Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kuinka olennaista laihduttajan on liikkua?

Vierailija
20.02.2010 |

usein puhutaan että 80%syömällä ja 20% liikunnalla. miksi liikunnasta vouhkataan niin paljon? Auttaako se todella pudottamaan tehokkaammin kiloja. Itsellä on mahdollista harrastaa vain kävelylenkkejä vaunujen kanssa. Luin että 30 min päivässä riittää,onko totta?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

verenpainetta, kolesterolia sekä verensokeria. Liikunta on välttämätöntä terveydelle, ainakin, kun ikää alkaa tulla yli 30-vuotta.

Kait se painonhallintaakin auttaa, sillä kyllähän liikunnan avulla saa kulutettua kaloreita. Sen lisäksi liikunta nostaa mielialaa, se vaikuttaa mm. masennukseen yhtä hyvin kuin lääkitys. Monilla varmaan pienikin masennus tai mielialan lasku vaikuttaa syömishaluun ja siihen, ettei jaksa syödä terveellisesti ja kunnolla, tehdä ruoka-aikoina itselleen oikeaa ruokaa, vaan sitä helposti syö rasvaisia eineksiä ja sokerisia tuotteita.

Liikunta vaikuttaa mielialaan ja siten auttaa laihduttamisessa.

Vierailija
2/11 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaa ylläpitämään kuntoa, nykyisin suositus siinäkin kai tunti/pv? Mutta jos haluat kohottaa kuntoa tai laihtua, niin ei riitä.

Tai no riippuu kuinka paljon syöt. Jos haluat laihtua, pitää syödä vähemmän ja liikkua enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin konkreettisesti itse kun paino ei alkanutkaan ensin putoamaan, vaan meni lihaksiin. Mikä oli iso plussa =)

Ja myös ne terveystekijät on tärkeitä..laskee verenpainetta yms.

Vierailija
4/11 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikeaa ja usein en edes nauti liikunnasta.kun käyn lenkillä,kävellen siis niin ajattelen vain että kohta pääsen taas kotia,ja vahtaan kelloa jokohan tunti olis mennyt..ap

Vierailija
5/11 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain itse raskauden aika tulleet 10 ylimääräistä kiloa (toinen kymmenen kiloa jäi synnytysssairaalaan) vajaassa vuodessa pois vaunulenkkejen avulla. Tosin kävelin yleensä tunnin tai kaksi. Mutta söin siis ihan samoin kuin muutenkin, enkä imettänyt sairauden vuoksi, joten painonpudotus ei johtunut imetyksestä.

Nyt olen saanut pois 3,5 kiloa tammikuusta lähtien ihan vain ruoan avulla, liikuntatottumusten pysyttyä entisinä (en siis enää vaunuile, lapsi jo eskari).

Liikunta kyllä auttaa laihdutuksessa siinä, että lihasmassan määrä pysyy samana tai ehkä kasvaakin, muuten helposti käy niin, että laihdutuksessa häviää kehosta lihasmassaa eikä suinkaan rasvaa, ja sehän on epätoivottavaa. Laihdutuksessa pitäisi päästä eroon rasvasta, ei lihasmassasta!

Vierailija
6/11 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko liikkuminen sinulle vaikeaa/hankalaa?

Itse nautin kovasti kävelystä, ja siksipä varmaan teinkin ammoin pitkiä vaunulenkkejä. Talvella liikkuminen voi tietty tuntua ikävältä, mutta sulan kelin aikaan liikuminen on mukavaa.

Onko sinulla ap ketään aikuisia ulkoilukavareita, joiden kanssa voisit ulkoilla?

Vierailija
7/11 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kävelen kauppaan, vien lapset kävellen kerhoon, harrastuksiin ym. Kaikki on n 2 kilometrin säteellä, mutta edestakas kun kulkee tulee pitkät pätkät päivän aikana.

Hyötyliikuntaa.

Vierailija
8/11 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen et siinä on se syy: kulutus on niin onnettoman pientä.

Vierailija
9/11 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole vaikea liikkua,on ylipainoa,muttei niin paljon että olisin massiivisesti lihava. Jotenkin puuduttavaa yksin kävellä. jos kaunis ilma sattuu niin se on ihan mukavaa.nauttisin todella jos pääsisi ilman vaunuja,mutta en pääse. kädet sidottuna niin inhottavaa. Jos olisi lenkkikaveria niin olisi mukavempaa,sitten tulisi lähdettyäkin. harmi kun lähellä ei asu ketään :( ap

Vierailija
10/11 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita ap löytää itsellesi sopiva liikunta. Itse innostuon intevallijuoksusta viime syksynä. Kerran viikossa on pakko saada juossa. Muuten kävelen, lumikenkäilen koiran kanssa ulkosalla. Keäsisin kuvioihin tulee rullaluistimet ja pyörä kävelyn lisäksi. Kun sain koiran myötä ulkoilun pakolliseksi tuli ulkolusta pakko. Kerran päivässä on päästävä ulos. Ns. pakosta tuli ihana tapa. Itselläni kuntosalit on sen verran kaukana että niihin en ole lähteny, vaikka sekin voisi olla kivaa.

Vierailija
11/11 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen et siinä on se syy: kulutus on niin onnettoman pientä.

Reipas vaunulenkkeily, kun työnnät vaunuja, kuluttaa.