Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mäntyhuonekalujen maalaaminen?

Vierailija
17.02.2010 |

Onko kukaan maalannut mäntyä olevia puisia huonekaluja. Pinnassa on joku lakka. Kuinka hyvin kannattaa hioa? Ois tarkoitus saada valkoiseksi? Saakohan sitä tasaista ja siistiä jälkeä tehtyä näin ensikertalaisena? Vähän hirvittää, että pilaan huonekalut kokonaan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hio lakka pois ensin karkeala hiekkapaperilla tai poista esin kemiallisilla aineilla (saa rautakaupoista) ja hienommmalla hiekkapaerilla. pohjamaalaa ja lopiksi maalaa.

Vierailija
2/3 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se lakka täytyy hioa todella hyvin ja muutenkin kannattaa hioa aika paljon koska niissä kuitenkin on klohmuja, jotka tulevat maalin kanssa näkyviin. Kannattaa tosin tähdätä sellaiseen vähän rustiikkiseen tyliin niin klohmut ei niin kovin haittaa. Olen maalannut sekä pensselillä että spreijaamalla. Pensselillä on mielestäni helpompaa olla jättämättä valumajälkiä, mutta sitten maalin pitää olla hyvin tasoittuvaa, koska muuten siihen jää helposti ne pensselinjäljet. Eli älä jätä sitä ohentamatta. Maalaa tarpeeksi ohuita maalikerroksia ja tarpeeksi monta, niin kyllä siitä hyvä tulee.

Itse en ole maalannut valkoiseksi, mutta voin kuvitella, että se on vähän haastavampi väri kuin esimerkiksi vaaleanharmaa tai kirkkaat värit, joita olen käyttänyt. Mustassa ne valumajäljet sitten ainakin näkyvät. Maalasin kerran yhden kirjahyllyn ja yhden pikkkupöydän mustaksi. Niistä tuli aika kauheita. Niitä ei voinut pelastaa edes krakeelilakalla, jolla muuten voi kyllä peittää epätasaisen pinnan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä ei kyllä ollut lakkaa, eli en hionut. Levitin maalin sienellä, tuli tosi tasainen ja ohut maalikerros, annoin kuivua välissä, ja toinen kerros päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän