Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammatteja, joissa tienaa bruttona vähintään 4000e?

Vierailija
20.02.2010 |

Kyllästynyt tähän ainaiseen pennin venyttämiseen! Taitaa lähtä tämän talon mies ja nainen molemmat hankkiin hyvätuloisen ammatin!

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnolla palkattuihin ammatteihin tarttee hyvän koulutuksen, joka vie 4-6 vuotta. Ois ehkä kantsinut harkita yläasteen/lukion jälkeen paremmin.

Putkimies tienaa enemmän kuin tutkija yliopistolla.

Vierailija
22/49 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nykyään lähes pakollisen väittärin, jos haluat virkaa havitella.

Olisi pitänyt jättää lukio käymättä ja lähteä putkimieheksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

metallimies voi tienata yli 4000e brutto. Ja ihan normallilla 8h päivillä. Ja on siis ihan rividuunari, eikä mikään esimies.

Vierailija
24/49 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tuotantomestari..esim. opistoasteen koulutuksella. Kielivalmentaja, jos tekee täyttä päivää, menee aika lähelle tuota. Ja sitä sun tätä tekevä ammattilainen:-).

Vierailija
25/49 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta töitäkin joutuu sitten tekemään enemmän kuin 40h/vko

Vierailija
26/49 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimim. "Kokemusta on"

[/quote]

Putkimies tienaa enemmän kuin tutkija yliopistolla.

[/quote]

Vierailija
27/49 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että heti helpottaa, jos olet mies

hanki ammatti, jossa ammattiliitto pitää huolen asioista

ruksi yli kaikki hoitaminen, toisista huolehtiminen ja muu naisvaltainen ja vähäpätöinen

tässä vaiheessa olet jo hyvää matkaa runsaassa palkassa

Vierailija
28/49 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppatieteen tohtori, lääketieteen tohtori, tekniikan tohtori, oikeustieteen tohtori. Siinäpä ne suuripalkkaisemmat koulutukset.

Ja ihan sontaa vinkua, että "tutkijat tienaa vähemmän kuin putkimiehet". Professorit, virastojen johtajat, ylilääkärit ja yksityisellä puolella korkeassa asemassa olevat, esim. Koneen toimitusjohtaja Alahuhta (TkT), tienavat ihan varmasti enemmän kuin putkimies.

Vierailija
29/49 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin ylikemisti.

Vierailija
30/49 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellet ole päällikkötoimittaja, toimitussihteeri tai tuottaja isommilla vastuilla. Ei ainkaan sanomalehden toimittaja, aikakausilehdissä toki isommat palkat.

Vierailija
31/49 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työskennellyt apurahatutkijana alle 1700 €/kk. Tiedän monia, joilla ollut apurahaa tonnin kuussa. Repikää siitä. On kuitenkin maisterin tutkinto jo taskussa...

Yliopistoissa professoreilla on toki hyvä palkka. Jos et ole tohtori ja työskentelet yliopistossa tutkijana tai opettajana, niin palkka on huono. Eikä se ole kovin korkea väitelleellä lehtorilla tai tutkijallakaan, mutta se vähän vaihtelee. Jos saa neljä tonnia, niin on jo tosi hyvä palkka! Itse olen väitellyt ja työskentelen tällä hetkellä lehtorin viransijaisena 3800 €:n palkalla. Pitää olla professori tai rehtori, jos haluaa kunnon palkan yliopistolta.

Ja ihan sontaa vinkua, että "tutkijat tienaa vähemmän kuin putkimiehet".

Vierailija
32/49 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aiempi bruttopalkka 4500e/kk ja nyt on 3300e/kk. Eikä kummassakaan palkassa ole mitään verovapaata tuloa. Eipä ole montaakaan satasta ole nettopalkassa eroa, joten miksi raataa kovempipalkkaisessa duunissa?

Ei Suomessa voi tienata kun vaikka bruttopalkka nousisi kuinka ei nettopalkka seuraa perässä juuri lainkaan. Vaihdoin työpaikkaa jolloin tulot nousivat vuodessa melkein 10 000e, nettopalkassa ei paljonkaan näy kun veroprosenttikin nousi reilusti.

Vierailija
33/49 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoissa professoreilla on toki hyvä palkka. Jos et ole tohtori ja työskentelet yliopistossa tutkijana tai opettajana, niin palkka on huono. Eikä se ole kovin korkea väitelleellä lehtorilla tai tutkijallakaan, mutta se vähän vaihtelee. Jos saa neljä tonnia, niin on jo tosi hyvä palkka! Itse olen väitellyt ja työskentelen tällä hetkellä lehtorin viransijaisena 3800 €:n palkalla. Pitää olla professori tai rehtori, jos haluaa kunnon palkan yliopistolta.

Kuntatyönantaja on tässä suhteessa parempi. Lukiossa on paremmat palkat kuin yliopistossa, vaikka suurin osa opettajista on "vain" maisteritasoa. Oma bruttopalkkani on n. 4500e kuussa.

Vierailija
34/49 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot vaihtelee 1700 - 2700 EUR /kk. Eli ei hääppöstä bisnestä tällä toimitusjohtajalla. Veli on IT-alalla muiden palveluksessa ja tienaa yli 5000 EUR brutto.

Niin, puhithan brutto tuloista. Sitä en tiedä miten saisit 4000 EUR netto. IT-alallakin se ottaa koville ellei ole joku Bill Gates.

Vierailija
35/49 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kk-palkka on jotain 4500 €/kk. Lisäksi on melkoisesti päivärahoja kun on paljon ulkomaanmatkoja. Sekä kerran vuodessa bonukset, jotka taitaa olla keskimäärin 15 000 €, en oo varma.

Mieheni on koulutukseltaan restonomi, sama kuin minä. Mut mä tienaan vain vähän päälle pari tonnia kuussa, koska olen vuoropäällikkö opiskelijaravintolassa. Bläh.

Vierailija
36/49 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muissa virastoissa on oltava vähintään n. 10 hengen ryhmän esimies. Maaseutupaikkakuntien virastoissa ei pääse tuo ryhmän esimieskään tuohon palkkaan.

Vierailija
37/49 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano IT-ala kun se on niin epämääräinen.

Pätevä (ja yleensä korkeakoulutettu) software designer / architect tienaa yli 4000e/kk melko helposti. Peruskoodari voi jäädä tuon alle.

Vierailija
38/49 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokonemekaanikko

3vuorotyö 4500-5200 kk 

Vierailija
39/49 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alappa itte vääntämään kakalle liukumäkeä!!!ompa vain todella siistiä sisätyötä....=D kyllähän noista paskahommista kuulukin maksaa...

Vierailija
40/49 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat yleensä yli 4000e palkkaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan