Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työhaastattelusta vielä

Vierailija
03.03.2010 |

hyvät puolet ja heikot puolet

mitä jos ei keksi mitään tuohon jälkimmäiseen? mitä voisi olla...?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastanneille! t.ap

Vierailija
2/11 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi itselläni vahvuutena on se, että olen nopea ja saan paljon aikaan lyhyessä ajassa. Olen kuitenkin myös kärsimätön, jos asiat eivät etene haluamallani tavalla.

Tietyssä hommassa on tärkeää nähdä suuret linjat, mutta kääntöpuolena voi olla se, ettei huomaa detaljeja.

Usein on myös hyväksi, jos olet ajatellut jo valmiiksi, miten kompensoit heikkouttasi juuri hakemassasi työtehtävässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö mielestäsi sinussa ole mitään heikkouksia/ kehitettävää?

Vierailija
4/11 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vastaus (jos työvuosia on vasta vähän takana) on kokemattomuudesta johtuva huono ennakointitaito. Toi vastaus on paitsi rehellinen, myös herättää sympatiaa haastattelijoissa. Jokainen kun on ollut samassa jamassa joskus.

Omalla kohdallani heikkous on huolimattomuus. Mut koska huolimattomuus sanana vaikuttaa enemmän asennevammalta kuin heikkoudelta, niin puen sen niin että mä en ole luontaisesti täsmällinen ihminen, mutta koska tiedostan tämän niin yritän keskittyä myös yksityiskohtiin (kuten siis teenkin, en mä tahallani ole huolimaton)

Vierailija
5/11 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mm. yksi niistä on että ei ole työkokemusta, mutta en tiedä kannattaako sitä korostaa

Vierailija
6/11 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei voi vastata. Tuon kysymyksen tarkoitus on testata itsetuntemustasi. Haastattelijalla tulee joku vaikutelma sinun hyvistä ja huonoista puolistasi hakemuksen, kokemuksesi, haastattelun ja mahd. testien avulla. Tuon kysymyksen testataan sitä, että kuinka hyvin tunnet omat huonot puolesi ja osaat ohjata/kontrolloida niitä työnteossa.

Esimerkiksi jos sun on esimerkiksi vaikea saattaa loppuun aloittamaasi työtä, niin sitä voi kontrolloida aikatauluttamalla tehtäviä.

Vierailija
7/11 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, juuri siis tuota haetaan. Sun pitää itse miettiä omalla kohdallasi noi asiat.

Vierailija
8/11 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastanneille! t.ap

Vierailija
9/11 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata korostaa huonoa työkokemusta, koska kysymyksellä tarkoitetaan enemmän, mitä sinussa itsessäsi olisi kehitettävää tai spesifimmin osaamisessasi.

Esim.

* neuvottelutilanteissa voisin olla jämäkämpi (kokemukseen liittyvä)

tai

* olen vähän kärsimätön luonne ja kaipaan työpäiviini säpinää (minusta ei anna huonoa kuvaa)

tai

* olen hyvin tarkka yksityiskohdissa, joten joskus voisin olla hiukan suurpiirteisempi (haluan olla huolellinen, mutta uutena työntekijänä jään helposti hinkkaamaan pikkuasioita, mikä on luonnollista)

tai

* taloushallinnon osaamisen suhteen minulla on vielä kehitettävää (jos työkokemus aivan toiselta alalta)

tai

Vierailija
10/11 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tarkkkutta vaativassa työssä ei kannata sanoa huonoksi puoleksi huolimattomuutta yms...

Vierailija
11/11 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rehellisesti se, että mieluummin usein työskentelen yksin kuin ryhmässä. Olen tehokas ryhmissä, mutta malttamaton - haluan usein saattaa tehtävät yksin loppuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi