Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vittuileeko meidän palkanlaskija?

Vierailija
28.01.2010 |

Joulukuun liksasta sain palkkapäivänä puolet. Rekrytoin ihan asiallisesti ja todistin työtuntieni oikean määrän. No, nyt sitten sain joulukuulta rästiin jääneen liksan, mutta ennakot on otettu lisäprosentin mukaan JA koko tammikuun palkka jäi maksamatta! Voiko olla enää vahinko?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkasitko jonkun todistamaan työtuntiesi määrän?

Tarkistapas, mitä rekrytointi tarkoittaa...

Vierailija
2/14 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita rekrytoida uudelleen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku pätevämpi.

Vierailija
4/14 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanlaskija on rekrytoinut jonkun maksamaan niitä palkkoja satunnaistekniikalla

Vierailija
5/14 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mietin rekrytointia, kun lueskelen työpaikkailmoituksia, mutta tarkoitin tietysti että reklamoin. Hih!

Työtuntien todistamisella tarkoitin taas lähinnä sitä, että selvitin hänelle tekemäni työvuorot, kun aluksi ajattelin, että jospa tieto ei olekaan kulkenut palkkakonttoriin asti. Nyt olen sitten vissiin astunut palkanlaskijan varpaille kun taas on kaikki väärin.

Pitääkö mun nyt odottaa kuukausi tammikuun palkkaa, vai voinko vaatia sitä maksettavaksi jo aiemmin?

ap

Vierailija
6/14 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta täällä ainakin ...ttuillaan :)

Ihan hyvässä hengessä...Hauskaa oli!

Vierailija
7/14 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksamaan palkan hetimiten. Sinun kannattaa reklamoida palkanlaskijaa ylemmälle tasolle systeemissä sattuneesta virheestä ja vaatia asian välitöntä korjaamista.

Vierailija
8/14 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkanlaskijan kurkkuun kiinni. Soita sille ihmiselle ja kysy ihan suoraan mikä mättää. Jos olet työsi hoitanut, olet oikeutettu palkkaan. Kerro, että laskutat firmalta korkoa jokaisesta päivästä jonka palkkasi myöhästyy. Jos ei auta, ilmoittaisin myös ottavani yhteyttä liiton lakimieheen ja työsuojeluvaltuutettuun.

Vierailija
9/14 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin palkka tulee aina noin kuukauden myöhässä, tammikuussa tehdyt tunnit maksetaan vasta helmikuussa.

Ja opetelkaa nyt hyvät ihmiset selvittelemään asioitanne k.o henkilön kanssa ilman kiihkoilua. Naurattaa tällaiset lakimies työsuojeluvaltuutettu kiihkoilijat!

Vierailija
10/14 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on, tuollainen henkilökohtainen veetuilu saattaa olla mahdollista. Mutta jos on iso talo, niin tuskin se palkanlaskija alkaa yksittäiselle ihmiselle piruilla. Varsinkin kun huomautit tietenkin täysin oikeasta asiasta.

Veikkaan pikemminkin, että se palkanmaksujärjestelmä sekotti sen jälkeenpäin maksetun korvauksen palkaksi, jos se tuli tilillesi about palkkapäivän tietämillä.

Soitat täysin asiallisesti sille laskijalle ja pyydät pikaista oikaisua. Sinun ei ole kohtuullista joutua odottamaan saamisiasi pitkään.

Vierailija
11/14 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaako sinun palkkasi omasta pussistaan?

Ootko vienyt hänen miehensä?

oot hoikka, kaunis ja fiksu ja palkanlaskija on finninaamainen punkero, kateutta?

Vierailija
12/14 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanlaskija on ihminen. Ihminen tekee virheitä. Eiköhän sitä jokainen ole kuitenkin sen verran perusmukava ihminen, ettei haluaisi tahallaan tehdä näitä virheitä. Tarkka pitää olla, mutta vaikka kuinka yrittää, joskus lipsahtaa.

Itse olen palkanlaskijoiden esimies. Sangen pätevää väkeä alaiseni, sellaisia hyvin tarkkoja puurtajatyyppisiä ja ihania. Heille on tosi kova paikka, jos tulee virheitä. Mutta väistämättä niitä tulee aina joskus. Peruskaava on se, että asiasta kerrotaan minulle, minä katson palkanlaskijan kanssa mitä asialle voi tehdä ja asia hoidetaan yleensä päivissä kuntoon. Siis NIIN PIAN KUIN MAHDOLLISTA. Työntekijää tietysti informoidaan asiasta heti, ellei hän jo tiedä. Joskus virhe vain huomataan liian myöhään, kun pyörä on jo lähtenyt pyörimään. Jos me haluaisimme vittuilla, meillä olisi siihen kyllä aika paljon paremmatkin hallinnolliset keinot kuin sorkkia palkkaa.

Totta kai vituttaa, jos palkassa on jotakin pielessä. On se minuakin ottanut päähän, isosti onkin. Mutta riehumalla, uhkailemalla lakimiehellä ja muulla teet itsestäsi vain totaalisen pellen. En siis tarkoita, että ap niin tekisi, mutta joku hurmahenki täällä niinkin kannusti tekemään. Yleensä ihmiset suhtautuvat tosi asiallisesti. Ja suurin osa virheistä johtuu itse asiassa työntekijästä itsestään, mikä EI siis tässä ap:n kohdalla ole tilanne. Kerran on alaisiani huoriteltu ja haistateltu ja koska mies ei suostunut pyytämään anteeksi, vein asian eteenpäin. Eipä ole enää meillä töissä.

Vierailija
13/14 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioliitossa elävä tallaaja. Palkanlaskija on viisissäkymmenissä ja tuskin tuntee kateutta tai mitään muutakaan sen puoleen, ei mun elämässä ole mitään niin hehkeää, että pitäisi kadehtia. Ajattelin vaan, että jospa veti herneet nekkuun, kun huomautin palkanmaksussa tapahtuneesta virheestä, hän kun kovasti yritti alkuun väitteeni kiistää ja tähän tarvitsin sitten esimieheltä paperia avuksi.

Olen ollut samassa työssä marraskuun alusta lähtien ja marraskuun palkka olikin ok. Joulukuusta sain vain puolet ja sen toisen puolikkaan nyt ja samalla jäin siis vaille tätä tammikuun palkkaa + tietysti se, että ennakot oli vedetty sen 45% mukaan, vaikka mikään tuloraja ei pauku.

ap

Vierailija
14/14 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopineet palkanmaksusta.

Esim. Meillä tuntityöläisille maksetaan tammikuussa tunnit ajalta 16.12.2009-15.1.2020 ja sitten helmikuussa 16.1.2010-15.2.2010 tehdyt tunnit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi