25 e tilillä ja sillä pitäisi pärjätä lapsilisään asti.
Ei tule onnistumaan millään, pakko jostakin lainata rahaa.
Kyllä on mennyt surkeeksi mun elämä! :-(
Kommentit (32)
Kävisin läpi kaikki kaapit ja pakastimet ja pohtisin mitä niistä saa aikaan. Kaupasta ostaisin vain välttämättömät, kuten lapsille maidot, ja kaikkea muuta edullista. Ehkä tekisin ison satsin mm. keittoa, juurekset on edullisia.
Itse inhoan lainaamista yli kaiken ja koitan sitä välttää. Kotiäitinä mieskin haluaisi välillä vipata parikymppiä, mutta mulla ei luonto anna periksi ottaa sitä vastaan. Mies voi muuten osallistua maksamalla suuremmat kulut ja ostokset.
ja tiukkoina aikoina olen ruokkinut lapsia esim
* tarjouspurkkikeitolle
* kaalilaatikolla kun kaalia ja jauhelihaa saa tosi halvalla (jonka lopusta olen sitten keittänyt kaalikeittoa)
* tehnyt erilaisia kasvissosekeittoja, joita olen maustanut juustolla, maustetulla ruokakermalla ja erilaisilla mausteilla
* punajuuripastaa, kun makaroonia saa halvalla ja punajuuria etenkin (punajuuret keitetään valkosipulinkynnen kanssa, soseutetaan, lisätään tilkka kermaa, suolaa ja muita mausteita maun mukaan)
* kanakastiketta ja nuudelia
* kanankoipia uunissa ja perunamuusia
* makaroonilaatikkoa
Mulla menee kerta viikossa kauppaan 20-30 euroa! Ja hyvin syödään!
T:äiti ja 1v (+ koira ja 2 kissaa).
Meitä on 5 henkeä. Meillä menee yhdellä kertaa ruokakauppaan 20 e. teinit syövät ihan kauheasti vaikka itse yritänkin olla lähestulkoon ilman ruokaa.
Mieti ensi kuuta varten toisin: säästätkö mielummin puhelinlaskussa kuin ruuassa? Entä vaihdatko auton bussiin, tai bussin pyörään mielummin kuin säästät ruuassa? Voisko teinit aloittaa lehtien jakamisen tai työt mäkkärissä, jolloin vaatekustannukset osaltasi pienenevät?
Jos tämä on poikkeus (ts. et ole jo käynyt hakemassa) niin saat kyllä ruoka-apua esim. kirkon diakonia-avusta.
niin kyllä tuolla ruokaa tekee viikoksi, kun suunnittelee oikein. Tarjousjauhelihasta ja makaronista tekee useammaksi päiväksi joko makaronilaatikkoa tai -pataa, juurekset ovat halpoja jne.
Esim. puurot on täyttäviä ja riittoisia, samoin keitot.
ja meillä on 11 henkeä. että mieti mitä syödään.
ja tiukkoina aikoina olen ruokkinut lapsia esim
* tarjouspurkkikeitolle
* kaalilaatikolla kun kaalia ja jauhelihaa saa tosi halvalla (jonka lopusta olen sitten keittänyt kaalikeittoa)
* tehnyt erilaisia kasvissosekeittoja, joita olen maustanut juustolla, maustetulla ruokakermalla ja erilaisilla mausteilla
* punajuuripastaa, kun makaroonia saa halvalla ja punajuuria etenkin (punajuuret keitetään valkosipulinkynnen kanssa, soseutetaan, lisätään tilkka kermaa, suolaa ja muita mausteita maun mukaan)
* kanakastiketta ja nuudelia
* kanankoipia uunissa ja perunamuusia
* makaroonilaatikkoa
minusta tuo ihan herkku ruokaa.Eläkeläisillä ei ole aina nuinkaan vaihtelevaa ruokaa tarjolla.
Laita jotain pikamyyntiin johonkin nettihuutokauppaan esim. Huuto net tai Kaksplus tai tämän lehden verkkosivuille myyntiin. Ei tarvi maksaa kirpparikuluja ja jos hyvin käy saat lisää rahaa käyttöösi pian.
ja pyydät hätäavuksi kuponkia ruokakauppaan. Sellaisen esittäminen ja allekirjoittaminen kaupan kassalla ei ole mitenkään mukavaa, mutta jos tilanne on oikeasti noin paha niin pyydä apua sieltä.
ostakaa kaurahiutaleita, katsokaa iso ja edullisin koko. vettä janojuomaksi ja maitoa vain sen verran että jokainen saa lasillisen ruoan kanssa, ei enempää.
ostakaa maitoa tarjouksesta, esim. lidlissä usein maitoa halvala ja samoin saleissa.
kaurapuuroa aamulla ja lasi maitoa, ja esim porkkanaa välipalaksi.
perunaa saa isoissa säkeissä halvalla. keitettyjä perunoita ja esim. suikalelihaa tms. jotain halpaa, muusia joka survotaan perunoiden keitinveteen(ei maitoa)+suolaa lisänä esim tarjous jauhelihasta tehtyjä lihapullia(jää varmasti toiseenkin kertaa).
perunoista saa myös velliä(keitä perunoita,pari porkkanaa, sipulia/purjoa, kasvisliemikuutio ja tee niistä löysä muusi keitinveteen ja lisää puoli litraa maitoa, valmis). soppaa perunoiden lisäksi hiukan kasviksia ja lihaliemikuutioita 2 ja hiukan jauhelihaa/nakkeja tms. mikä on tarjouksessa.
jos kaapistä löytyy näkkäriä syökää vaikka iltapalaksi näkkäriä voilla ja teetä(edullista kun ostaa puruteetä).
isoja pusseja maissihiutaleita saa halvalla vaikka naposteluun.
leipokaa its leipää ja sämpylöitä vesi pohjalla.
jauhot on halpoja.
kaikki mitä kaapista löytyy hyötykäyttöön.
Ei tule onnistumaan millään, pakko jostakin lainata rahaa.
Kyllä on mennyt surkeeksi mun elämä! :-(
kattilan Eikä maksanut paljon. Kilon pussikuivia herneitä noin 1e ja tarjous jauhelihaa 700g hinta 1.90e tuli ainakin seitsemän litraa valmista keittoa.Liäksi lettuja tai pannukakkua.Halpaa ja hyvää ruokaa moneksi päiväksi.
Osta perunaa ja porkkanaa ja muita halpoja juureksia. Niistä saa sosekeittoja, eri makuisia yhdistelemällä plus tavallista keittoa.
Osta makaronia ja tee isoja laatikoita ilman lihaa tai soijarouheen kanssa.
Noihin edellisiin menee about 5 euroa ja niillä elää nelihenkinen perhe ainakin 2 päivää
Osta jauhoja ja tee sämpylää tee puuroa.
jätä pois juusto, hedelmät, turha maito, jugurtit jne
että olemme jokseenkin allergisia. Osa perunalle, porkkanalle ja kauralle, herneille mm. Ja laktoosi-intoleranssi kahdella. Joten maito maksaa enemmän eikä juureksia voi käyttää koko porukalle ruokana. Niin ja ensi viikolla tosiaan on se hiihtoloma, joten kouluruokaakaan ei ole tarjolla.
Huonolta näyttää vaikka kuinka yrittäisi. Huokaus.
25eurolla saa: perunoita, kaurahiutaleita, makaroonia, ale lihaa, ale maitoa, kasviksia.. jne
kyllä noilla pärjää ainakin 5 päivää. etenkin jos käy lidlissä.