Miksi mikään ei riitä?
Olen viime aikoina huomannut miettiväni, että pitäisikö meidänkin ostaa isompi asunto. Asumme 100-neliöisessä 4h asunnossa ja lapsia on kolme. Tytöt samassa huoneessa, poika yksinään. Samasta taloyhtiöstä (kaikki asunnot samanlaisia) on juuri muuttanut isompaan asuntoon perhe, jolla kaksi lasta ja toinen samanlainen perhe vakavasti harkitsee. Minulle ei ole tullut mieleenkään, että asuisimme liian ahtaasti. Kun kyselin näiltä kahdelta perheeltä muuttomotiiveja, sain vastaukseksi, että eihän me mitenkään enää mahduta siihen. Heillä on yksi lapsi vähemmän kuin meillä, tulotaso ehkä huonompi kuin meillä, mutta silti pitää vaan saada isompi asunto. Paljonko sitä tilaa, tavaraa, roinaa, mammonaa ihminen nykyaikana oikein tarvitsee?
Kommentit (2)
ja miten neliöt on sijoiteltu. Sama neliömäärä hyvin sijoiteltuna voi olla paljon toimivampi. Meillä nyt 90 neliötä ja ei niin toimiva asunto. Lisätilan tarve on joka päiväinen ongelma vaikka neliöiden puolesta tilaa pitäisi olla.
kun itse asumme 85 neliön neliössä kolmen lapsen ja kahden eläimen kanssa ja mahdumme mielestäni ihan hyvin, mutta jatkuvasti kuulee kuinka asutaan ahtaasti. Monet ovat muuttaneet isompaan jo kahden lapsen kanssa!