Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisko joku kertoa miksi joku nykynainen käyttää enää SITEITÄ?

Vierailija
19.02.2010 |

Ei voisi olla ällöttävämpää ja antiikkisempaa asiaa, kyllä on nykyaikana aika paljon kätevämpiäkin kuukautissuojia kuten tamponit ja kuukuppi. En yksinkertaisesti ymmärrä miksi joku haluaa pitää housuissaan veristä sidettä?

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ällöttävää ja vanhanaikaista! Kuukuppi täynnä verta, yöööökkk... :(

Vierailija
2/100 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ei vaan välitä tunkea värkkiinsä mitään ylimääräistä (muuta kuin munaa....;), ehkä siksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaaehtoisesti sisäänsä jotain, mikä ei sinne kuulu. Kuukupin ymmärrän jotenkin, mutta ajatus tampoonista saa mut voimaan pahoin. Käytän kestositeitä.

Vierailija
4/100 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä joudun käyttämään yösidettä ja tamponia yhtä aikaa koska super hyper plus tamponi pitää max.1-2h ja sitten valuu housuihin kuin seula jos ei olisi sitä sidettä... ei sun tarvitsekkaan ymmärtää tai edes vaivata päätäsi näillä asioilla,oikeastaan se ei edes sulle kuulu mitä muut pitää housuissaan...

Vierailija
5/100 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut molempia. Yösin on kuukuppi. Päivällä tuo kuppi tai tamponi hankaa liikaa kävellessä ja tekee kipeää.

Nykyään siteet on ohuita, hyvin imeviä ja huomaamattomia. Kyllä niitä on kivempi käyttää.

Vierailija
6/100 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu inhottavalta kun sen laittaa sisään, ja kun sen ottaa pois. Lisäksi pitää vuotaa todella paljon, että se edes pysyy siellä kivuttomasti. Kuukupissa sama juttu, sitä ei voi varmaan pitää jos verta tulee vain vähän, kuten menkkojen alussa ja lopussa.

Vierailija
7/100 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tunkea mitään ylimääräistä sisääni, aina on olemassa tulehdusvaara. Olen toki kokeillut, mutta ei tunnu hyvältäkään. Siteet ovat edullisia ja helppoja. Nyt olen alkanut vielä käyttää perinteisiä, paksuja siteitä, niin ei hiestakaan.

Vierailija
8/100 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan jo ennen vuodon alkamista yleensä edellisenä päivänä. Ei haittaa yhtään vaikka onkin "tyhjä" kun vaihtaa. Ja aikoinaan tamponeja käyttäessä käytin kyllä minitamponeja kun oli minimaalinen vuoto ilman ongelmia, en käsitä mikä siinä voi tuntua inhottavalta?

Vierailija
9/100 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran nykyaikaistuin, että aloin viime kuussa käyttämään kestositeitä.

Vierailija
10/100 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaytan sidetta.

Vierailija
11/100 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vain siksi ettei hygieniataso siellä ole kovinkaan korkea.

Vierailija
12/100 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun on vaan vähän pakko! On sitten isoin tamponi tai kuukuppi, niin se tunti ja kaikki paikat veressä. Ja eihän sitä kyllä ole kiva vaihdella siinä vaiheessa, kun se on täynnä sellaisia luumun kokoisia verihyytymiä!

Päivisin sitä voi olla vähän ohuemmalla siteellä, jos vaan tietää kerkeevänsä noppeesti vessaan siinä vaiheessa, kun holahtaa. Öisin on tietty aika kurjaa yrittää olla ilman yösidettä, kun senkin kanssa joutuu heräämään parin tunnin välein vaihtamaan ja kuppia tyhjentelemään :(!

Ja käytössä on kyllä Burana ja Caprilon vuotoa vähentämään mutta kun ei auta, niin ei auta. Ja hormonaalisia ehkäisyjä en saa käyttää. Kai tässä kohta oon sitten kohdunpoistojonossa!

Että tässäpä tälle ap:lle ihmettelemistä!!

Vierailija
13/100 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mun vehje on kuukautisten aikaan tosi arka, ja kkohdunsuu laskeutuu tosi paljon. Kuukuppia en voi käyttää, koska se tulee ihan liian alas, tamponeista vuotaa aina ohi, siis ihan aina. Jo silloin kun olin 12-v näin kävi.

Joten siksi käytän mieluummin siteitä.

Vierailija
14/100 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsy jokaisen naisen genitaalialuekokemuksiin?

Itse olen kokeillut sekä tamponit että kuukupit: kumpikaan ei sovi. Vaikka sanotaan, ettei kuppi kuivata kalvoja, se tuntuu todella ikävältä. Puoli tuntia voin juuri ja juuri esim. harrastuksen ajan käyttää, sitten alkaa oikeasti etoa ja tuntua huonolta koko kehossa. Tulee sellainen olo, että on pakko puskea se vieras esine pois. Tamponi nyt ei tule edes kysymykseen.

Ja joo, olen synnyttänyt nainen. Itse asiassa pystyin teini-iässä käyttämään tamponia, en enää synnytyksen jälkeen.

Ja joo, olen samaa mieltä, että side on "ällö", mutta minkäs teet. Jos tamponi ja kuppi aiheuttaa huonovointisuutta, mitä muita vaihtoehtoja olisi tarjolla?

Vierailija
15/100 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väliin jos haluaa _vähemmän_ vuotoa.

Tulehduskipulääkkeet lisää vuotoa.

Vierailija
16/100 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku kertoa miksi joku nykynainen käyttää enää SITEITÄ?

No: pillusta vuotaa verta kerran kuussa ja se tahraisi muuten paikat.

Kuukuppi on jotain vitun kasvissyöjiä tms varten...

Vierailija
17/100 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kierukan takia saa laittaa tamponia tai kuukuppia, koska ne voivat pois otettassa vetäistä sen kierukan pois paikoiltaa, koska se kierukan lanka roikkuu kohdusta ulkona. Oikeestiko on ap:n kaltaisia tietämättömiä naisia, jotka on näin pihalla naisten asioista?! 2010?!

Vierailija
18/100 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska muuten mun paikat hautuis liikaa. Eli välillä täytyy tuulettaa pimppiä ja välillä emätintä.

Vierailija
19/100 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jälkivuodon aikana ei saa käyttää, kun sidettä. :(

Vierailija
20/100 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väliin jos haluaa _vähemmän_ vuotoa. Tulehduskipulääkkeet lisää vuotoa.

Kuulepas ilmapää! Burana ja tulehduskipulääkkeet yleensäkin _vähentää_ vuotoa. Tai niin ainakin useimmilla ja niin myös minulla. Oon kyllä kokeillu mitä tapahtuu, jos jätän nuo neljä-viisi 600mg:sta Buranaa menkkojen aikana napsimatta. Naprometiniä jotkut väittää tehokkaammaksi mutta mulla toimii paremmin tuo Burana!

16, joka edelleen käyttää siteitä :)