Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhojen tansseihin 1000 euroa

Vierailija
19.02.2010 |

Hesarissa oli kahden tytön vanhojentanssibudjetti ja mä olen ihan järkyttynyt siitä toisesta.

Me ei olla edes köyhiä päinvastoin, mutta en voisi kuvitellakaan että tyttö tarvitsisi rakennekynnet tansseihin.

Onneksi toisella mimmillä oli ihan järkibudjetti.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai "kun minä en välitä panostaa, eivät muutkaan saa!"

Kun mulla ei ole varaa, niin ei saa muillakaan olla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hesarissa oli kahden tytön vanhojentanssibudjetti ja mä olen ihan järkyttynyt siitä toisesta.

Me ei olla edes köyhiä päinvastoin, mutta en voisi kuvitellakaan että tyttö tarvitsisi rakennekynnet tansseihin.

Vierailija
62/90 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin -87 ja silloin kaikilla luokan tytöillä, yhtä prinsessaa lukuunottamatta, oli kotoa jotkut vaatteet. Itse laitettiin paplarit päähän ja rakennettiin niitä vaatteita vanhoista mummujen rytkyistä. Mun budjetti taisi olla viisi markkaa, kun ostin uudet sukkahousut.

Millä ihmeessä saan omat tulevat "vanhani" ymmärtämään, että tuossa juhlassa merkittävintä ei ole se kuinka paljon siihen saa rahaa hukkumaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tanssin 1996, en muista paljonko meni rahaa (vanhemmat maksoi) mutta ostoslistalla oli kengät, samettimekko ja samettipussukka. Äiti ompeli alushameen, laittoi hiukset ja meikkasi. Illalla käytiin syömässä ravintolassa, isä vei ja haki joten ei mennyt edes taksirahaa.

Vierailija
64/90 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonku pitäisi panna stoppi tälle NYT.

-uusi puku

- kampaaja ja meikkaaja

- rakennekynnet

-uudet kengät

- limusiinikuljetus jne

aivan sairasta

Vierailija
65/90 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olin "vanha" pian laman jälkeen. Minä mielestäni tuhlasin melkoisesti, kun sain iltapuvun (käytettynä ostettu, olisko ollut 100 mk), kävin kampaajalla, meikin tein itse. Päivällä käytiin ravintolassa syömässä ja illalla baariin. Osa porukasta teki pukunsa itse, osa kaivoi niitä "vanhoja rytkyjä", jotkut vuokrasivat jne. Meistä oli vain hienoa, kun oli eri tyyppisiä pukuja.

Nyt suunnittelen häitäni, eikä ole edes häihin tarkoitus hankkia rakennekynsiä tai limusiinikuljetusta.

Vierailija
66/90 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä ymmärrän että joillekin juhla on niin valtava juttu että on oltava vuokrapuku ja kampaajalla tehty nuttura, mutta toi on ihan jo kummallista, että pitää olla kaikki viimesen päälle. Mut nykyään on myös paljon vanhempia jotka varustelee lapsensa kalliisti, olipa kyse mistä tahansa. Se lähtee parinsadan toppahaalarista päiväkoti-iässä ja päättyy satuhäihin joihin uppoaa henkilöauton hinta,koska on saatava mullekaikkiheti nyt ja mitä enemmän kulutan, sitä varmemmin olen olemassa ja olen jotakin muiden silmissä.

Vierailija
67/90 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että pukuni oli silloin KALLIS, maksoi 700 markkaa. Joku kaveri teetti asun, meni hieman yli 1000 markkaa joka oli TODELLA PALJON. Kampaus ja meikki kyllä teetettiin, oisko ne sitten maksaneet jotain 150 markkaa. Koko illan kustannus oli varmaankin alle 200 EUROA, no siinä hujakoilla kuitenkin. Ei todellakaan mitään rakennekynsiä tarvinnut laittaa, ihan normaali lukiolaistyttö olin ja lakkasin itse kynteni. Tää maailma on oikeesti nykyään aika pelottava paikka kun alle 20-vuotiaat jo käyttää aivan järkyttäviä summia ja aikaa ulkonäkönsä paranteluun :(

Vierailija
68/90 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti tuota donan tyttöstä edes hävettää.

Näähän apinoi jotain morsiusjuttuja. Tsiisus.

Nooh, pappa betalar.

Vierailija
69/90 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti hirveesti hintaa tule!

Vierailija
70/90 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti tuota donan tyttöstä edes hävettää. Näähän apinoi jotain morsiusjuttuja. Tsiisus. Nooh, pappa betalar.

Vierailija
71/90 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekko ja asluhame netistä uusina 100 e (pk seudulla vuokraus 200 e) kampaus, hiuslisäkkeet, kengät, illalliskortti ja uudet rintsikat,koru,hanskat ja iltahuivi yht 150e...mielestäni selvittiin halvalla...vanhan 2010 äiti

Vierailija
72/90 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budjetti samoin 1000 euroa. Puku teetettiin, oli koemeikit, koekampaukset, kuulosti enemmän häihin valmistatumiselta kuin teinijuhlista.

Jotkut käy teettämässä jopa studiokuvat itsestään.

Vierailija
73/90 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä tonnin tyttöhän vaan oli menossa laitattamaan UUDET rakennekynnet :) . Ja irtoripset :) .

Mun mielestä ihan ok laittaa iso raha isoon juhlaan, jos kerran on millä mällätä.

Go Munkka!!

Vierailija
74/90 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei meillä ainakaan noin paljoa mennyt. Mekko oli alta parisataa (tuotiin USAsta, kun käytiin siellä muutenkin), kampaus ja meikki 130, kengät ja laukku ja tilpehöörit ehkä 150-200, ravintola jokunen kymppi, takseihin 30. Eikä se manikyyrikään mansikoita maksanut. Upea oli tyttö ja vanhemmille eilen esitetyt wanhojentanssit hieno tilaisuus, sata tanssiparia, kymmenen tanssia, koulun orkesteri soitti. Kaiken kaikkiaan iso ponnistus sekä tanssijoille, orkesterille, ohjaajille jne. Tänään on vielä esitys oman koulun oppilaille.

Ja vaikka pistäisikin tuon tonnin, niin mitä sitten? Suurin osa siitä menee kotimaisille yrittäjille, ja jos perheessä riittää rahaa, miksei sitä iloa lapselle soisi.

Vierailija
75/90 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2000 tanssineista lähes kaikilla oli "vanhanaikainen" puku, joka saattoi olla juuri jostain mummon rytkyistä koottu. Itse tanssin kaksi vuotta myöhemmin, ja tuolloin osa puvuista oli näitä vanhanaikaisia, osa selvästi moderneja iltapukuja.

Näyttää siltä, että juhlan luonne on muuttunut yhä enemmän iltapukujen suuntaan. Eihän se ole sikäli yllättävää, että kun porukasta yksi kiskaisee päällensä kauniin, nykyaikaisen iltapuvun, ne vanhoihin rytkyihin pukeutuneet tuntevat olonsa naurettaviksi.

Toisaalta, eihän pojillakaan ole ollut "historiallisia" asuja enää vuosikausiin, frakit kaikilla!

Ei kuitenkaan pidä lähteä siihen junaan, että päivitellään nykynuorison tapoja. Uskon, että harva oikeasti lähtee käyttämään tuhatta euroa vanhojentansseihin koekampauksineen päivineen. Muistan omaltakin tanssiaisvuodelta (2002) lehtijutun, jossa joku kouluni oppilas oli ostanut tanssipuvuksi morsiuspuvun ja totesi iloisesti, että käyttää sitä samaa pukua sitten häissään. Näitä älyn jättiläisiä mahtuu aina porukkaan, eivät he sentään ole mikään todellisuusotanta.

Vierailija
76/90 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran rahaa on. mitä se teiltä on pois, jos joku lukiolainen saa iltapuvun, kampauksen, rakennekynnet ja limusiinin (se voi tulla tavistaksia halvemmaksikin)?

Minä aikanani tein itse pukuni ja kampaukseni ja meikkini ja minua kuljetti isä, mutta kyllä mun puolesta saa muut juhlia juuri niin kuin huvittaa ja varallisuus sallii, ei se ole multa pois.

Vierailija
77/90 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3 tyttöä. Vanhimman tansseihin on mahdollisesti tasan 10 vuotta aikaa. Jos säästäisin jokaista tyttöä kohden 120 euroa vuodessa (inflaatiokin täytyy huomioida), eli 30 euroa kuussa, ehkä se riittäisi...

Vierailija
78/90 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut nykyään on myös paljon vanhempia jotka varustelee lapsensa kalliisti, olipa kyse mistä tahansa. Se lähtee parinsadan toppahaalarista päiväkoti-iässä ja päättyy satuhäihin joihin uppoaa henkilöauton hinta.

Miksi se sinua haittaa jos jollakin on kerran varaa! Onko se kateus niin suuri vai mikä on ongelma?? Jos on varaa niin miksei saisi juhlia näyttävästi ja käyttää laadukkaita haalareita?? En millään vaan tajua että miksi se haittaa jotakin niin paljon että pitää tämmöisiä tekstejä kirjoitella!

Vierailija
79/90 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ristiriita tuossakin.

Vierailija
80/90 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aivan yhtä hyvä kuin tän tonnin tytönkin.

Hauskin oli musta se 110 e jatkojen mekkoon ja kenkiin. Ei siis sillä, että 110 e nyt mekosta ja kengistä olisi sinänsä kamalasti, mutta kun ensin hankitaan monen sadan eurin puku sinne tansseihin ja sitä käytetään suunnilleen pari tuntia...

Kultaisella 80-luvulla mentiin baariin niissä vanhojen puvuissa (siis ne meni joilla oli jo ikää tai kunnolliset lainapaperit). Sehän oli se juttu :)