Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapselle on onni syntyä nuorille vanhemmille

Vierailija
19.02.2010 |

Olen seurannut lähipiiriä ja huomannut, että nuorena lapsensa saaneet ovat paljon parempia vanhempia kuin yli 30 vuotiaina lapsensa saaneet.

Vanhat vanhemmat eivät jaksa yöheräilyä, tarvitsevat omaa rahaa ja omaa aikaa. Nuoret vanhemmat taas ovat vielä kykeneviä mukautumaan uusiin tilanteisiin ja sopeutumaan. Nuoret eivät myöskään ole tottuneet siihen, että omaa rahaa olisi runsaasti käytössä joten sopeutuvat hyvin pienten lasten mukanaan tuomaan taloudelliseen niukkuuteen. Nuorten vanhempien omat vanhemmat ovat myös usein elossa ja lastenhoitoapua on myös saatavilla. Samoin isoisovanhempia on usein edes joku elossa jolloin sukupolvet oppivat tuntemaan toisensa muutenkin kuin ainoastaanvalokuvien perusteella.

Nuoret vanhemmat myös kasvavat yhdessä vanhemmiksi ja aikuisiksi siinä lapsen myötä, joten kestävät muut eteen tulevat hankaluudet paremmin kuin sellaiset jotka ovat pitkään olleet sinkkuina ja tottuneet itsekeskeiseen elämään.

Kaikkien olisi syytä tehdä lapset tai ainakin eka lapsi viimeistään 22 vuotiaana.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kun nauraa sun naiviuttas!

Vierailija
2/57 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen aikainen poikaystävä osoittautui nilkiksi. Nyt 26-vuotiaana lapsi syntyy avioliittoon hyvän miehen kanssa sekä myös parempaan taloudelliseen tilanteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesken myös helposti jäisivät, ei olisi varaa jäädä hoitovapaalle, vaan heti lapset 10-kuisena hoitoon rahapulassa... Bileisiin olisi päästävä joka viikonloppu, lapset mummolle vaan...

Vierailija
4/57 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesken myös helposti jäisivät, ei olisi varaa jäädä hoitovapaalle, vaan heti lapset 10-kuisena hoitoon rahapulassa... Bileisiin olisi päästävä joka viikonloppu, lapset mummolle vaan...

Tuo ei nimittäin passaa minun tuttavapiirini kuvaukseen.

Vierailija
5/57 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin jaksoin yöheräämiset yms. Ymmärsin myöskin, että tämä on nyt tätä vauva ja lapsiarkea tämä elämä ja ihan ihanaa sellaisenaan. Enpä kamalasti mihinkään muualle kaivannut, juoksuni olin jo juossut. Taloudelliseen niukkuuteen ei tarvinnut sopeutua, kiitos minun mielestäni hyvän ä-päivärahan ja vakituinen työpaikkakin odotti ä-loman ja hoitovapaan ajan. Nyt kun lapsi on 10 ja minä 40 on minulla taas enemmän aikaa itselleni, kun lapsi ei vaadi samalla lailla jatkuvaa huolenpitoa kuin pienempi lapsi.

Vierailija
6/57 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempana vanhemmaksi tulleelle se on jo selviö, että lapsi on arvokas ja ansaitsee tulla kohdelluksi sen mukaan.

En myöskään ymmärtänyt kommenttiasi, että vanhana vanhemmaksi tuleva olisi ollut sinkku ja elänyt sinkkuelämää ennen vanhemmaksi tuloaan. Minä, kuten moni muukin kaiketi, löysin puolisoni 22-vuotiaana. Etenimme suhteessa hitaasti ja vasta 33-vuotiaana tulin äidiksi. Tiesin silloin tarkkaan, mitä ole tekemässä ja kenen kanssa. Se varmuus helpottaa myös äitiyttä. ENkä väitä, että kolmikymppisenä en jaksaisi valvoa siinä missä parikymppinen, valvon vain eri syistä ja tarvittaessa osaan nukkuakin, kun sitä tarvitaan.

Vierailija
7/57 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA heti on kaikki puolustelemassa omaa ikää ja omia valintoja. Eikö tuo ole aivan sama milloin nainen sen lapsen saa kunhan se on vain toivottu ja heille sopiva tilanne!

Mä oon ylpee omista lapsistani! Oli minun ikä mikä tahansa.

Vierailija
8/57 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos haluaa maksimoida iän hyödyt, lapsia kannattaisi saada sekä nuorena että vanhana: olisi sitten vertailupohjaa...

Vierailija
9/57 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nuori äiti osaa myös elää muuta elämää siinä samalla. Lapsia on ollut aina ja on aika outoa jos hyviä ja tasapainoisia ihmisiä kasvaa ainoastaan sillä, että keskittyy pelkkään lapseen.

Vierailija
10/57 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itse kokee sen omaan ja kumppanin elämäntilanteeseen sopivaksi ja itsensä lapsiperhe-elämään riittävän kypsäksi. Niistä ikävuosista riippumatta. Toisille se on 20v, toisille 35v.

Vierailija
11/57 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 19 v ja aivan tasantarkkaan arvostan lastani ja tämän ainutlaatuisuuttaan! Pikkasen rupee ärsyttää nää ihmiset jotka kuvittelee olevansa täydellisiä ja mollaa nuoria vanhempia. Itselleni oli ihan sama kuinka vanha vanhempi on kun lasta hankkii mutta nää puupaa pässit täällä muutti mielipiteen joten takasin: VANHUKSILLE EI LAPSIA, 26 v yhtäkuin vanhus!!

Vierailija
12/57 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni kakskymppisenä solmittu liitto päättyykään eroon? Aika monta yh:ta olisi Suomessa, jos kaikki lisääntyisivät sen ensimmäisen "oikean" kanssa... : D

Ennen lisääntymistä on tärkeintä varmistaa, että lasten isä on paras mahdollinen siihen tehtävään, eikä ole luuseri, laiska, osallistumaton, alkoholisti, nettiaddikti, sarjapettäjä, sohvaperuna, itsekäs idiootti... Tämä ei välttämättä ole helppoa nelikymppisellekään, joten...

Vierailija
13/57 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 19 v ja aivan tasantarkkaan arvostan lastani ja tämän ainutlaatuisuuttaan! Pikkasen rupee ärsyttää nää ihmiset jotka kuvittelee olevansa täydellisiä ja mollaa nuoria vanhempia. Itselleni oli ihan sama kuinka vanha vanhempi on kun lasta hankkii mutta nää puupaa pässit täällä muutti mielipiteen joten takasin: VANHUKSILLE EI LAPSIA, 26 v yhtäkuin vanhus!!

Hän voi kasvaa ja kehittyä yhtä aikaa lapsensa kanssa ja saavuttaa aikuisuuden yhtäaikaa.

Vierailija
14/57 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itse kokee sen omaan ja kumppanin elämäntilanteeseen sopivaksi ja itsensä lapsiperhe-elämään riittävän kypsäksi. Niistä ikävuosista riippumatta. Toisille se on 20v, toisille 35v.

90 prossaa parikymppisinä äideiksi tulleista on pamahtanut paksuksi eikä niillä ole sen hetken elämässä muutakaan kuin ryhtyä äideiksi. Se on tosi harva nuori nainen (uskovainen, muuten höhlä) joka ihan vapaaehtoisesti hankkii lapsia just koulusta päässeenä. Ai niin, unohdin ne, jotka on niin tyhmiä ja laiskoja, etteivät pääse kouluihin opiskelemaan eivätkä jaksa istua marketin kassalla, VALITSEVAT äitiyden. Muistan joskus lukeneeni jonkun älypää-äidin (ikää 20v) mielipiteen, että pitää hommata lapset nuorina, niin sitten niistä pääsee ajoissa eroon ja voi vielä elää omaakin elämää. Just.

Vierailija
15/57 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän voi kasvaa ja kehittyä yhtä aikaa lapsensa kanssa ja saavuttaa aikuisuuden yhtäaikaa.

Siis kyllä osaaa olla pellejä! Ja mistäköhän ihmeestä tääki tietää kuinka aikuinen täällä ollaan? Joutunut aikuistumaan jo ennen teini ikää!

Töissä käynyt viimeset kolmevuotta ja samaan aikaan luin itselleni ammatin. Halusin lapsen nuorena ja onneksi se minulle suotiin.

Ja en mä nyt oikeasti ole sitä mieltä että 26 vuotiaat olis vanhuksia. tehkööt kaikki lapsia kun siltä tuntuu, mikä mä olen siihen puuttumaan mutta eipä tarvis muittenkaan puuttua siihen kuinka nuori joku vanhempi on!

Vierailija
16/57 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 prossaa parikymppisinä äideiksi tulleista on pamahtanut paksuksi eikä niillä ole sen hetken elämässä muutakaan kuin ryhtyä äideiksi. Se on tosi harva nuori nainen (uskovainen, muuten höhlä) joka ihan vapaaehtoisesti hankkii lapsia just koulusta päässeenä. Ai niin, unohdin ne, jotka on niin tyhmiä ja laiskoja, etteivät pääse kouluihin opiskelemaan eivätkä jaksa istua marketin kassalla, VALITSEVAT äitiyden. Muistan joskus lukeneeni jonkun älypää-äidin (ikää 20v) mielipiteen, että pitää hommata lapset nuorina, niin sitten niistä pääsee ajoissa eroon ja voi vielä elää omaakin elämää. Just.

Vapaaehtoisesti teimme esikoisemme :) Tulin raskaaksi yhtä aikaa kuin valmistuin.

Kait minun pitää ilmoitella lähihoitaja kouluun yms. että olen liian laiska ja tyhmä tulemaan sinne opiskelemaan.

Vierailija
17/57 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on jo nyt aikuista lasta potkinut päähän sen verran lujaa. Itseäni ja omaa toimintaani olen jo pystynyt analysoimaan sen verran että voin sanoa että liian aikaisin tulin äidiksi. Jos olisin ollut itse vanhempi ja ehkä viisaampi, ei tapahtuneita vahinkoja olisi syntynyt.

Ainakin näin jälkeenpäin on helppo viisastella, mutta olen sitä mieltä että minä en ollut kypsä vanhemmaksi vielä 20-vuotiaana.

Vierailija
18/57 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoisesti teimme esikoisemme :) Tulin raskaaksi yhtä aikaa kuin valmistuin.

Kait minun pitää ilmoitella lähihoitaja kouluun yms. että olen liian laiska ja tyhmä tulemaan sinne opiskelemaan.

Vierailija
19/57 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoisesti teimme esikoisemme :) Tulin raskaaksi yhtä aikaa kuin valmistuin. Kait minun pitää ilmoitella lähihoitaja kouluun yms. että olen liian laiska ja tyhmä tulemaan sinne opiskelemaan.

Eikä tyhmillä:)

Vierailija
20/57 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tästä ihan samaa mieltä. Lapsia tehään sitten kun se katsotaan itselle sopivaksi. Ei siksi kun joku niin sanoo ja kun muut niin tekee. Jos itse olisin tehnyt 22 lapsen olisin silloin ollut sinkku, juuri eronnut eksästäni, ja aloin vasta opettelemaan elämää itseni kanssa.Olisin ollut henkisesti todella epäkypsä Vauva kuumetta olen potenut vasta lähempänä 30:ä.

Tiedän monia hyviä nuoria ja vanhempia lapsiperheitä.Täälä vain on tapana yleistää, jos omassa tuttavapiirissä sattuu olemaan asiat "huonosti".

Ja eihän unohdeta niitä jotka yrittävät saada lasta siitä 22:sta ja onnistuvat siinä vasta 30:nä. Näinkin voi olla ja lapsi on varmaan koko ajan ollut toivottu.

Eli te nuoret jotka tahdotte lapsen aikaisin, kyllä te sekaan mahdutte, olitte sitten sinkkuja, eroamassa tai lopuniän yhdessä. Ja te vanhemmat jotka ette ole vielä halunneet tai muuten vain saaneet lasta, eiköhän teidänkin aika tule vielä ja sekaan sovitte tekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän