Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi rapakon takana on synnytyssali aina täynnä väkeä?!

Vierailija
30.01.2010 |

Mitä olen telkusta ja netin synnytysvideoista nähnyt, niin kätilöitä on aina vähintään kaksi, lisäksi ainakin yksin lääkäri ja muita häärijöitä.

Mihin heitä kaikkia oikein tarvitaan normaalissa synnytyksessä? Lisäksi ihmettelen, miksi siellä huoneessa pällistelee synnyttäjän äiti, sisko, anoppi ja muita sukulaisia...!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en haluaisi vartsinkaan anoppia ja appiukkoa synnytykseen! Hyi saasta

Vierailija
2/5 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnarilla toissa oleva vastaa. meilla ns. normaalisynnytyksessa on paikalla laakari tai katilo (jotka taalla siis toimivat itsenaisina ammatinharjoittajina,yleensa laakariaseman 'alaisuudessa'), sairaanhoitaja ja toinen sairaanhoitaja jonka vastuulla on vauva valittomasti syntyman jalkeen.

synnytys koetaan taalla ehka enemman koko perheen tapahtumana, mutta ei meilla ainakaan mitaan isoja vakijoukkoja ole huoneessa ihan loppumetreilla (meilta loytyy ns. family waiting room).

summa summarun: normaalisynnytyksessa mukana kolme henkilokuntaan kuuluvaa, seka aidin tukihenkilo, joskus harvoin myos tuleva(t)

mummo(t). ehka naihin telkka-ja videojuttuihin hakeutuu enemman huomionkipeaa sakkia ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun teini synnytti sairaalassa ja huoneessa oli isä, äiti, veli ja kaverit ja ponnistuvaiheessa isä ja veli tiirasivat haaroväliä, samoin tikkausvaiheessa. Inhaa..

Vierailija
4/5 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että mitä hittoa se suku tekee siellä synnytyssalissa?

Mä en päästä haaroväliin tuijottamaan edes omaa miestäni, saati sitten että appiukko siellä tiirailisi "aitiopaikalla"

Samaten olen ihmetellyt niitä happiviiksiä? Eikö sitä muoviletkua nenässä sillä kutsuta? Ja raukat ponnistavat ihan selällään.

Vierailija
5/5 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulttuureja on vaan erilaisia ja toisissa kulttuureissa on normaalia synnyttää perheen keskuudessa.