Anoppi haluaa väkisin ottaa 7vk ikäisen poikamme yöksi luokseen
Kun hän niin lapsenlapsestaan pitää. En TODELLAKAAN jätä noin pientä kenellekkään yöksi! Anoppi ei ymmärrä sitä vaan haluaa väkisin ottaa pojan luokseen yöksi,että saisin mieheni kanssa olla kahden ja levätä. En minä halua levätä,haluan olla pienokaisemme kanssa. Anoppi soittelee ja kysyy "Tänäänkö tuotte Eeliksen yöksi?" Mitä tuohon sanoo enää kun olen rautalangasta vääntänyt että kysyppäs kuule vuoden päästä uudestaan.
Kommentit (50)
meinaan vain,että silloinhan ei voisi yökyläänkään vauvaa viedä.
tulee kmieleen kysyä että yrittääkö anoppia omia lapsisi ? Meillä aionakin anoppi yritti aina nähdä lapsia ja miestäni ilman minua eli mut sitten vaan syrjäytettiiin. Lopun siitä teinm äkkiä eikä olla anopin kanssa missän tekemisissä eli pistä se akka ruotuun ja sano sielle että ET missään nimessä anna omaa lastasi noin pienenä kenenkäänluokse yöksi.
Kun pelkkiä poikalapsia olen saanut. Huokaus. Olen siis tuomittu aina olemaan joko liikaa tai liian vähän kiinnostunut lapsenlapsistani, ja välit voidaan katkaista minuun kummasta tahansa syystä. jes.
Tällaisia miniöitä minulla on sitten vastassa :( Kun pelkkiä poikalapsia olen saanut. Huokaus. Olen siis tuomittu aina olemaan joko liikaa tai liian vähän kiinnostunut lapsenlapsistani, ja välit voidaan katkaista minuun kummasta tahansa syystä. jes.
Onko pakko olla liian dominoiva tai sitten ei ollenkaan kiinnostunut? Luulen,että Suomenmaa on täynnä myös ihan normaaleja anoppi-miniä -suhteita...
luin että 7kk vauva..Se joka antaisi...mut ei kuitenkaan noin pientä
Jos vaikka pyytäisit anopin teille yökylään? Saisit ehkä itse levättyä vähän ja mummi kyllä huomaisi kovin pian mitä on nousta parin tunnin välein syöttämään noin pientä lasta. Jospa vähän vaikka talttuisi nuo kyselyt sen myötä.
Mummi ei nyt ymmärrä, että pikkuvauvan on parempi olla vielä tässä vaiheessa äidin ja isän kanssa.
Luultavimmin mummi myös haluaa osoittaa sinulle, että hyväksyy sinut täysiainoisesti miniänään ja lapsenlapsensa äitinä ja haluaa tarjouksellaan auttaa sinua. Ja poikaansa.
Minä sinuna toistaisin vain ystävällisesti, että on parempi, että vauva on tässä vaiheessa vanhempiensa kanssa. Mutta sano myös, että arvostat hänen hyvää tarkoitustaan.
Näin saat tyydytettyä niin omat kuin lapsesikin kuin anoppisikin tarpeet - miehesi saattaa tietenkin olla sitä mieltä, että olisi ihan kiva viettää yö yksin sinun kanssasi. Mutta anna olla vain.
sinä joka ehdotat: ostapa mummolle nukke. Ja näin tietenkin ajattelet myös omasta äidistäsi, eiköstä? Säälin miestäsi.
Minusta kiva jos tulee hyvä suhde isovanhempiin. Toki heidän pitää olla luotettavia.
Jos et raaski yöksi, voisitko harkita päivällä muutamaksi tunniksi?
Ymmärrän kyllä ap:ta, varmasti tosi ärsyttävää, jos samaa asiaa joutuu jankkaamaan jatkuvasti.
miettikääpä vielä ennen pariutumista, että ette todellakaan nai vain miestänne/naistanne, vaan kaupan päälle tulevat niin exät, sisaret, entiset lapset, tulevat rakastajat kuin appivanhemmatkin. Mitä karmeita omaan naaan tuijottavia nämä av:t täällä oikein ovat.
sinä alla olevan kirjoittanut - tulee surku - minkäköhänlaiset eväät osaat antaa lapsillesi? En ihmettelisi, jos lapsesi eivät kasvaisi tasapainoisiksi aikuisiksi.
tulee kmieleen kysyä että yrittääkö anoppia omia lapsisi ? Meillä aionakin anoppi yritti aina nähdä lapsia ja miestäni ilman minua eli mut sitten vaan syrjäytettiiin. Lopun siitä teinm äkkiä eikä olla anopin kanssa missän tekemisissä eli pistä se akka ruotuun ja sano sielle että ET missään nimessä anna omaa lastasi noin pienenä kenenkäänluokse yöksi.
isovanhemmilla, mutta mä en olis noin pientä kyennyt viemään hoitoon ihan jo siitä syystä, että olisin räjähtänyt maidosta. Vasta muutaman kuukauden päästä maidontulo tasaantui. Olisin joutunut viettämään noin puolet ajasta rintoja pumpaten, ja mitähän lepoa sellainenkin on...?
Tällaisia miniöitä minulla on sitten vastassa :( Kun pelkkiä poikalapsia olen saanut. Huokaus. Olen siis tuomittu aina olemaan joko liikaa tai liian vähän kiinnostunut lapsenlapsistani, ja välit voidaan katkaista minuun kummasta tahansa syystä. jes.
Onko pakko olla liian dominoiva tai sitten ei ollenkaan kiinnostunut? Luulen,että Suomenmaa on täynnä myös ihan normaaleja anoppi-miniä -suhteita...
Mutta mistäpä sen tietää mikä on liian dominoiva ja mikä ei ollenkaan kiinnostunut, kun täällä haukutaan paskaksi jo sen takia että haluaa vauvan yökylään. Ja tietysti on paska myös silloin kun ei halua pientä yökylään.
a. Imetätkö?
b. Mitä mieltä miehesi on?
c. Kuinka kaukana appivanhempanne asuvat?
d. Minkälaiset välit sinulla on anoppiisi muuten?
aika ja keskustelu siitä ajasta kun hänen lapsensa olivat pieni.
Koin, että vauvan ensimmäisen vuoden ajan anoppi oli koko ajan neuvomassa, kommentoimassa ja tekemässä vauvalle jotain mitä en halunnut (esim. antoi salaa suolaista makkaraa ja suklaata maistiaisiksi vähän alle vuoden ikäiselle).
Aika helpotti varmaan siksi, että isompien lasten kanssa ei enää ole niin tarkkaa, vaikka mummolassa olisikin vähän eri säännöt kuin kotona. Ja varmasti aika helpotti myös siksi, että en ole itse enää niin herkkä ja epävarma äitiyteni suhteen (eli koin kommentit ja neuvot helposti arvosteluksi).
Keskustelu siitä, minkälaista oli kun anopin lapset olivat pieniä, alkoi ihan sattumalta ja lähensi meitä kovasti. Löysimme ainakin yhden yhteisen asian, äitiyden! Minusta oli tuntunut pahalta, kun anoppi oli sanonut esimerkiksi, että lasten olisi hyvä olla mahdollisimman pitkään kotona. Olimme suunnitelleet ja kertoneet, että lapsi menisi todennäköisesti 2-vuotiaana hoitoon ja koin, että anopin kommentti viittasi siihen, että se oli liian aikaisin. Keskustelussa kävi ilmi, että anopin esikoinen oli mennyt hoitoon alle vuoden ikäisenä koska kasvatti lasta yksin ja oli tästä pahoillaan. Opin ymmärtämään, että anoppi ei todellakaan pitänyt itseään äitien äitinä ja arvostellut kaikkea mitä minä teen :)
voi sanoa anopille, ettei anna noin pientä vielä yökylään ja fiksu anoppi tajuaa, eikä jankkaa asiaa jatkuvasti. Ja lapselle ei ole mikään maailmanloppu, jos ei ole paskojen sukulaisten kanssa tekemisissä, päinvastoin. Hyvät ystävät voivat tulla ihan muualta, kuin sukulaisista. Tuo tiedoksi tuolle kirjoittajalle, joka vinkui siitä, ettei lapsi opi tuntemaan miehen sukua.
sille että se ei ole lapsesi äiti ja eikä todellakaan päätä lapsen asioista! Meilläkin olisi anoppi soitti vaan että hakee vuoden ikäisen poikamme yökylään kahdeksi viikkoo kun hänellä oli kahden viikon loma,minä kun tähän en suostunut niin suuttui ja vihoissa ollaan koska hän on sellainen ihminen että vetää herneen nenään jos joku vastustaa häntä ja hänen mielipiteitä! ÄRSYTTÄVIÄ NÄMÄ ANOPIT! *Hali sinulle,koita kestää*
Mutta mistäpä sen tietää mikä on liian dominoiva ja mikä ei ollenkaan kiinnostunut, kun täällä haukutaan paskaksi jo sen takia että haluaa vauvan yökylään. Ja tietysti on paska myös silloin kun ei halua pientä yökylään.
Jos susta nyt tuntuu, että miniä on ihan kohtuuton, kun ei 7 viikkoista anna yökylään, niin kyllä kannattaa alkaa miettiä niitä kohtuuden rajoja...
Asiat voi esittää myös siten, esim että 'voitte tuoda vauvan hoitoon milloin vain haluatte' (jos kerran innostusta riittää). Näin pallo on vanhemmilla... Ei ole pakko kaapata lasta heti laitokselta ja jättää äitiä täysin toisarvoiseksi...
Ethän vain halua samaistua tähän naiseen:
sille että se ei ole lapsesi äiti ja eikä todellakaan päätä lapsen asioista! Meilläkin olisi anoppi soitti vaan että hakee vuoden ikäisen poikamme yökylään kahdeksi viikkoo kun hänellä oli kahden viikon loma,minä kun tähän en suostunut niin suuttui ja vihoissa ollaan koska hän on sellainen ihminen että vetää herneen nenään jos joku vastustaa häntä ja hänen mielipiteitä! ÄRSYTTÄVIÄ NÄMÄ ANOPIT! *Hali sinulle,koita kestää*
Jos susta nyt tuntuu, että miniä on ihan kohtuuton, kun ei 7 viikkoista anna yökylään, niin kyllä kannattaa alkaa miettiä niitä kohtuuden rajoja... Asiat voi esittää myös siten, esim että 'voitte tuoda vauvan hoitoon milloin vain haluatte' (jos kerran innostusta riittää). Näin pallo on vanhemmilla... Ei ole pakko kaapata lasta heti laitokselta ja jättää äitiä täysin toisarvoiseksi...
että saisi yhden yön levätä. Siksi ei sano äidilleen vaan yrittää vihjailla pikemminkin, että ottaisi yöksi.
Monelle parisuhteelle olisi hyväksi jos äiti malttaisi hiukan katsoa ympärilleen ja antaa sen lapsen joskus yökylään. Tekisi ihan terää kummallekin.