Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pätkätyöt ja lomaltapaluuraha

Vierailija
19.02.2010 |

Olen jo useita vuosia tehnyt määräaikaisia työsuhteita. Lomaa kertynyt normaalisti. Työsuhteen päätyttyä kertynyt lomapäivä on maksettu minulla rahana. Olisiko minulle kuulunut myös "lomaltapaluuraha" tähän päälle? Ellei, niin tässäkin taas yksi epäkohta verrattuna vakityöntekijöihin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kertyneistä lomista. Lomarahaa ei makseta työsuhteen päättyessä. Lomaraha maksetaan työsuhteen kestäessä pidetyllä lomalla, jos tes niin sanoo tai työnantaja sitä maksaa. Kaikilla aloilla ei ole edes Tessiä ja henk koht olen ollut vain ydessä työpaikassa missä tessi on ollut.

Vierailija
2/3 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lomaraha maksetaan myös jo päättyneeltä lomanmääräytymisvuodelta maksettavan lomakorvauksen osalta, mikäli toistaiseksi voimassa oleva työsuhde päättyy lomakautena muusta kuin toimihenkilöstä itsestään johtu-vasta syystä tai määräaikaisen työsuhteen päättyessä lomakautena"? Enkös tavallaan ole näinä vuosina kuitenkin rahaa "hävinnyt" verrattuna vakkareihin, joille loman lisäksi maksetaan puolet loma-ajan palkasta? Itse olen siis saanut vain kertyneet lomapäivät rahana, en sen päälle mitään muuta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako siis vakituinen työntekijä vaikka kuukauden kertyneen kesäloman "päälle" vielä noin puolet kuukausipalkasta rahana eli tuo tarkoittaa sitä lomaltapaluurahaa? Kyseessä nyt toimihenkilö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan