Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vääntäkää rautalangasta kotitalousvähennys

Vierailija
16.02.2010 |

eli kun saa tehdä 60 % vähennyksen veroista niin miten se käytännössä menee? Eli kun olen maksanut esim. 1000 euroa vuoden aikana siivoojalle, ja saan tehdä siitä 600 euron vähennyksen (unohdetaan helppouden takia se satasen omavastuu) niin miten tuo 600 euroa verotuksessa vähennetään? Suoraan maksamistani veroista? Vai niin että tuon verran vähemmästä määrästä joudun maksamaan vuoden aikana veroja?

Tuli riitaa leikkipuistossa ja haluan tietää paljonko oikeastaan maksan mahtavasta siivoojastamme:-)

Kiitos ja kumarrus.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei verotettavista tuloista.

Eli itselle jää maksettavaksi vain 40 % siivoojan hinnasta.

Vierailija
2/4 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksat palkkaa siivoojalle, voit vähentää siitä vain 40% osuuden. Jos siivooja laskuttaa sinua yrityksenä/toiminimenä, joka on ennakkoperintärekisterissä, voit vähentää sen 60%. Kannattaa olla tosi tarkkana varsinkin sen ennakkoperintärekisterin kanssa, helppo tarkistaa www.ytj.fi nimellä tai y-tunnuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko sen 60% saa palautuksina tai sitten voi ilmoittaa ennakkoon verotoimistoon, että tulee käyttämään vähennyksen täysimääräisenä, jolloin tuo alentaa veroprosenttia vähän.

Vierailija
4/4 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tiedän tuon toiminimi jutun, se on reilassa. Mutta tuo itse maksamani määrä oli erimielisyyden aihe.

Minä olin oikeassa, jippii:-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi