Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on paha asia sanoa ettei ole köyhän asialla?

Vierailija
20.02.2010 |

Siis itse en ole mukana politiikassa, mutta ihmettelen kun tuossa Heinäluoma/Katainen-keskustelussakin vaahdotaan köyhän asialla olemisesta. Entä jos on rehellisesti sen kaikkein sorretuimman ja suurimman ihmisryhmän, ELI keskiluokkaisen palkansaajan ja lapsiperheen, asialla? Mitäs pahaa siinä on?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa niin itsekkäältä olla huomioonottamatta köyhimpiä vaikka sama kai se on onko puheissaan itsekäs tai vähemmän itsekäs jos ei käytännössä köyhistä kuitenkaan välitä

Vierailija
2/17 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vaikea käsittää ettei kaikki pyöri vain köyhien ympärillä. Itsekästä porukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta kun sain lapsia. ei kai tartte ihmetellä että miksi en sen jälkeen ole ehkäisyä käyttänyt vaikka lastensuojelu ramppaa meillä ja vie vanhimmasta päästä lapsia huostaan.

Vierailija
4/17 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän köyhien oloja pitäisi parantaa myös Suomessa.

Yhteiskuntaan tulee levottomuuksia, jos osa pysyy köyhänä monta sukupolvea.

Vierailija
5/17 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan ole "köyhän asialla". En sanoissani enkä teoissani.

Tuleva pääomaveron korotus ei pahemmin haittaa -on sen verran juonikkaita verosuunnittelun asiantuntijoita pankissa...:)

Vierailija
6/17 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet sen ikäinen, että et enää tuolla pärjää.

Vierailija
7/17 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eläke on sen verran että voin asua yksiötä isommassa asunnossa, saan ihan riittävän hyvää eläkettä (varsinkin jos ei ole lapsia haitolla kun ne on otettu huostaan). Ja sitten mun ei enää odoteta tekeväni mitään toimeentuloni eteen. Ja mikä parasta, saan opintolainarästini anteeksi maksamatta itse euron euroa.

Vierailija
8/17 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin me perkele tulemme ikkunasta sisään ja otamme sen mikä meille kuuluu. Kutsumme myös köyhät sukulaiset ja lapsenlapset herkuttelemaan pöytänne antimista. Ja te ette sano siihen mitään sillä pelkäätte meitä.

T: punkkari äiti

Vierailija
9/17 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin voi käydä jos ei köyhistä pidetä huolta

Vierailija
10/17 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin me perkele tulemme ikkunasta sisään ja otamme sen mikä meille kuuluu. Kutsumme myös köyhät sukulaiset ja lapsenlapset herkuttelemaan pöytänne antimista. Ja te ette sano siihen mitään sillä pelkäätte meitä.

T: punkkari äiti

ja olen sitä mieltä että yhteiskunnan kuuluu pitää huolta vähäosaisistaan, mutta siltikin, MITEN esimerkiksi minun itse omalla työlläni kotiini tienaama leipä ja leipäkori jotenkin kuuluisivat jollekin muulle? Siis jos punkkariäiti viittaa että tulee ikkunoista yksityiskoteihin?

Vierailija
11/17 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

punkkari etunimi ja äiti sukunimi

Vierailija
12/17 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sit mä olen riittävän ikäinen että pääsen työkyvyttömyyseläkkeelle ja eläke on sen verran että voin asua yksiötä isommassa asunnossa, saan ihan riittävän hyvää eläkettä (varsinkin jos ei ole lapsia haitolla kun ne on otettu huostaan).

ei työkyvyttömyyseläkkeellä kyllä yksiötä isommin asuta. Hädin tuskin siinäkään.

Vierailija
13/17 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevat naapurini, rakkaat avohoidokit asuvat kaksioissa. Siksi että eläkkeensaajan asumistuessa ei ole neliörajoitusta ja eläkkeensaajan asumistuki on isompi kuin tavallinen asumistuki, joka sallii esim. työttömälle max. 37 neliötä ja kohtuuvuokran 420€.

Että oikein odotan sitä aikaa kun pääsen työttömästä työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
14/17 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin me perkele tulemme ikkunasta sisään ja otamme sen mikä meille kuuluu. Kutsumme myös köyhät sukulaiset ja lapsenlapset herkuttelemaan pöytänne antimista. Ja te ette sano siihen mitään sillä pelkäätte meitä. T: punkkari äiti

Ettekä tule. Ja sitäpaitsi teille ei kuulu yhtään mitään mitä meillä on. Jos haluatte jotain teette kuten minäkin: ostatte sen kaupasta.

t: kapitalisti

Vierailija
15/17 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis itse en ole mukana politiikassa, mutta ihmettelen kun tuossa Heinäluoma/Katainen-keskustelussakin vaahdotaan köyhän asialla olemisesta. Entä jos on rehellisesti sen kaikkein sorretuimman ja suurimman ihmisryhmän, ELI keskiluokkaisen palkansaajan ja lapsiperheen, asialla? Mitäs pahaa siinä on?

ei vain ay-aktiiveja jotka ovat vakitöissä

Vierailija
16/17 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin me perkele tulemme ikkunasta sisään ja otamme sen mikä meille kuuluu. Kutsumme myös köyhät sukulaiset ja lapsenlapset herkuttelemaan pöytänne antimista. Ja te ette sano siihen mitään sillä pelkäätte meitä. T: punkkari äiti

Samat sanat ay-aktiivilta: meille et tule! Voisit ottaa itseäsi niskasta kiinni ja tulla mukaan aktivistiksi sen sijaan että makaat laiskana

Vierailija
17/17 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitaisiin pistää giljotiinit torille pystyyn!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän