Sijoitettavana uuteen työtehtävään. Voinko itse päättää minkä otan vastaan?
Minulla on seuraavanlainen tilanne. Olen ollut kohta neljä vuotta kotona äitiyslomilla tai hoitovapaalla ja nyt palaamassa takaisin töihin. Lomieni aikana on meillä ollut muutamat yt-neuvottelut eikä nykyistä työtehtävääni ole enää olemassa. Firmakin on eri. Tapaan esimiehen ja henkilöstöpäällikön ennen työni alkua jossa katsotaan löytyykö minulle hommaa. Sitä ennen he laittavat minulle tiedon kaikista avoimista paikoista.
Noita avoimia paikkoja on nyt tullut useampia, mutta mikään niistä ei ole kovinkaan lähellä sitä mitä tein eikä mihinkään näistä minulta löydy suoraan asiantuntemusta. Muutama näistä paikoista oli jopa määräaikainen - ei kai minun sellaiseen tarvitse suostua?
Kuinka vastaavaa tarjottavan työn tulee olla? Voinko hyväksyä paikan, johon minulla ei oikeasti ole tietotaitoa? Jos mitään ei tunnu löytyvän, firma varmaan irtisanoo minut? Mitä minun silloin tuli ottaa huomioon ja mistä minun tulisi olla tietoinen?
Kommentit (3)
Ja ensimmäisenä selvittää, kuka on luottamusmieheni. Ehkä voisin liitollekin viestiä laittaa.
Tai ei kukaan tiedä asiasta mitään?