Mitkä ovat aivokalvontulehduksen oireet aikuisella? Voikohan mulla olla?
Päätä särkee, oksettaa, niska ei ole kyllä jäykkä mutta käsittämättömän huono olo.
Kommentit (10)
Joku muu alkava flunssa? Tosiaan jos ei ole niskajäykkyyttä niin tuskin aivokalvontulehdus. Jos särky on kovaa, tulee toispuoleisia tuntuhäiriöitä niin HETI lääkäriin!
tulee korkea kuume. Ja tosiaan niskajäykkyys tai iholle ilmaantuvat näpyt/mustelmat ovat "selkeitä oireita".
Meningiitti voi olla myös kuumeettomana, näin usein virusmeningiitissä. Petekkioita tulee vain meningikokkimeningiitissä. On potilaita, joilla on meningiitti ilman niskajäykkyyttäkin.
Vaikea diagnoosi. Mutta yleisesti ottaen oireillesi löytyy todennäköisemmin jokin muu syy kuin juuri meningiitti.
Mutta jos sinulla on hirveän huono olo, niin mene hyvä ihminen lääkäriin äläkä täällä kysele.
minusta pelottava. Meningiitti voi olla, vaikkei mitään tyypillisiä oireita olisikaan, vai?
Sellaista on elämä. Mutta epätodennäköistä se kylläkin on, että elämässä näin kävisi.
virusmeningiitin moni sairastaa tietämättäänkin lievänä, kyllä ihminen yleensä ajautuu lääkäriin joko itse tai läheisen tuomana jos on bakteerimeningiitti tai selkeästi hankala virusmeningiitti, vointi menee huonoksi kuitenkin aika nopsaan ettei silloin kyllä moni enää kotiin jää.... nimim alalla.
Hei!Olen 11/kk ikäisenä sairastanut"Aivokalvontulehduksen/eli parantuneen version mutta toinen vas:korva kuuro ei mitään muuta ole,kuin että hyvät ihmiset pitäkää lakkipäässä talviaikaan ettei se tarttuva viirus pääse sitten valloille!Olen 53/vuotias nyt ja elämä on kaikinpuolin kunnossa,ei ole tarvinnut olla sairaalassa kuin pienenä,eli olen säästänyt aika paljon rahaa kun minulla on sairaala vakuutus.
hiukan alle 40v.
Se oli tosiaan kuumeeton eikä niskajäykkyys kyllä ollut niin suurta, että olisin itse sen tajunnut oireeksi.
Minulla alkoi valtava päänsärky aivan kuin salama kirkkaalta taivaalta. Valtava kipu ja aloin oksentamaan. Sairaus diagnosoitiin selkäydinnesteestä. Olin puolitoista viikkoa sairaalassa saaden kipulääkkeitä. Joten aivokalvontulehdus voi todellakin olla kuumeeton!
Minulla ei ole muuta vikaa kuin vasemmasta korvasta on melkein kuulo mennyt,puhe ei kuulu.
tai pilkut iholla. Jos niska taipuu, nou hätä.