde siltä pohjalta etsiskelemään. Voin antaa konkreettisempia neuvoja, jos pystyt kertomaan tarkemmin mieltymyksistäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme