Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turhaudutteko itseänne selkeästi tyhmempien ihmisten seurassa? Vai kestääkö pinna?

Vierailija
19.02.2010 |

Jos kestää niin annahan vinkkejä miten saat pinnan kestämään ja jaksat kuunnella heidän juttujaan ja selitellä asioita joita eivät millään ymmärrä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älykkyysosamäärä lienee noin 160, kyllähän siinä jo huomaa eron tavallisiin ihmisiin..

Vierailija
22/28 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käynyt mielessä, että tämä voi olla juuri suurinta viisautta? "Minä tiedän jo kaiken"-ihmiset omaavat kestävän minäkuvan ja arvopohjan, ja "ei vois vähempää kiinnostaa oman navan ulkopuolinen maailma"-ihmiset ovat realisteja ja todennäköisesti pitävät oman maailmansa hyvässä järjestyksessä. Priorisointia parhaimmillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pakko on myöntää, että välillä ovat hihat palaa. Vaikka miten yritän selittää, kuinka olisi viisainta tehdä ja miksi, henkilö ei ymmärrä. Joskus voi johtua tyhmyydestä, joskus ihan vain rajoittavista uskomuksista. Monet uskovat osaavansa alani asiat, vaikka eivät oikeasti osaa, ja heidän on usein mahdotonta myöntää olevansa väärässä.

Asikas on kuitenkin työn maksaja ja tekee sitä koskevat päätökset. Välillä tunnen suurta myötähäpeää ja suurta avuttomuutta, kun päätöksistä tulee vääriä ja lopputuloksen laatu kärsii.

Hienointa olisi, jos itse olisin riittävän älykäs ja hyvä manipuloija niin, että osaisin esittää asiat siten, että he luulevat tehneensä itse oikeat ratkaisut, vaikka ne olen oikeasti minä tehnyt.

Vierailija
24/28 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelukumppaneita. Heillä on särmää ja näkemystä eikä lapsellinen uutuudentavoittelu vaivaa heitä. Itseäni ärsyttävät eniten näennäisälykkäät keskustelijat, jotka jaksavat keksiä pyörää uudelleen väsymättömästi. Nämä ihmiset saattavat toki olla älykkäitä, mutta henkiseltä iältään aika teinejä.

Vierailija
25/28 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti älykäs osaa tehdä myös jotain päätöksiä ajattelunsa pohjalta, eikä pyörittele ikuisesti totuutena kaikkea. Onhansetoisaaltaonhansetoisaaltaonhansetoisaalta EI ole älykästä keskustelua.

Vierailija
26/28 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhansetoisaaltaonhansetoisaalta on juuri niin kuin asia on. Joku saattaa tietenkin pitää omaa näkemystään jotenkin ylivertaisena, mutta monissa asioissa on todellakin monta aivan yhtä validia näkemystä. Eipä maailmassa ole montakaan asiaa, joissa todella on vain yksi oikea ratkaisu tai yksi oikea näkemys. On vain lapsellista väittää muuta. Älykäs keskustelu lähtee juuri siitä, että osallistujat tajuavat tämän.

Vierailija
27/28 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit ja läheiset kun on niin viisaita ja aktiivisia (tietää paljon monelta alalta) niin putoan itse joskus kärryltä koska olen fiksu vain rajallisessa määrässä aiheita. Esim. tekniikka menee ohi, samoin filosofia. Mm. kirjallisuudessa, kulttuurissa ja historiassa taas pärjään.

Mutta onhan elämä muuta kuin Trivial Pursuit - ei kaikesta tarvitse tietää kaikkea. Sitten voi olla hiljaa ja ihaillen kuunnella, kun joku viisas kertoo asioita. Siitä voi vaikka oppia jotain ensi kertaa varten : )

Vierailija
28/28 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yleensä pinna kestää. Ajattelen että oppiipa se keskustelukumppanikin jotain uutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi