Toivoisitko uimahalleihin suihkukoppeja?
Minä toivon. Minä en käy uimahalleissa sillä minua häiritsee että joku näkee minut alasti. Kun kyse on vielä pienemmästä paikkakunnasta niin tuttuja tulee vastaan varmasti. Uimapuvussa näyttäytyminenkin tekee välillä tiukkaa, mutta onneksi pääsee nopsaan veteen "piiloon". Varmasti kävisin uimassa paljon useammin jos uimahalleissa olisi suihkukopit.
Ja joo, minulle on jäänyt kolmesta lapsesta ruma ryppyinen löllykkävatsa.
Kommentit (37)
luulen että pesisin itseni paremmin ennen uimaan menoa jos saisin tehdä sen katseilta rauhassa. Oon huomannut että moni muukin vain vähän huuhtaisee intiimejä alueitaan, eikä mistään alapesusta voi puhua kun ei kehdata juuri alapäätään koskea muiden nähden.
Ja neljän lapsen jäljiltä on röllykkävatsa ja ketunnenätissit. Ei haittaa.
Kiitos kysymästä. Ei ainakaan minua niin paljon haittaa kuin alastomana, sillä ei se pahemmin uimapuvun läpi näy. Bikineissä en kehtaisi mennä.
ap
luulen että pesisin itseni paremmin ennen uimaan menoa jos saisin tehdä sen katseilta rauhassa. Oon huomannut että moni muukin vain vähän huuhtaisee intiimejä alueitaan, eikä mistään alapesusta voi puhua kun ei kehdata juuri alapäätään koskea muiden nähden.
Olis ehkä vähän puhtaampikin vesi, kun ihmiset kehtais paremmin peseytyä.
En ole ikinä ymmärtänyt miksi Suomen uimahalleissa on tällainen "kaikki-näkee-kaikki" meininki.
Sama muuten koskee pukukoppeja.
Jos nämä molemmat olisi hieman paremmin katseilta piilossa saattaisi kynnykseni mennä uimaan laskea.
Kokisin ne ahdistaviksi. Tai suihkukopit vielä jotenkin menisivät, mutta pukukopit olisivat kauhistus.
ei tarvitsisi katsella toisten kynittyjä kalkkunoitakaan. tai peräreikiä.
on sentään seinät suihkujen välillä, mutta ovea ei ole. pesisin kyllä itseni paremmin ennen ja jälkeen uimisen jos kukaan ei katsoisi miten pesen intiimejä alueitani :/
Minullakin kynnys uimahalliin lähtöön laskisi. Muutenkin minulle on opettettu että omat intiimit paikat on sellaisia joihin toiset ei saa katsoa ilman lupaani tai hyvää syytä. Ei tule äkkiä mieleen toista paikaa missä alastomia ihmisiä voi katsella livenä. Mitä siitä jos on samaa sukupuolta? Jos ei siitä tykkää niin ei tykkää.
joihin mahtuisi lapsetkin. Ainakin Nokian kylpylässä on unisex alueella lukolliset vaatekaapit. Ennen alueelle menoa on jo riisuttu pukukopeissa jotka on suunnilleen kauppojen sovituskoppien kokoisia. Sitten pyyhe päällä viedään vaatteet pukukaappiin ja sitten vasta mennään suihkutiloihin oman sukupuolen mukaan. Takaisin tullessa sama juttu, haetaan vaatteet kaapista ja mennään koppiin pukeutumaan. Sen jälkeen jos haluaa kuivata vaikka hiuksia tms. niin sillekin on unisex tila. Muistaakseni Edenissä on myös isompia pukukoppeva perheille. Musta tosi kätevää. Tosin aina välillä siellä unisex tilassa törmää alastomiin ihmisiin jotka ei ole tajunnut systeemiä :D!
muuten muissa maissa pesutilat avoimia samalla lailla kuin Suomessa?
uimapuvut vaihdetaan lukon takana pukukopissa. On myös isommat lukolliset kopit mihin mahtuu lasten kanssa.
Suihkuissa on väliseinät mutta ei verhoja.
muuten muissa maissa pesutilat avoimia samalla lailla kuin Suomessa?
Ainaskin useassa Keski-Euroopan maassa missä olen käynyt uimahallissa on ollut pukukopit jossa voi vaihtaa vaatteet ja sitten on erilliset lukolliset kaapit. Suihkuissa on aina ollut ainaskin väliseinät. Nekin on musta parempi kun ei mitään.
Eikä se maha ole ainoa paha kohta. Esim. rumat ja leikatut rintani kyllä saavat katseita osakseen. Ei ole kivaa ei ja vältän tuollaisia paikkoja niin pitkälti kuin mahdollista.
jos kaupoissa olisi miesten ja naisten sovituskopit eikä olisi ovia. Kyllä kummasti karisisi sovitusinnokkuus vaikkei tarvitsi olla edes alasti. Todennäköisesti niitä käyttäisivät lähinnä ne jotka kokevat omaavansa liki täydellisen kropan.
Olen ylipainoinen enkä sen vuoksi käy uimahallissa ollenkaan. Jos siellä olisi suihkukoppeja, voisin käydäkin. en halua näyttäytyä alasti.
Nyt saan varmaan mielenhäiriöisen leiman otsaani kun sanon että minä koen suorastaan nöyryyttävänä että minun täytyy pestä itseäni muiden nähden. Uimahallin kyltit kiljuu että suihkun kautta uimaan joten ei siinä vaihtoehtoa. Tai on, kun en käy uimahalleissa. Pidän kyllä kauheasti uimisesta, kesäisin käyn usein lähirannassa iltauinnilla. Talvisinkin uisin AIVAN 100%:N VARMASTI ja usein, jos olisi edes muutama suihkukoppi uimahallissa. Nyt en vie edes lapsiani uimahalliin kun koen sen yksinkertaisesti epämiellyttävänä. Onneksi mies viis veisaa ja käyttää lapsia uimassa keran kuussa. Pipo on siis tiukalla mutta kiva huomata etten ole ainoa tiukkapipoinen täällä :)! Muutama suihkukoppi tai edes kunnon suihkuseinämä peränurkassa jossa voi peseytyä katseilta suojassa voisi kummasti nostaa uimahallin käyttäjämääriä.
Olen ylipainoinen enkä sen vuoksi käy uimahallissa ollenkaan. Jos siellä olisi suihkukoppeja, voisin käydäkin. en halua näyttäytyä alasti.
Tosi kurja tilanne senkin takia että juuri ylipainoisille uinti olisi se paras liikuntamuoto :(. Tuntuu että uimahallit on tehty vain hyvän itsetunnon omaaville.
Miksi sitä ei voisi tehdä peränurkkaan muutamaa katseilta suojassa olevaa paikkaa, vaikka sitten ilman ovia mutta niin ettei ihmisiä kulje ohi. Ei luulis olevan iso juttu. Kyllähän kaikki tietää että on olemassa itseään ujostelevia ihmisiä.
jos kaupoissa olisi miesten ja naisten sovituskopit eikä olisi ovia. Kyllä kummasti karisisi sovitusinnokkuus vaikkei tarvitsi olla edes alasti. Todennäköisesti niitä käyttäisivät lähinnä ne jotka kokevat omaavansa liki täydellisen kropan.
Inhosin näitä, enkä koskaan käynyt kaupoissa joissa huomasin olevan tällaisen. Siis iso huone. jossa peilejä, joissa ihmiset sovittivat vaatteita. Tosi kiva kun ei esim. housut mahtuneetkaan polvia ylemmäs :)