Kaupan soseet/ itsetehdyt?
Meillä vauva syönyt kuukauden ajan soseita (ikää 7,5kk), syö vielä tosi pieniä määriä, neljä ateriaa päivässä.
Esikoiselle tein soseet itse, mutta annoin myös kaupan soseita (ja söi niitä paremmin). Nyt olen antanut koko ajan kaupan soseita, alkuun soseutin perunaa, porkkanaa itse.
Pitäisikö yrittää tehdä itse, onko itsetehdyt parempia? Onko turhaan huono omatunto kaupan purkkien antamisesta? Muutaman kk kuluttua voi jo siirtyä melkein samaan ruokaan muun perheen kanssa.
Kommentit (3)
pojalle 1v3kk maistuu edelleen piltit paremmin kuin itse tehty ruoka..kalliimmaksihan se tulee, mutta pikku hiljaa...
puolensa... Kun soseutat itse, lapsesi saa varmasti tuoretta ruokaa. Kaupan soseissa taas juurikin tuo säilyvyys on todella hyvä.
Eli kotona on hyvä tehdä itse ruoat ja matkaan mukaan kaupan sosetta...
Varmasti lapsi saa samat ravintoaineet kaupan soseista, kuin itsetehdyistä. =)
Itse tein aina kaikki soseet meillä. Tuli näin halvemmaksi ja lapsi ei suostunut syömään kaupan soseita. Muutaman kerran kokeiltiin, laihoin tuloksin. Olisi ollut helpompaa ottaa reissuille mukaan pilttipurkki, joka säilyy avaamattomana huoneenlämmössä, kuin pakata aina kylmäkassiin itsetehtyjä soseita ja kantaa huolta niiden säilyvyydestä.