Kuinka moni on tyytyväinen synnytykseensä?
Tuo Hesarin kirjoitus havahdutti. Mehän elämme siinä uskossa, että synnytykset Suomessa sujuvat hyvin tai erinmaisesti. Esille tulevat vain tapaukset, jotka menevät totaalisesti pieleen.
Moni ei ehkä edes käsitä, että olisi voinut tehdä valituksen saamastaan hoidosta. Jos lääkäri tekee virhearvioinnin on se VIRHE. Mutta asiaa hyssytellään, sanotaan, että sattuuhan niitä virheitä kaikissa ammateissa.
Käsi ylös: kuinka moni on totaalisen tyytyväinen saamaansa hoitoon ja tukeen synnytyksessä?
Kommentit (65)
Muuten en valita, vaikka houduin lopulta sektiooon ja kohtu repeytyi pahoin. Kaikkea ei voi tietää. Lapsi sai upeaa hoitoa ;.)
olen tyytyväinen synnytykseeni ja toivon että tämä toinen menisi samalla tavalla..
Muuten en valita, vaikka houduin lopulta sektiooon ja kohtu repeytyi pahoin. Kaikkea ei voi tietää. Lapsi sai upeaa hoitoa ;.)
Toi ap kai tarkoitti juuri tällaisia tapauksia. Ollaankohan me naiset liian ymmärtäväisiä? Ei vaadita kätilöiltä ja lääkäreiltä huippuosaamista, vaan vähän sinne päin.
ei mitään negat.synnytyksestä,eikä sen jälkeisestä hoidosta.
mun mielestä ei voi odottaa ihmeitä, synnytys tappaa naisia kautta maailman ja siinä voi aina tulla yllätyksiä eli ei voi syyllistää kätilöitä yms ne on jo huippuosaajia - tämä siis mun mielipide
Sain kivunlievitystä ( jopa enemmän kuin olisin välttämättä halunnut) ja hyvää hoitoa.
Varsinkin eräs tietty lääkäri rähmäkäpälineen voisi vaihtaa alaa.
mun mielestä ei voi odottaa ihmeitä, synnytys tappaa naisia kautta maailman ja siinä voi aina tulla yllätyksiä eli ei voi syyllistää kätilöitä yms ne on jo huippuosaajia - tämä siis mun mielipide
Sinähän olet tavallaan kätilön palkannut, työnantaja? Hyväksytkö joka paikassa muuallakin sellaisen asenteen, että ei tarvitse nyt niin erinomaisen hyvin asioita hoitaa, kunhan nyt edes yrittää?
Kertokaa sitten mistä sellaisia ihmisiä löytää, jotka eivät ikinä tee virheitä?? Palkkaan heti tusinan niitä. Ja oletteko kaikki itse virheettömiä.. tämä vastaus tarkoitettu lähinnä ''kätilön työ on arvioida oikein'' -vastaajalle.
Sinähän olet tavallaan kätilön palkannut, työnantaja? Hyväksytkö joka paikassa muuallakin sellaisen asenteen, että ei tarvitse nyt niin erinomaisen hyvin asioita hoitaa, kunhan nyt edes yrittää?
Kyllä vaan aikamoinen nurina kuuluu, jos skannaan ostoksia normaalitahtia perjantai-iltana klo 17 aikaan automarketin kassalla ja jono etenee normaalitahtia. Kyllä paineet on kovat, että pitää skannata kuin viimeistä päivää.
Ravintolassa taas aika moni valittaa, että pihvi on puoliraaka vaikka sen piti olla kypsä. Kokkihan on tehnyt vain hyvin pienen, muutaman kymmenen sekunnin arviointivirheen.
Tai jos bussikuski ajatuksissaan posottaa ohi sun pysäkin, niin ei hyvää päivää! Kyllä siinä saa kuulla olevansa epäkelpo. Eikä siinäkään ollut kuin vähän ajatuksiinsa vaipumista, minuutin parin arviointivirhe.
Mutta sitten nämä samat ihmiset ovat kuin pieniä kilttejä ekaluokkalaisia ja antavat lääkäreiden ja kätilöiden rauhassa tehdä virhearviointeja. Eihän siinä mennyt kuin pimpsa tohjoksi, kohtu revennyt, peräsuoli vaurioitunut, lantio revennyt... Mutta kaikki on hyvin, kun vauva voi hyvin. Parhaansa tekivät.
Asennoitukaan plese seuraavalla kerralla muhunkin niin, kun tuskailette että eiks nyt voisi skannata nopeammin kun bussi lähtee ja lapset pitää saada hoidosta veks 10 minuutin sisällä. Parhaani minäkin yritän: koulutus on tullut maksamaan yhteiskunnalle vähämmän kuin lääkärin tai kätilön, palkka on surkea ja valittajia piisaa.
Joka kerta ollut mukava asiansa osaava kätilö!!! Kiitoksia vaan KOKS:iin!!!!
Kertokaa sitten mistä sellaisia ihmisiä löytää, jotka eivät ikinä tee virheitä?? Palkkaan heti tusinan niitä. Ja oletteko kaikki itse virheettömiä.. tämä vastaus tarkoitettu lähinnä ''kätilön työ on arvioida oikein'' -vastaajalle.
Jos niitä valitettaisiin ja joku joutuisi oikeasti korvaamaan mokat, niin ehkä kätilöt ja lääkäritkin oppisivat. Mutta jos maantapa on, että virheitä sattuu ja tottuuhan siihen, kun usein sattuu, niin ei mikään asia ainakaan paremmaksi käy.
Joku kirjoitti hauskasti näistä arkielämän nurisijoista, jotka sitten synnytyksessä ovat tyytyväisiä ihan kaikkeen.
Mutta niin se vain on: ihmismielen on helpompi ymmärtää muutaman kympin tai sadan merkitys, miljoonia ymmärtää enää harva. Samoin asiakaspalvelijan hitaus käsitetään ja osataan vaatia nopeampaa palvelua, mutta sairaalahenkilökunta on kaiken arvostelun yläpuolella. Vahinkojahan sattuu ammatissa kuin ammatissa.
jouduttiin käynnistämäänkin, niin molemmat menivät hienosti. Kiitoksia vaan Jorviin.
ongelmitta.Keskimmäisen kanssa ainoana oli,ettei keretty antaa mitään kivunlievitystä syöksysynnytyksessä,muuten kaikki ok.
Minä olen tyytyväinen. Ekalla kerralla tosin pelotti, kun jouduin synnyttämään alakautta ultran painoarviolla 4,5-5,5 olevan vauvan, mutta hyvin se meni.
Jälkimmäinen synnytys meni myös kivasti, tosin olen sen seurauksena taas neitsyt!
Tosin vähän ihmetytti, että synnytyksen jälkeen piti käydä itse suihkussa, vaikka vuodin verta, olin kuolemanväsynyt ja juuri ja juuri onnistuin olemaan pyörtymättä.
2 synnytystä takana ja jälkimmäinen vielä kauheampi kuin eka synnytys. molemmista jäi ikävät muistot
Käsi ylös: kuinka moni on totaalisen tyytyväinen saamaansa hoitoon ja tukeen synnytyksessä?
- 2 synnytystä Kättärillä; molemmat menivät hyvin, mutta ilman lääketieteellistä apua molemmat synnytykset olisivat olleet luultavasti hengenvaarallisia (ekassa vauva autettiin ulos imukupilla, tokassa tuli yllättäen runsas verenvuoto).
Suuret kiitokset Kättärin erinomaiselle henkilökunnalle tuesta ja avusta! Suuressa paineessa siellä työskennellään, itselläni on ollut molemmilla kerroilla onni saada kätilöt joiden kanssa synkkasi + kaikinpuolin erinomainen hoito.
Noh tyytyväinen olen vaikka oli raju synnytys ja iso vauva. Kuitenkin selvittiin vähin vaurioin ja paranin nopsaan.
Ekalla kertaa oli vähän ongelmia, mutta ne hoidettiin nopeasti ja minua säästäen. Toisella kertaa ihan täyden 10 suoritus. Kumpikaan ei tapahtunut Suomessa.