Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä äidistä, joka EI pue tyttöään vaaleanpunaisiin vaatteisiin?

Vierailija
19.02.2010 |

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tyttömäiset vaatteet välttämättä ole vaaleanpunaisia, vaan ihan kaikissa väreissä on kauniita vaatteita tytöille. Mutta sitä olen kieltämättä ihmetellyt, kun meidän yksi ystäväpariskunnan tyttö on lähes aina puettu kuin poika. Ei siinä tietty mitään, ja eihän se alle 2v. tyttö itse vielä välitä. Mutta mä vaan pidän niin paljon tyttömäisistä vaatteista kun olen itsekin ollut tyttö :), etten missään tapauksessa pukisi tyttöäni harmaisiin, tummansinisiin ja muihin autoaiheisiin yms. vaatteisiin.

Vierailija
2/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on esikoinen, sellasia unisex-vaatteita. Huomasin, että jo 6 kk iästä alkaen se on todella haastavaa. Toiveissa olisi siis tyttärelle sisko tai veli tässä lähivuosina, joten en halua ostaa pelkästään ihan tyttömäisiä vaatteita. Monissa vaatteissa olen kuitenkin joutunut taipumaan eli ostan reilusti "tyttömäistä" vaatetta. Pinkistä ja vaaleanpunaisesta en kuitenkaan itse pidä, joten niitä en tytöllekään vielä osta (kun ei vielä vaadi), mutta tytöltä hän näyttää aina. Värikästä ostan kuitenkin ja hänellä on myös paljon mekkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on fiksu, ja osaa ajatella omilla aivoilla ja kyseenalaistaa asioita.

Vierailija
4/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan niitä paljon muitakin kauniita värejä, mm. valkoinen, beige, harmaa...

Vierailija
5/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatika sitten pue tytärtäni vaaleanpunaiseen. ja olen tyytyväinen valintaani, myös sekä minun että mieheni suku tietää että emme kumpikaan pidä kyseisestä väristä, joten ei sen värisiä vaatteita tulekkaan. hyvät ihmiset kun löytyy muunkin vörisiä vaatteita, oranssia, lilaa, violettia, keltaista, nättejä vihreän sävyjä, kirkkaanpunaista, viinin punaista, turkoosia... ihanaa

terv. vaaleanpuna kammoinen äippä

Vierailija
6/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keltaisessa, vihreässä, oranssissa, ruskeassa... Onko pelkät "söpöt" värit tytölle sopivia????

Vierailija
7/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut itse samanlaisen yliannostuksen vaaleanpunaista kuin minä pienenä! Ällöttää lastenvaateosaston vaaleanpunaiset pitsi-hörhelöt vaikka ikää on jo yli 30.

Vierailija
8/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keltaisessa, vihreässä, oranssissa, ruskeassa... Onko pelkät "söpöt" värit tytölle sopivia????

Itse en henk. kohtaisesti tykkää käyttää räikeitä/tummia vaatteita prinsessamaisella tytölläni..

Vierailija
9/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jotenkin sammakonnäköinen tyttöni näyttäisi ihan oudolta vaaleanpunaisessa. Puen hänet mieluummin reippaasti tummanpunaiseen.

Vierailija
10/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 3-v kaksoset ovat tulleet prinsessavaiheeseen ja haluavat itse välttämättä pukeutua röyhelöihin, rimpsuihin ja vaaleanpunaiseen. En näe mitään syytä kieltää heiltä tätä riemua, vaikka itse pidänkin enemmän tyylikkäämmistä ja klassisemmista lastenvaatteista. Eli minusta on äidin ahdasmielisyyttä kieltää pikkutytöltä vaaleanpunaiset vaatteet - jos tyttö itse niistä pitää.

Vierailija
11/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaaleanpunainen rauhoittaa ja lisää hellyyden tunteita. Vaaleanpunaisen on havaittu vähentävän ruokahalua.

Vaaleanpunaista on käytetty mm. rauhoittamaan aggressiivisia vankeja. Erään tutkimuksen mukaan erään kellertävän vaaleanpunaisen sävyn (Pepto-Bismol) ympäröiminä vankien on lähes mahdotonta ilmaista aggressiivisuuttaan, mutta aggressiivisuus kuitenkin kasautuu ja purkautuu myöhemmin voimakkaampana.

Vaaleanpunaisen inho kertoo pahasta olosta ja läheisyyden ja turvallisuuden puuttumisesta."

http://www.coloria.net/kulttuurit/terapia.htm

Vierailija
12/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos olisi, niin pukisin hänet varmaankin pääsääntöisesti keltaiseen, lilaan, valkoiseen ym. En pidä vaaleanpunaisesta väristä, mutta toki sitäkin voisi välillä tytöllä olla.

Minulla on poikia ja puen heidätkin limeen, keltaiseen, lilaan, turkoosiin. Kaikkii iloisiin reippaisiin väreihin.

Vierailija
13/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(vaalean)sinisiä vaatteita? Paljon on värejä mainittu ketjussa mutta kukaan ei ole maininnut sinistä... Meillä tuntuu että tytön vaatekaapissaon enemmän sinisiä vaatteita kuin muita (paitsi punaisia eri vaaleusasteissaan on eniten, vaaleasta tummaan). Ja kaikki vaatteet on tyttöjen osastolta ostettuja tyttöjen vaatteita...

Vierailija
14/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vaan on outoa olla käyttämättä jotain tiettyä väriä, varsinkin jos perustelu on se että jokin väri on yleisesti käytössä jommalla kummalla sukupuolella.

Vierailija
15/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(vaalean)sinisiä vaatteita? Paljon on värejä mainittu ketjussa mutta kukaan ei ole maininnut sinistä... Meillä tuntuu että tytön vaatekaapissaon enemmän sinisiä vaatteita kuin muita (paitsi punaisia eri vaaleusasteissaan on eniten, vaaleasta tummaan). Ja kaikki vaatteet on tyttöjen osastolta ostettuja tyttöjen vaatteita...

Vaaleansininen on ihana väri! Ostaisin sitä, jos niitä olisi myynnissä, mutta vaikea löytää. Tällä hetkellä tytölläni on päällään vaaleansininen villatakki, mutta se ei ole kaupasta, vaan isoäidin neuloma.

Sininen on tyttöni lempiväri. Niitäkin ostetaan. Mutta ei meillä ole mitään värirajoituksia, myös vaaleanpunaista löytyy paljon ja kirkkaita värejä.

Vierailija
16/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen syntyessä. Jotenkin sitä väriä kuitenkin kertyi, kaikki muut ostivat tuliaisiksi jne.

Nyt kun tyttö on 4v, valitsee itse vaatteensa, tosin muun kuin värin perusteella (mitä enemmän hörhelöä, sen parempi... ;)). Vaaleanpunaistakin kyllä löytyy, mutta lila tai vaaleanvihreä taitavat olla vaatteissa suosikkeja... :)

Vierailija
17/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. tyttären äiti

Vierailija
18/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mun tyttö ei ainakaan ole mikään hörhelöprinsessa" -periaattesta, niin ajattelen, että onpa rajoittunut mamma. Samalla toivon, että hän pystyy luistamaaan aatteestaan edes siinä vaiheessa, kun tytölle itselleen tulee luonnollinen halu pukeutua nimenomaan vaaleanpunaiseen.

Vierailija
19/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle itselleni sopii sellaiset kanervanpunaisen sävyt, vanha roosa ja lilahtavat, kylmät pinkit, joten käytän niitä takkeja myöten paljon pukeutumisessani. 3 v tyttö tietenkin kopioi ja haluaa myös pinkkiä.

Suhtaudun hyvin nihkeäsyti kaikenlaiseen fanaattisuuteen, joten ihan parhaaksi kaveriksi ei pinkkikammoinen pääsisi. Hihhulointi kaikissa muodoissaan on minulle hyvin vierasta, periaatteita ja mielipiteitä tietenkin pitää olla!

Olen itse maltillinen feministi, enkä näe perinteisesti tyttömäisissä asioissa mitään pahaa, päinvastoin! Oma pinkkiprinsessani usein heiluu miekan ja kilven kanssa hörhelöissään ja ohjaa kuulemma siinä sivussa rakettiakin... Asennetta pitää olla, ei pinkki tarkoita mitään alistuvaa nössöä. ; ) Pinkki pikkutyttö voi olla myös vahva ja ihana prinsessa, joka osaa pitää huolta itsestään ja muista .

Vierailija
20/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti karttaa vaaleanpunaista jostain ihme "mun tyttö ei ainakaan ole mikään hörhelöprinsessa" -periaattesta, niin

ajattelen, että onpa rajoittunut mamma. Samalla toivon, että hän pystyy

luistamaaan aatteestaan edes siinä vaiheessa, kun tytölle itselleen

tulee luonnollinen halu pukeutua nimenomaan vaaleanpunaiseen.

Vaaleanpunainen on väri muiden joukossa. Tosin siihen liitetään paljon feminiinisiä piirteitä, ja niitä kai tytöllä saa ollakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan