Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meni välit junttikummeihin kun ostin heidän kummipojalleen vaaleanpunaisen tutin.

Vierailija
19.02.2010 |

Nämä junttikummit ovat maalta ja poikien värit ovat musta, tummansininen ja sininen. Muut värit ovat tytöille ja homoille.

No, ei haittaa, pääsinpähän lapseni kummeista eroon. En pyytänyt heitä kummiksi kuin sen takia että en muitakaan keksinyt.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään käyttäisi poikavauvalla vaaleanpunaista tuttia. Enkä ostaisi kelleen lahjaksi. On kivemi huomioida lapsi/vanhemmat jollain käyttökelpoisella asialla.

Miksi se on niin paha asia, että sen vuoksi vaaleanpunainen tutti on pojalla käyttökelvoton (!)?

Mielestäni sillä ei ole minkään valtakunnan väliä, tietääkö joku tuntematon lapseni sukupuolen oikein. Tutut kai tietävät muutenkin, ettei se Joonatan ole vaihtunut Jaanaksi, vaikka tutti olisikin pinkki.

Suomessahan sukupuolella ei ole edes sen vertaa väliä, että pronominit menisivät väärin. Jos joku eksplisiittisesti sanoo lastani väärän sukupuolen edustajaksi, korjaan ystävällisesti. Ei ole vaikeaa.

Vierailija
22/30 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sekä miehellä että 5v ja 6v pojilla on vaaleanpunaisia paitoja. Itselläni ei ole kuin yksi vaaleanpunainen kauluspaita ja kuopus juuri yhtenä aamuna luuli minun lainanneen isin paitaa... (minä kokoa 36 ja mies XL, mutta sitähän pieni ei ymmärtänyt)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli luin oikein, niin ap:han on sen tutin ostanut omalle lapselleen. Ei kai siihen kellään ole mitään sanomista. Itse en kyllä varmaan edes osaisi kiinnittää huomiota johonkin tutin väriin, jos sitä ei erityisesti mulle kerrottaisi ja oikein näytettäisi tyyliin, että "katsopa kun meidän pojalla on vaaleanpunainen tutti. Mitäs mieltä olet?"

Vierailija
24/30 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnärillä. No itse asiassa tota väriä suurempi epäkohta mielestäni oli se, että lapsi oli ensipäivänsä lastenosastolla eikä tuosta tutin käyttöönotosta kysytty vanhemmilta mitään:)

Meillä on kyllä poju nukkunut vaaleanpunaisissa lakanoissakin ja vaaleanpunainen mobilekin taisi pyöriä pinniksen päällä - esikoinen kun on tyttö.

Aika vanhanaikaista (ja totta puhuen junttiakin) värikoodaus, vaikka myönnettäköön, etten nyt ihan vaaleanpunaista haalaria pojalle ostaisi - en kyllä mielellään tytöllekään. Inhoan vaaleanpunaista väriä nimittäin:)

Vierailija
25/30 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaala, jotta ahdasmielisimmät tietävät välttää paikkaa, jossa poikaa opetetaan homoksi jo vauvana:)

synnärillä. No itse asiassa tota väriä suurempi epäkohta mielestäni oli se, että lapsi oli ensipäivänsä lastenosastolla eikä tuosta tutin käyttöönotosta kysytty vanhemmilta mitään:)

Meillä on kyllä poju nukkunut vaaleanpunaisissa lakanoissakin ja vaaleanpunainen mobilekin taisi pyöriä pinniksen päällä - esikoinen kun on tyttö.

Aika vanhanaikaista (ja totta puhuen junttiakin) värikoodaus, vaikka myönnettäköön, etten nyt ihan vaaleanpunaista haalaria pojalle ostaisi - en kyllä mielellään tytöllekään. Inhoan vaaleanpunaista väriä nimittäin:)

Vierailija
26/30 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolimatta ollut hankkinut pojalleni sitä pakollista vaaleansinistä tuttia heidän seuraavallakaan vierailullaan.

Ja toivat vaaleansiniset lapaset, joita en tietenkään lapsellani käyttänyt.

Vierailija
27/30 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä värisen tutin äiti on ostanut OMALLE lapselleen? Käsittääkseni tästä siis oli kyse.

Lahjaksi on mielestäni tökeröä ostaa sellaista, josta tiedän, että lahjan saaja ei tule pitämään. Eli vaikka itse olisin sitä mieltä, että on junttia pitää vaaleanpunaista tyttöjen värinä, niin en kyllä silti kettuillakseni ostaisi tällaisen henkilön pojalla vaaleanpunaista lahjaa.

Vierailija
28/30 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

v.punasen tutin, josta lapsesi kummit veti herneet vai ostit niiden pojalle sen tutin?

Jotkut ketjussa luulee, että ostit niiden pojalle sen tutin...

Vierailija
29/30 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan pakosta piti valita lapselle tuollaiset maalaisjunttikummit kun kukaan ystävistäni ei kuulu kirkkoon.

Vierailija
30/30 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on niin paha asia, että sen vuoksi vaaleanpunainen tutti on pojalla käyttökelvoton (!)? Mielestäni sillä ei ole minkään valtakunnan väliä, tietääkö joku tuntematon lapseni sukupuolen oikein.

Espanjassa tyttövauvaamme luultiin aina pojaksi. Syynä on se, ettei hänellä ollut korvakoruja. Eipä tuo mitään haitannut. Sikäläisessa koodituksessa tytöllä voi hyvin olla vaaleansinisiä vaatteita, eikä tästä voi vielä mitään päätellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä