Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aidit, mita leikitte 7 v. poikienne kanssa?

Vierailija
17.02.2010 |

Poikani haluaisi enemman "aiti-aikaa" ja nimenomaan etta leikkisin hanen kanssaan. Useimmiten pelaamme lauta- tai korttipeleja, rakennamme pikkulegoilla, piirramme tai askartelemme yhdessa, mutta myonnan etta varsinainen leikkiminen jaa tosi vahalle. Jotenkin 7 v. pojan leikit tuntuvat vierailta, jossei nyt sitten leikita pikkuelaimilla tmv. josta poika kylla myos pitaa. Mutta siis pikkusotilaat, kaikenlaiset "ukot" ja TV-ohjelmien hahmot ei mua oikein innosta enka tunne osaavani sellaisilla leikkia. Meilla on viela melkein aina menossa mukana vauva 3 kk, joten sekin vahan rajottaa.

Mita te muut teette poikienne kanssa? Pienempana, kun pojan leikit koostuivat enemman arkisista jutuista (esim. rakennusmies-leikkeja), oli jotenkin helpompi olla "taysilla mukana."

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennellaan legoilla, piirretään tai maalataan vesiväreillä, muovaillaan, pelataan, lennätetään lennokkeja, tutkitaan mikroskoopilla jotain, tehdään majoja niin sisälle kuin ulos...yms.

Ehkä poikasi on vähän mustasukkainen vauvasta ja toivoo siksi enemmän aikaasi. Onhan hän aiemmin saanut kaiken huomiosi.

Vierailija
2/3 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oikeastaan leikin 7-vuotiaan poikani kanssa tosi harvoin yhtään mitään.

Emmekä me muutenkaan tee hirveästi yhdessä mitään. Yleensä poika pelaa itsekseen pleikkaria, tai touhuaa yksinään ulkona tai leikkii huoneessaan legoilla tai junaradoilla. Mä käyn sitten aina välillä vaan vilasemassa, kun poika huutaa mua katsomaan jotain jota on tehnyt.

No, viime viikolla me käytiin yhdessä kahdestaan hiihtämässä, mutta sekin oli lähinnä sellaista, että kun kyllästyin pojan vetelehtimiseen ja seisoskeluun, hiihtelin edellä itsekseni (näköetäisyydellä) ja hiihdin välillä takaisin poikaa moikkaamaan.

Joskus me leivotaan yhdessä jotain, ehkä kerran parissa kuukaudessa. Tai katsotaan telkkarista jotain ohjelmia sohvalla yhtä aikaa.

Pari viikkoa sitten ostin saippuanvalmistussetin, tarkoituksena tehdä pojan kanssa saippuoita, ja poika onkin jo monta päivää kärttänyt että joko tehtäis niitä.. joo joo, kunhan "ehdin"..

Onneksi pojan isä tekee pojan kanssa paljon kaikenlaista, käyvät uimahallissa ja ulkoilevat yhdessä, multa ei vaan jotenkin luonnistu noi leikit tai ajan viettäminen pojan kanssa. Tosin nykyään enemmän, kun pojalla alkaa olla mielenkiintoisia ja hauskoja ideoita ja ajatuksia, keskustelen hänen kanssaa mielelläni kaikenlaista :)

Mä taidan olla vähän huono äiti leikkimään. Ja olen ollut sellainen aina, ihan kaikkien lasten kanssa, muiden ja omien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakennamma taloja, pihoja, grillejä ja puutarhoja pihoille, nakkikiskoja... ja ne legoukkelit siellä sitten leikkivät.

Harvoin leikin. Onneksi pojalla on veli.