mikä on emo
kertokaa tälle vanhalle kävylle joka ei ymmärrä nuorisokulttuureja mikä on emo? Millainen nuori on kyseessä?
Kommentit (3)
Saanen huomauttaa, että tuo käsitys emoista on lähinnä stereotypia. Luonteesta riippuen emot voivat olla värikkäästikin pukeutuvia/muodikkaita, eivätkä suinkaan kaikki emot ole gootteja. Itse olen emo, mutta mielestäni angstina oleminen ei ole "siistiä"! Satun vaan olemaan, mikä olen.
Tällaisia värikkäämmin pukeutuvia emoja kutsutaan muuten sceneiksi. Scenejen suhtautuminen maailmaan eroaa muutenkin hieman emojen suuntautumisesta, mm. niin, että emot ovat synkempiä.
Emoja on monenlaisia. Niitä angstisia, jotka hautovat itsemurhia, jotka viiltelevät itseään, ja sitten niitä, jotka ovat ns. wannabe-emoja, eli omaksuvat vain emojen mukaisen pukeutumisen. Sitten on niitä, jotka ovat siitä välimaastosta.
Emo on johdannainen sanasta emotional, eli tunteikas nuori. Synkkämielinen. Ei siksi, että olisi varsinaiseti ahdistunut, vaan siksi että kuuluu sellaiseen ryhmään, jossa on siistiä olla angstinen. Emot kuuntelevat tietyntyyppistä melodista meetallimusiikkia ja pukeutuvat tietyllä tavalla; pitkä otsatukka sivuheittona, mustaa kynsilakkaa, kajaalia.