Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein netissä muutoverokortin kotihoidontukea varten. Sain veroprosentiksi 0%

Vierailija
19.02.2010 |

voiko olla mahdollista?? Aina ennen mennyt se 20%, kun en ole tajunnut sitä vaihtaa. Nyt laskin ensin sillä veroprosenttiohjelmalla uuden prosentin joka oli myös 0 ja sitten tein sen uuden kortin.

Tänä vuonna olen siis saanut vain minimiäippärahaa. Kotihoidontuella olen syksyyn saakka ja sitten saan muutaman kk opintorahaa.

Eikös kela kuitenkin korota automaattisesti vielä tuota veroprosenttia vaikka se olisikin 0?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se koskee palkkaa. Tuesta menee se 20%

Tää on kyllä ikuinen myytti :) Miten ihmiset voi olla näin tietämättömiä!

Muistitha ap kuitenkin tilata sen sosiaalietuutta varten sen uuden kortin. Ja sinuna ehkä ilmoittaisin pikkuisen isomman prosentin ihan varmuuden vuoksi, siis esim. 3-4%.

Itse olen maksanut kotihoidontuesta aina alle 10 % veroa.

Vierailija
2/16 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroja aina mielummin yläkanttiin kuin alakanttiin. Mukavampi saaha niitä palautuksia kuin mätkyjä. Mieheni kans haki viime vuoden lopulle muutosverokorttia nestistä ja veroprosentiksi tuli nolla. Soitti sitten kuitenkin verokorttipalveluun josta nostivat sen prosentin hieman suuremmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se voi olla 0%. Muistaakseni minimi minkä Kela ottaa on jotain 20%, joten sen minimi veroprossan maksat joka tapauksessa.

Vierailija
4/16 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulossa aina veronpalautuksina takaisin? Minäkin sain minimiäippärahaa mutta en ensin tiennyt että voi saada alle 20% verokortin, ja myöhemmin en sitten alkanut pyytämään sitä kun eikös se tule sitten kuitenkin veronpalautuksina takaisin?

Vierailija
5/16 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalietuuksia varten.

Onhan nyt päivänselvää, että esim 550 euron työttömyysturvasta ei mitenkään voi mennä muuten 20% veroja eli kannattaa aina hankkia uusi kortti

AP:lle: jos olet maksanut äippärahoista isoa veroa, voi tuo 0% tulla siitä että olet jo maksanut tarpeeksi tälle vuodelle tuloihisi nähden. Tarkista asia vielä ja soita verotoimistoon

Vierailija
6/16 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se voi olla 0%. Muistaakseni minimi minkä Kela ottaa on jotain 20%, joten sen minimi veroprossan maksat joka tapauksessa.

Veroprosentti voi olla 0. Mutta ei ehkä tässä vaiheessa vuotta kannata mennä sillä nollalla vaan nostaa sitä muutamalla prosenttiyksiköllä.

Mistä näitä "Kela ottaa aina minimissään sen 20%" tietäjiä oikein tulee?

Kyllä, jos et tajua muuttaa sitä veroprosenttia niin ottaa, mutta ei muuten.

Mut täällähän veronpalautuskin on "kiva kun saa sitten joulun alla vähän ekstraa" (=omia rahoja jotka on pahimmillaan pariksi vuodeksi lainannut korottomasti verottajalle).

Vierailija
7/16 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ansiosidonnaisella ja soitin verottajalle kýsyäkseni asiasta ja vaikka asuntolainaa on hirmuisesti ja tulot onnettomat niin menee tuo 20 %. Jos tuloni olisivat olleet palkkaa veroprosenttini olisi ollut jotain 10%.

Vierailija
8/16 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksan Veroja aina mielummin yläkanttiin kuin alakanttiin. Mukavampi saaha niitä palautuksia kuin mätkyjä. Mieheni kans haki viime vuoden lopulle muutosverokorttia nestistä ja veroprosentiksi tuli nolla. Soitti sitten kuitenkin verokorttipalveluun josta nostivat sen prosentin hieman suuremmaksi.

Kai tiedostat sen, että ne veronpalautukset on SUN rahoja, jotka on pahimmillaan verottajan hallussa melkein kaksi vuotta, ennen kuin saat ne takaisin käyttöösi. Itse haluan maksaa mahdollisimman oikean suuruista veroa, sijoitan ylimääräiset rahat mieluumin muualle, kuin verottajan kirstuun lähes pariksi vuodeksi.

Vierailija
9/16 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan on se 20 % ellei ole muuta kuin tukia Minä olen ansiosidonnaisella ja soitin verottajalle kýsyäkseni asiasta ja vaikka asuntolainaa on hirmuisesti ja tulot onnettomat niin menee tuo 20 %. Jos tuloni olisivat olleet palkkaa veroprosenttini olisi ollut jotain 10%.

Verovirkailijalla on ollut väärää tietoa. Hae itsellesi uusi verokortti netissä. Syötä asuntolainojen korot vähennyksiin, niin todennäköisesti laskee alle 20 % vero.

20 % yleispätevä Kelan etuus -vero% on MYYTTI, ei totuus.

Vierailija
10/16 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ansiosidonnaisella ja soitin verottajalle kýsyäkseni asiasta ja vaikka asuntolainaa on hirmuisesti ja tulot onnettomat niin menee tuo 20 %. Jos tuloni olisivat olleet palkkaa veroprosenttini olisi ollut jotain 10%.

Etuutta varten saa pienemmän veroprosentin jos vaan sitä osaa hakea. Sitä ei todellakaan mainosteta isosti missään.

Minulla on ollut parin viime vuden aikana kotihoidontuesta veroprosentti 5-12 yksikön välillä.

Vierailija
11/16 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan joka vuosi itselleni muutos verokortin, että se siitä.

Prosentti on nyt 12%.

Vierailija
12/16 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etuutta varten! moni ei tunnu tätä tietävän...

Vierailija
13/16 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet alkuvuoden maksanut jo tuon 20 % niin sehän on selkeästi liikaa, varsinkin jos sinulla ei koko vuonna ole muita tuloja kuin kotihoidontuki. M

Vierailija
14/16 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulossa aina veronpalautuksina takaisin?

Minäkin sain minimiäippärahaa mutta en ensin tiennyt että voi saada alle 20% verokortin, ja myöhemmin en sitten alkanut pyytämään sitä kun eikös se tule sitten kuitenkin veronpalautuksina takaisin?

Vierailija
15/16 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin 8%, oman asuntolainan korko, liittomaksut ja mitä vielä niin oli mielestäni tosi pieni.

Vierailija
16/16 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uudessa etuutta varten tehdyssä muutosverokortissa lukee 0 %, niin ei Kela sitä mihinkään muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä