epäsäännöllinen kierto
lopetin pillereiden syönnin ennen vuoden vaihdetta. söin niitä noin 6vuotta. nyt on ollut kahdet menkat lopettamisen jälkeen. kierto oli ennen normaali aina 28pvä. nyt se on ollut ensin 30pvä ja seuraava oli 27pvä. miten osaa laskea ovulaation oikein kun kierto ei ole ollut säännöllistä? kiitos :)
Kommentit (3)
Mä en varsinaisesta osaa varmaan auttaa, kun itsellä samaa ongelmaa..Meillä on tyttö-5 ja haaveillaan toisesta. Mä otin kuparikierukan pois n puoli vuotta sitten ja yritys aloitellaaan kesän maissa..Nyt ongelmana on myös epäsään..kierto. Ennen on aina ollut n 28 pv, nyt se on 28-34. Todella raivostuttavaa, enkä mä muka enää ees tunne ovulaatiota. En tiedä mikä tässä nyt on.. Meinasin jo mennä gynelle kyseleen, mutta enpä taida nyt hätäillä. Muuten kaikki pitäs olla ok, kun gynellä vasta talvella kävin.
Rutinaa..mutta helpotti kummasti;) Toiv. olet saanut jo helpotusta oviksen metsästykseen. Mäkin koitan.
.9
Krisse
joo kierto ei ole tasaantunut eikä ole kyllä tärpännytkään :/ :/ eli ennen tosiaan oli se kierto prikulleen 28pvä, lopettamisen jälkeen 30, 27, 32 pvä kierto ja nyt odotelleen, olis menossa 29 kiertopäivä ja tiedä häntä milloin alkaa, vai alkaako! ärsyttävää tälläinen, nykyään saa olla varuillaan kun ei tiedä missä ja milloin menkat alkaa..puuh. Toisaalta kyllä odotan ettei niitä kuulukaan, jospa vihdoin olisi tärpännyt! :) mutten uskalla toivoa taas liikaa, ei pettymyksiä lisää. Itsekäänn en ole varma tunnenko ovulaatiota aina. Joissakin kierroissa on ollut limaa enemmän, toisissa vähemmän, mutta siihen ne oireet on melkeinpä jääneet. Ehkä joskus hieman kuumeista oloa tai vatsan nipristelyä. Muttei aina. Viimeisessä uskoin hoksanneeni oviksen, ja se päivä käytettiin hyödyksi, mutta viikko sen jälkeen tuli taas ihan samanlaiset ovis oireet (limat) niin en tiedä miten sen kanssa nyt taas oli. En tiedä auttaisko tikuttaminen, ehkä kokeilen jos tarvetta on. miten sulla krisse?
Eli ovis on 14vrk ennen seuraavia menkkoja, joten vain jälkikäteinen laskenta onnistuu.
Etukäteen jos haluat tietää, niin erilaiset kehonseurantamenetelmät käyttöön... ovistikut, limat, oviskipu-tuntemukset jos niitä on, yms...
Tietysti voisit laskea että jos kierto on 27-30pv, niin ovis on todennäköisimmin 13-16 päivänä. Eikös tuollainen tarkkuus jo aika helposti mahdollista tähtäämisen... jos vaikka pupuilua sitten 12-16pv...