Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillakin monen lapsen kotiäideillä on

Vierailija
21.02.2010 |

jokin tarve suositella usean lapsen hankkimista muillekin, vaikka ilmiselvää on, että sellainen elämä on enimmäkseen helevetin raskasta ja yksitoikkoista, kun äidille ei jää juuri lainkaan omaa aikaa (eikä tietenkään rahaakaan, kun ei ole töissä) ! ?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että monilapsisissa perheissä ei yksilöllinen aika voi mitenkään riittää kaikille lapsille, ja lapset eivät saa huomiota tarpeeksi. Eli sama toisinpäin.

Vierailija
2/53 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on 2 lasta ja hyvääpalkkainen työ, jossa pääsen "toteuttamaan itseäni" ja joka on verrattain erittäin mielekäskin.

Mutta eihän paraskaan työpaikka voi antaa sitä samaa tunnetta kuin omien lasten hoito tai se, että tuo maailmaan uuden elämän!

itse haaveilen vielä kolmannesta (ja oikeastaan neljännestäkin) lapsesta. Ihan vain siitä syystä, että mikään muu ei voi tuoda mulle sitä onnentunnetta mikä liittyy erityisesti pienen lapsen äitiyteen. silloin tuntee tekevänsä jotain todella suurta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin lapsista on iloa. Kasvaahan heistä jokaisesta omanlaisensa uniikki persoona. Eikä kaikki ota jumalatonta stressiä normaalista perhe-elämästä.

Vierailija
4/53 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ne, joilla on useita lapsia, ovat "hankkineet" lapsia siksi, että ovat sitä halunneet. Turha kuvitella, että yli 1 lapsen menevä lukumäärä on seurausta vahingoista ;)

Vierailija
5/53 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkään aikaa huomioida lasten uniikkeja persoonia, vaan keskenään temmeltävät, kun loputtomat kotityötkin on tehtävä. En tajuu, en..

Vierailija
6/53 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessäkin on ihan tarpeeksi iloa ja työtä, yhtään loppoaikaa ei ole. Ihmettelen nyt siis äitejä, jotka haluavat monia lapsia alle 3v ikäerolla. Ai niin, muutenhan kotihoidontuki lakkaa. Niin siirretään ongelmaa eteenpäin: eli sitä, ettei ole työpaikkaa kodin ulkopuolella. Mitäs sitten tapahtuu, kun ei enää raskaaksi tule?

ap

Vierailija
7/53 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 2-3 lasta on kyllä parempi kuin yksi. Helpommalla pääsee äitikin kun ei tartte koko ajan leikkiä ;-)

Vierailija
8/53 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

moisiin äiteihin törmännyt, itse olen kolmen lapsen äiti. Minulla on myös omaa aikaa ja rahaa, olen töissä, ja mikä parasta, minulla on ihanat lapset. Katsos, lapset ovat pieniä vain hetken. =))

Vierailija
9/53 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen työssäkäyvä viiden lapsen äiti, eikä rahat meinaa riittää mitenkään.

Vierailija
10/53 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olet vanha ja yksinäinen. Ainoa lapsesi asuu toisella puolella maapalloa..Naapurin mummolla käy lapset ja lapsenlapset kylässä harva se viikko.

Vierailija
11/53 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheessä osallistuva isä. Yksin en jaksaisikaan. Lapset ovat toivottuja. Minulle jää omaa aikaa, ja rahaakin on, jopa hoitovapaalla, kun miehellä hyväpalkkainen työ. Työpaikka odottaa taas hoitovapaan ajan, palaan työhön kun tämä nuorin 3v.

Älä yleistä.

Vierailija
12/53 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin yhden kanssa. Mua ei leikkiminen ressaa yhtään, vaan siivous, ruuanlaitto ym. kotityöt, jotka kyllä tasan tuplaantuvat, jos lapsia on kaksi yhden sijaan. Siivous ainakin. Ja meillä vielä mies on pääasiallinen siivoaja. No, ehkä sovellun poikkeuksellisen huonosti äidiksi, jos siihen lasketaan huushollaus mukaan. Lapsen viihdytys on ihan ok, muu työ tökkii.

ap

Vierailija
13/53 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hulinaa ja elämää talossa kuin mitä esim. tv-sarjoissa Bill Cosby show, seitsemäs taivas :)

t:kolmen alle 9-vuotiaan äiti

Vierailija
14/53 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olet vanha ja yksinäinen. Ainoa lapsesi asuu toisella puolella maapalloa..Naapurin mummolla käy lapset ja lapsenlapset kylässä harva se viikko.

Vierailija
15/53 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut kotityöt ei lisäänny, kuin pyykin pesu.

Ruokaa laitetaan teilläkin kahdelle aikuiselle ja yhdelle lapselle? Miten paljon enemmän työtä on tehdä sitä samaa vähän enemmän? Siivouksen kanssa sama juttu.

Mutta jos noin negatiivinen olet useamman lapsen suhteen, suosittelen, että et haaveile isommasta perheestä.

Vierailija
16/53 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän ne kotityöt lisääntyvät joka lapsen myötä. Vai väitätkö, että kolmelle henkilölle kuluu ruokaa sama määrä kuin vaikka kahdeksalle? On siinä aikalailla enemmän tekemistä. Ja kyllähän jokainen lapsi vaatii yksilöllistä aikaakin, ei lapset ole mikään joukko tai lauma, ja onhan se eri asia, annatko sitä aikaa yhdelle, tuplasti tai vaikka viidelle. Yhden lapsen kanssa jos on kolme harrastuskuljetusta viikossa, neljän kanssa se on jo 12.

Vierailija
17/53 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tehnyt tuota ainokaistakaan.

Mulla ei ole mitään monilapsisia perheitä vastaan, mutta jos lapset tehdään vain siksi alle 3v välein, ettei äitiyspäiväraha putoa, niin onpa se sitten hienoa.

Itsekin siis tahtoisin useamman lapsen (eikä kukaan sano, etten vielä tule saamaankin lisää lapsia), mutta haluan, että lapseni saavat alkunsa jostain ihan muusta kuin äippärahan pienenemisen pelosta.

Mulla on useampi sisarus ja kaikilla lapsia, mutta ei meidän äidin luona kyllä mitään cosby showta pyöritetä... Koska mummu ei halua meitä kylään, koska ei kestä, kun hänen kodissaan on sitten sekaista (siis siivoamme kyllä aina ennen lähtöä)... ihan oma valinta.

Vierailija
18/53 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoanlaitto viidelle hengelle ei ole sen työläämpää kuin kolmelle hengellekään oli. Tiskit pesee kone.

Pyykkiä on enemmän, mutta niistäkään en stressaa. Mies osallistuu kaikkiin kotitöihin.

Meillä koululaiset kulkevat harrastuksiin itse, pienellä ei vielä harrastuksia, paitsi perhekerhoilu.

En kyllä ymmärrä höpö höpöäsi.

Vierailija
19/53 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olen ollut töissä välillä. Ja lapsilla ikäeroa 3,5v ja 4,5v.

Kyllä meillä on kolme lasta siksi, että tykkäämme lapsista. Ehkä enemmänkin olisi kiva tunteella ajatellen, järjellä kolme lasta sopiva määrä. Mahdumme farmariin. Koti ei jää pieneksi. Voimme matkustella, useamman lapsen kanssa olisi hankalampaa.

3.n äiti

Vierailija
20/53 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan sen jo vaikka ihan kellosta katsoa, miten kauan enemmän aikaa menee viisien kuin kolmen lakanoiden vaihtoon tai vaatteiden silitykseen, tai paljonko enemmän aikaa menee, kun laittaakin joka päivä tupla-annoksen ruokaa kolmeen verrattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi