Keitä kutsua ristiäisiin?
Meillä kaksoset 3v, ja juuri syntynyt vauva. Onko tapana kutsua ristiäisiin myös perheen muiden lasten kummit, jos he eivät ole sukulaisia vaan kavereitamme. Sukulaise eli sisaruksemme ja vanhemmat kutsumme toki muutenkin.
Kommentit (8)
kastejuhlaan kutsutaan lapsen kummit, isovanhemmat ja mahdollisesti sisarukset. Ei muiden lasten kummeja ole velvollisuus kutsua. Kastejuhla voi olla pieni intiimi perhejuhla. onnea teille pikkuisesta
- vauvan tulevat kummit
- vanhempien (minun ja mieheni) kummit
- mummit ja ukit
- vanhempien sisarukset
ja näillä on ristiäiset menneet 4 kertaa
Ja täytyy myöntää, että vähän huuli pyöreänä olen ollut, kun joihinkin ristiäisiin on kutsuttu vanhempien KAVEREITA (ei kummit siis) ja/tai muiden lasten kummeja ja/tai vanhempien OMIA kummeja :D
kastejuhlaan kutsutaan lapsen kummit, isovanhemmat ja mahdollisesti sisarukset. Ei muiden lasten kummeja ole velvollisuus kutsua. Kastejuhla voi olla pieni intiimi perhejuhla. onnea teille pikkuisesta
odottavatko vanhempien sisarusten kummit kutsua, vai onko "ahneutta" kutsua heidät. Molemmilla paljon kummi-ja sukulaislapsia, en tiedä kokisivatko kutsun rasitteena vai toivottuna. Onko "ahneutta" kutsua vanhempien sisarustenkin kummit? Tuleeko mieleen vain lahjankerjuu?
tuntuuko se vain lahojenkerjuulta, jos kutsuisin vanhempien sisarusten kummitkin? Heillä on useampia kummilapsia ja sukulaislapsia kuitenkin.
mutta se on vain mun mielipide. En tiedä onko se lahjojen keruuta, mutta minusta kastejuhla on mukava, kun on perhejuhla. Voidaan nauttia rauhassa uudesta tulokkaasta.
Ja jotenkin älyttömältä, kun ei heillä ole mitään tekemistä sun kuopuksesi kanssa, jos eivät kerran kuulu edes lähisukuun. Rasitteelta tuntuisi tuollainen kutsu.
tuntuuko se vain lahojenkerjuulta, jos kutsuisin vanhempien sisarusten kummitkin? Heillä on useampia kummilapsia ja sukulaislapsia kuitenkin.
En tiedä, onko jotain etikettiä asian tiimoilta, mutta minä en ainakaan kutsu vanhempien lasten kummeja.