Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valitse lapsellesi lapseton kummi

Vierailija
03.03.2010 |

Jos sinulla tasavertaisina vaihtoehtoina valita lapseton ja omia lapsia omaava kummi, valitse lapseton.

Lapseton voi joskus tehdä omiakin lapsia, mutta siihen saakka lapsesi saaneee enemmän huomiota.

Siis mua NIIN harmittaa oma valintani.

Ja tuosta toisesta ketjusta vielä lisäyksenä, jos vain tarjolla sellaisia kummeja joilla lapsia, valitse sellainen jolla on samaa sukupuolta kun oma vauvasi on.

Luulet varmasti tuntevasi ystäväsi, samoin kuin minä, mutta toimi noin, niin pettymyten mahdollisuus on pienempi.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se saa oman lapsen/lapsia, kummilapsi sysätään syrjään. Voi tulla ikävänä kolauksena sille kummilapselle, ettei enää olekaan niin tärkeä.

Paras on kummi, jonka omat lapset on jo isoja, väh. koululaisia, eikä lisää tulossa.

Vierailija
2/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi pitänyt keskustella ystäväsi kanssa siitä mitä kummeus hänelle tarkoittaa pyytäessäsi häntä kummiksi. Näin hänkin olisi voinut kieltäytyä, jos olisi tiennyt että häneltä odotetaan enemmän kuin mihin hän on valmis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä saa olla lihava

Vierailija
4/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ton syrjään sysäyksen suhteen. Joten lisättäiskö tarkennus biologisen kellon aikarajan ylittänyt lapseton tai jo isot lapset omaava :-D

t.ap

Vierailija
5/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se , mitä haluat kannattaa kertoa tulevalle kummille. Tiesikö hän mitä sinä vaadit?

Itse en odota kummilta mitään, se oli pelkkä muodollisuus.

Vierailija
6/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä sinä odotat lapsesi kummilta? Meidän suvussa on ollut aina tapana ottaa kummiksi oma sisarus tai serkku, eli siis henkilö, joka on joka tapauksessa lapsen elämässä mukana.

Kummi on luottoaikuinen sille lapselle ja kummi luo itse suhteensa lapseen. Lapsen ollessa pieni suhde ei välttämättä ole niin vahva, ja suhde saattaa muuttua vuosien myötä, kuten mikä tahansa ihmissuhde.

Mielestäni on kuitenkin tärkeää, että suhde on kummin ja lapsen oma, ei vanhempien tekemä.

Oma kummini on äitini sisko. Täti hän on ollut siinä missä muutkin äitini siskot. Jouluna ja synttärinä sain häneltä jotain ekstraa (mm. pieni kummilusikka joka vuosi). Sen kummemmin en kuitenkaan hänelle erottunut muista sisaruksistani. Miksi olisi pitänyt?

En oikein ymmärrä näitä kummikeskusteluja.

Esikoiseni kummitäti on eronnut veljestäni. Lapseni tapaa kummitätiä harvemmin, mutta hän lähettää kortteja aina välillä (synttärit, joulu yms.), joskus tulee pieni pakettikin. Itse kuvia yms. katsellessa puhun lapselle aina, että tässä on kummitätisi. Kummitäti saa kuitenkin luoda itse suhteensa kummilapseen ja haluan vanhempana kunnioittaa sitä sellaisena kuin hän on sen valinnut.

Vierailija
7/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain aikuisesta joka ei ole kummi? Ei kai tuo kummius ole ainut autuaaksitekevä ominaisuus.

Vierailija
8/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahtovat, ttä vietän kahdenkeskistä laatuaikaa kummilapsen kanssa, voisivat tarjoutua ottamaan minun lapseni siksi aikaa hoitoon. Ei ole muuten vielä tarjouduttu :)

Muuten kyllä kyläillään ja varta vasten yritän sen kummilapseni kuulumiset kysellä siinä lapsi- ja kahvitteluhulinassa. Kerran vuodessa yritän järjestää teatteri, elokuva, pizza tms reissun, mutta silloinkin on joku omista lapsista mukana (ja se on totta, että helpottaa, jos omat lapset saman ikäisiä)

Vierailija
9/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole paras. En mä lapsettomana ollut erityosen kiinnostunut lapsista enkä tajunnut mitään asiasta. Kai mä olisin kummilapseeni yhteyttä pitänyt, mutta tuskin olisin ollut hirmu kiinnostunut osannut olla. Nyt itsekin äitinä tilanne olisi jo ihan eri.

Vierailija
10/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka muutenkin tulee teille käymään, mulloin kuin kerran vuodessa.

Vierailija
11/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paras kummi ikinä. Vei minua aina kiinnostaviin (minua ja kummia) näyttelyihin ja tapahtumiin, elokuviin ja teatteriin, lomamatkoille. Antoi paljon nimenomaan sitä aikaansa, ja kiva oli hänellekin saada joku "kaveriksi" paikkoihin, kuin yksin mennä.

Vierailija
12/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas käyvät vain synttäreillä ja tuovat joululahjat eivätkä muuten ole missään yhteydessä lapsiin.

Vierailija
13/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseton kummi, johon olen äärettömän pettynyt.

Koskaan ei kysy mitä pojalle kuuluu. Vain minun asioista joskus kyselee. Nähnyt viimeksi yli vuosi sitten 2v synttäreillä. 3 v synttäreille ei tullut, kun oli huonosti nukkunut edellisen yön..

Ja itse oikein pyysi että saisi tulla kummiksi. Kiinnostusta riitti vain ihan vauvaikä. Onneksi ei ole pojan ainoa kummi. poika ei edes tiedä kyseisen kummitädin nimeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä