Olenko ainoa jota ÄLLÖTTÄÄ kylpylät?
En voi sille mitään mutta hienoimmissakin kylpylöissä minulle iskee kuvotus: lillua nyt samassa altaassa sadan venäläisen kanssa, katsella kun lapset kaivaa nenää, räkii ja pissii altaaseen, sitten ne limaiset kaakelilattiat joille on kulkeutunut vessapaperimössöä, laastareita jne. YÖK!!! Sitten illalla ravintolaan syömään ylihintaista sapuskaa ja katselemaan taas lasten (omien ja muiden) riehuntaa.
Lapsen takia toki käydään jatkossakin kylpylöissä mutta minulle nuo ovat kaukana hemmottelusta tai luksuksesta. Huvitti kun yksi perheenäiti oikein haaveili että voi kun pääsisi kylpylään lillumaan ja hemmottelemaan itseään arjen vastapainoksi. Minä saan noista paikoista vaan puistatuksia...
Kommentit (21)
Samoin kaikki massasyömingit eli laivojen seisovat pöydät yms.
Miestä ei ole ajatus innostanut koskaan ja itsekin olen käynyt lapsen kanssa "pakosta" pari kertaa, koska lapsi tykkää, mutta viimekertaisen käynnin jälkeen, kun näin myös tosiaan näitä venäläisiä kylpylässä niin rupes ällöttää. Venäläiset naiset ei tosiaan käyneet suihkussa eikä saunassa vaan kävelivät suoraan pukuhuoneesta uimaan.Täydet tällingit-hiuslakat ja meikit naamassa.
Neuroottisen kuuloista touhua. Se, että ei kestetä toisten ihmisten läsnäoloa ja pelätään bakteereja. Ei-neuroottinen ihminen ei ajattele tuollaista.
Juttelin juuri äitini kanssa, hän on entinen hygienianeurootikko. Onneksi on nyttemmin parantunut siitä. Inhosi juuri tuollaisia asioita, kylpylöitä ja seisovia pöytiä. Ja monia muita, lista on loputon. Ei hänkään silloin pitänyt itseään neuroottisena, mutta jälkikäteen on ymmärtänyt, että touhu ei ollut aivan tervettä.
vaikka maksettais. Ehkä joku nauttii, minä en. En tykkää edes uimahalleista ja joku niissä yleisissä saunoissa jne. ällöttää. Mies on samantyyppinen, ennemmin mökkeileen, rauhassa saunomaan, pilkkimään, uimaan tai hiihtämään ja vaikka kalastamaan.
vaan siellä oman huoneen suihkussa, omassa rauhassa. Ehkä minuakin kylpylässä mulkoillaan? Likainen en ole.
vaikka maksettais. Ehkä joku nauttii, minä en. En tykkää edes uimahalleista ja joku niissä yleisissä saunoissa jne. ällöttää. Mies on samantyyppinen, ennemmin mökkeileen, rauhassa saunomaan, pilkkimään, uimaan tai hiihtämään ja vaikka kalastamaan.
Voin vaikka vannoa. Ja muutenkin oma rauha on oma rauha :).
näitä bakteerihysteerikkoja! Elämästähän saa juuri niin vaikean kuin itse haluaa..
Tässä yhden kylpylän veden puhdistuksesta:
Kylpylän veden laatu on tarkan kontrollin alla, siitä ottaa henkilökunta näytteet joka aamu ja lisäksi terveystarkastaja valvoo veden laatua. Kylpylän kellaritiloissa toimii altaiden vedenpuhdistuslaitos ja siellä on kuusi isoa uutta lasikuituista kvartisihiekalla ja aktiivihiilellä täytettyä suodatinta, joiden läpi altaan vesi johdetaan. Vesi menee suodattimien läpi jatkuvasti kahden tunnein välein, neljä pumppua hoitaa veden väsymättömän kierron systeemeissä. Vesi johdetaan lisäksi UV-laitteen läpi, joka hajottaa bakteereja ja huolehtii lopusta, mikä ei ole tarttunut hiekka- ja hiilisuodattimeen. Suodattimeen tarttunut lika puolestaan puhdistetaan välillä paineilmalla ja vettä hyväksi käyttäen huuhdellaan viemäriin.
mutta tyhmää kuvitella että vesi puhtaampaa. Suomenkin vesiin lasketaan jätteitä, bensaa veneistä, pissaa ja kakkaa siinä kuin kylpylöissäkin, missä se esi vaihdetaan välillä puhtaaseen, toisin kuin järvessä.
lääkäri on kehottanut välttämään uimahalleja ja kylpylöitä, koska sieltä bakteerin voi saada helposti.
näitä bakteerihysteerikkoja! Elämästähän saa juuri niin vaikean kuin itse haluaa..
Tässä yhden kylpylän veden puhdistuksesta:
Kylpylän veden laatu on tarkan kontrollin alla, siitä ottaa henkilökunta näytteet joka aamu ja lisäksi terveystarkastaja valvoo veden laatua. Kylpylän kellaritiloissa toimii altaiden vedenpuhdistuslaitos ja siellä on kuusi isoa uutta lasikuituista kvartisihiekalla ja aktiivihiilellä täytettyä suodatinta, joiden läpi altaan vesi johdetaan. Vesi menee suodattimien läpi jatkuvasti kahden tunnein välein, neljä pumppua hoitaa veden väsymättömän kierron systeemeissä. Vesi johdetaan lisäksi UV-laitteen läpi, joka hajottaa bakteereja ja huolehtii lopusta, mikä ei ole tarttunut hiekka- ja hiilisuodattimeen. Suodattimeen tarttunut lika puolestaan puhdistetaan välillä paineilmalla ja vettä hyväksi käyttäen huuhdellaan viemäriin.
Jotenkin merkillepantavaa, että noissa paikoissa on huomattavan paljon todella ylipainoisia, tatuoituja ja junttimaisia ihmisiä. Niitähän on kaikkialla missä lapsiperheet kokoontuu mutta erityisen paljon kylpylöissä ja Puuhamaassa ;)
tuollainen "hauskanpito". Hygieniasyitä ei ole, mutta minulle ei ole mitään huviakaan viettää aikaa ihmisjoukoissa. Ihmiskammoinenkaan en ole. En vaan viitsi maksaa yhtään ylimääräistä tällaisesta vapaa-ajanviettotavasta.
muttaei käyty kylpemmässä eikä uimassa. Annettiin esittekylippu ,esittelijälle ei kiinostanut.Mieluummin omalla mökillä kaikessa rauhassa.Minulle tulee paha olo ,siellä hajuista.
ja kyllähän se puistattaa ja yököttääkin. Eikä ne vedet mitään puhtaita ole, sillä kyllä meillä lapset pieninä sai kylpyläreissuilta aina ripulin, kun eivät vielä osanneet olla nielemättä sitä kylpyvettä.
Mutta ällötyksestä huolimatta lapset nauttii, kun pääsevät uimaan oikein olan takaa. Ja kyllä se ällötys itselläkin unohtuu, kun sinne pääsee.
Mutta me on pyritty käymäänkin aina mahdollisimman hiljaiseen aikaan, ettei siellä olisi muita ihan satamäärin.
Ja en ainakaan lapsiani moiseen paikkaan vie. Yach. Olen itse ollut, mutta en mitenkään ihastunut kokemukseen, juuri kuvailemasi mukaista.
En ole bakteerikammoinen, meillä lapset syö lattialle pudonnutta ruokaa (siis kotona), kuopus syö koiran kanssa samalla lusikalla jne, mutta tuo vieraiden hiivaisten / jalkasilsaisten / sissijuustoisten ihmisten kanssa samassa kipossa oleminen oksettaa. Ja kun lapset vielä nielevät sitä vettä, niin jaks.
Meidän perhe ei käy kylpylöissä. Nautimme omasta saunasta ja ammeesta, omassa rauhassa.
Jo pelkkä ajatus kylpylään menosta yököttää....
En todellakaan vie lastani sinne lilluman ja hörpiimään sitä paskasta vettä jossa kaikenmaailman pesemättömät homehanurit ovat lilluneet.....
Yök yök ja vielä kerran yök... En todellakaan halua maksaa siitä. Me ei siis käydä, tuskin edes uimahallissa. Ovat sen verran likaisia paikkoja...
Tsoin samalla vähän surettaa, sillä itse lapsena rakastin uimahallissa uimista. Mutta kun ei... *puist*
ei tee mieli mennä lillumaan venäläisten kuseen, spermaan ja valkovuotoon.
kylpylöihin, porealtaista puhumattakaan juuri tuon vuoksi, että sitä ällöttää.. Itseäni ei niin vaivaa.
Pari esimerkkiä:
- Ysräväni lähti tulkiksi, kun venäläinen tuttavansa (nainen) tarvitsi gynekologikäyntiä.
Oli siis mukana sillä lääkärireissulla.
Gyne sanoi lähtiessä kaverilleni, että puhuisi venäläiselle ystävälleen, että intiimialueet pitäisi pestä joskus. Hyi helvetti, ettei sen naisen miesystäväkään ollut mitään huomannut...?
- Uimahalleissakin näkee usein, että venakot menevät uimaan peseytymätta, hiuslakat tukassa ja meikit naamassa uima- altaassa.
Tälläytyä osataan olan takaa, mutta hygienia on kuin Aurinkokuninkaan ajoilta - paefyymiä lisää ettei p****a haise...