Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia/terapeuttia paikalla?

Vierailija
20.02.2010 |

Uskotteko asiakkaanne juttuja? Kaverini väittää, että vie psykologiansa ihan 6-0 eli säveltää elämästään hirveitä nyyhkytarinoita(hyväksikäyttöä,raiskauksia jne) ja psykologi uskoo ne. Väittää jopa yhden psykologinsa jääneen saikulle, kun järkyttyi niin kaverini jutuista.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin psykologi/psykoterapeutti jää yhden asiakkaan juttujen takia sairaslomalle. Kyllä niitä järkyttäviä juttuja on varmasti ehtinyt kuulla aikaisemminkin, koulutuksesta lähtien. Toki psykologi/psykoterapeuttikin voi kuormittua samoista asioista kuin muutkin ja jäädä sairaslomalle, esim. liian kova työtahti, kriisi omassa elämässä, sairaus lähipiirissä jne.

Vierailija
2/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut joiden juttuja en aina ihan usko. Osa heistä uskoo tarinoihinsa itse, osa ei. Mutta harvoin sitä voi suoraan päin naamaa sanoa että nyt valehtelet, jos haluaa vielä yhteistyötä jatkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtävä ole niinkään miettiä puhuuko asiakas totta vai ei, vaan saada kokonaiskuva henkilön persoonasta, vaikeuksista, luonteesta yms. ja hahmottaa voiko häntä jotenkin auttaa. Pyskologeja ja terapeutteja on aivan samallatavoin ns. hyvi, kuin huonojakin kuin muissakin ammattiryhmissä. Asiakashan saa puhua mitä haluaa-psykologi lähinnä kuuntelee ja ehkä saattaa asettaa lisäkysymyksiä. Ihminenhän kokee asiat eritavoin, joten ei psykologi siitäkään mieti onko kokemus aito vai kuviteltu/liioiteltu.

Vierailija
4/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyn puolison niskoile? jos terapeutin mielestä asiakkaan omissakin toimissa on vikaaa, kertooko hän siitä vai kuunteleeko vaan ?

Vierailija
5/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologille mennää siksi, että halutaan ratkoa asioita, kehittyä ja ehkä parantua, jos on psyykkisesti sairas. Ennemmin olisi ehkä mielekästä kysyä, onko terapiassa kävijä ihan tosissaan hakemassa apua, kun viitsii valehdella.

Ei tarkoituksena ole vaan saada joku purkamaan painolastinsa ikävistä asioista vaan myös pohtia, miten voisi elämässä päästä eteenpäin. Kaikkia psykologeja ei edes loputtomiin kiinnosta mitä on tapahtunut, vaan haluavat saada asiakkaan pohtimaan sitä, miten elämässä pääsee eteenpäin.

Vierailija
6/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut joiden juttuja en aina ihan usko. Osa heistä uskoo tarinoihinsa itse, osa ei. Mutta harvoin sitä voi suoraan päin naamaa sanoa että nyt valehtelet, jos haluaa vielä yhteistyötä jatkaa.

..hänen juttuihinsa? Kaverini saa kovia määriä masennus- ja nukahtamislääkkeitä, juttujensa perusteella. Rehvastelee minulle, ettei näitä lähes ilmaisia masennuslääkkeitään käytä, mutta nukahtamislääkkeitä vetää jopa 3-4 kerralla ja tietenkin alkoholin kanssa. Psykologinsa ei muka tajua, että on alkoholisti.AP

Vierailija
7/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietenkin ne halvat lääkkeet.

Vierailija
8/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologin kuuntelee vaikkapa sitten asiakkaan valitukset ja syytökset puolisosta, mutta hän ennemmin yrittää kysyä, että mitä olet ajatellut tehdä asialle jne. eli johdatella asiakas huomaamaan ja keksimään itse keinot elämässä eteenpäinpääsemiseksi. Ei pyskologi arvioi mikä on jutun totuus, koska sehän olisi mahdotontakin kuulematta molempia osapuolia. Eli oikeiastaan asiakas työstää itse ongelmaansa siinä tahdissa kuin mielensä kykenee, psykologi auttaa ja johdattelee mm. esittämällä lisäkysymyksiä -

Vierailija
9/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellanen psykologi, että käynnit perustuivat lopulta siihen, että tämä purkautui mulle. itkeskeli kamalaa elämäänsä ja mä kuuntelin sitä siihen pisteeseen saakka, että oli pakko lopettaa käynnit, vaikka olisin tosiaan tuossa vaiheessa juttukaveria kaivannut..

Vierailija
10/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei yksittäisen asiakkaansa vuoksi. Lääkkeitä kyllä jakavat mielellään, parempi asiakas turrutettuna, kuin muille vaarana.

Vierailija
11/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että saa paperit vaikeasta masennuksesta ja eläkepäätöksen, vaikkei oikeasti olisikaan masentunut?

Vierailija
12/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät edes kirjoita reseptejä. ehkä sinulla menee moni muukin asia sekaisin kuin vain psykologi ja psykiatri

mutta ei yksittäisen asiakkaansa vuoksi. Lääkkeitä kyllä jakavat mielellään, parempi asiakas turrutettuna, kuin muille vaarana.

Vierailija
13/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokin syy hänen kertomuksiinsa on ja jotakin omaa hän tuottaa aina valheisiinsakin. Psykologi tai terapeutti ei potilasta paranna vaan hän itse parantaa itsensä ja auttajat ovat siinä tukena

Vierailija
14/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokin syy hänen kertomuksiinsa on ja jotakin omaa hän tuottaa aina valheisiinsakin. Psykologi tai terapeutti ei potilasta paranna vaan hän itse parantaa itsensä ja auttajat ovat siinä tukena

Vierailija
15/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mitä se tekee ja millon mennään sen luo milloin psykiatrin ja millon vaan psykiatrisen sairaanhoitajan juttusille

Vierailija
16/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mentaalista työtä voi kukaan tehdä toisen puolesta. Siinä voi vaan kulkea mukana, jotta toinen jaksaa sen tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän