Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SDP: Myös naisille pakollinen palvelusaika

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytys- ja lapsivuodeaika.

Ihan tosissaan, minusta miehet hoitakoot maanpuolustusasiat vapaaehtoisten naisten kanssa. Naisilla on ihan tarpeeksi näitä "palvelusaikoja" yhteiskunnalle lasten myötä.

Vierailija
2/35 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niin keksimällä keksitty taas tämän puolueen osalta näitä todella järkeviä ajatuksia! Siis anna mun kaikki kestää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka-armeija.

Vierailija
4/35 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosissaan, minusta miehet hoitakoot maanpuolustusasiat vapaaehtoisten naisten kanssa. Naisilla on ihan tarpeeksi näitä "palvelusaikoja" yhteiskunnalle lasten myötä.

Vierailija
5/35 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus ja synnytys ei oel naiselle pakollinen juttu

vaan kyllä kävisi tälle yhteiskunnalle köpösesti jos kukaan ei enää lapsia tekisi.

Muutamat vuodet menisi oikein hienosti mutta sitten kun nuorimmatkin alkaisivat olla vanhuksia voisivat monet asiat käydä hankaliksi.

Vierailija
6/35 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka-armeija ei tuu Suomen kokoisessa maassa varmasti toimimaan, joten kai tuo asevelvollisuus säilyy hamaan tulevaisuuteen. Miksei sitten se voisi koskea naisiakin? Ainakin harkitsemisen arvoinen asia.

t. rva res.alik

Vierailija
7/35 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka-armeija ei tuu Suomen kokoisessa maassa varmasti toimimaan, joten kai tuo asevelvollisuus säilyy hamaan tulevaisuuteen. Miksei sitten se voisi koskea naisiakin? Ainakin harkitsemisen arvoinen asia.

t. rva res.alik

t.rva res.vänr

Vierailija
8/35 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi kyllä hyvä jos myös kaikki jotka jossain poliittisessa työssä (kansanedustaja, kunnallisvaltuutettu yms) joutuisi olemaan 2 viikkoa vuodesta töissä jossain vanhainkodissa, sairaalassa yms. Ihan ettei tosiasiat unohtuisi...

Vierailija
9/35 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaiset harjoittelijat, siviilipalvelusmiehet ja työllistetyt ovat jo nykyään monilla työpaikoilla vakituisia. Työnantajalle kätevää, kun on ilmaista työvoimaa. Juhlapuheita se, etteivät nämä korvaisi vakituista työvoimaa. Itse olen ollut työpaikassa, jossa oli kaksi pestiä, joissa pyöritettiin erilaisia harjoittelijoita. Vaihtuvuus oli lähinnä työkavereiden ongelma, kun joutuivat perehdyttämään kolmen-neljän kuukauden välein uuden ihmisen.

Miksi ihmeessä pitäisi järjestää kaikille suomalaisille pakkotyöjakso? Kyllä työstä kuuluu maksaa rahaa.

Olen itse sen verran sovinisti, että minun mielestäni miesten tehtävä on sotia, jos sotia pitää. Miehet ovat vahvempia, eikä heidän vastuullaan ole tulevien sukupolvien kasvattaminen. Jos mies tulee hulluksi sodassa, hänen ei välttämättä tarvitse olla pilaamassa lapsiaan. Mutta jos nainen tulee hulluksi sodasta, mikään ei takaa sitä, ettei hän yhtenä päivänä olisi äiti joka vuodattaa lapsilleen kaikki verihyhmäiset sotaintoilunsa.

Vierailija
10/35 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaiset harjoittelijat, siviilipalvelusmiehet ja työllistetyt ovat jo nykyään monilla työpaikoilla vakituisia. Työnantajalle kätevää, kun on ilmaista työvoimaa. Juhlapuheita se, etteivät nämä korvaisi vakituista työvoimaa. Itse olen ollut työpaikassa, jossa oli kaksi pestiä, joissa pyöritettiin erilaisia harjoittelijoita. Vaihtuvuus oli lähinnä työkavereiden ongelma, kun joutuivat perehdyttämään kolmen-neljän kuukauden välein uuden ihmisen.

Miksi ihmeessä pitäisi järjestää kaikille suomalaisille pakkotyöjakso? Kyllä työstä kuuluu maksaa rahaa.

Olen itse sen verran sovinisti, että minun mielestäni miesten tehtävä on sotia, jos sotia pitää. Miehet ovat vahvempia, eikä heidän vastuullaan ole tulevien sukupolvien kasvattaminen. Jos mies tulee hulluksi sodassa, hänen ei välttämättä tarvitse olla pilaamassa lapsiaan. Mutta jos nainen tulee hulluksi sodasta, mikään ei takaa sitä, ettei hän yhtenä päivänä olisi äiti joka vuodattaa lapsilleen kaikki verihyhmäiset sotaintoilunsa.

Vierailija
11/35 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tappamaan ihmisiä? Puukottamaan, polttamaan, ryöstämään, raiskaamaan, ampumaan lapsia, pommittamaan kaupunkeja?

Sitä varten armeija käydään.

Tulis välillä lomille kotiin ja olisi tasapainoinen äiti lapsilleen.

Vierailija
12/35 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tappamaan ihmisiä? Puukottamaan, polttamaan, ryöstämään, raiskaamaan, ampumaan lapsia, pommittamaan kaupunkeja?

Sitä varten armeija käydään.

Tulis välillä lomille kotiin ja olisi tasapainoinen äiti lapsilleen.

osaa kyllä luonnostaan, kuten lukuisista uutisista päivittäin luemme. Joo, jo armeijaan mennessä tiesin että olen sen jälkeen velvollinen sotimaan tarpeen vaatiessa, joten asia on mietitty jo 10v sitten läpikotaisin. Ja silti olen äärimmäinen rauhankannattaja, enkä halua että itse tai lapseni koskaan joutuvan sotaa kokemaan.

Vierailija
13/35 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten työurat ja eläkekertymät jäävät perhevapaiden takia muutenkin lyhyemmiksi kuin miesten.

Lisäksi ne jotka käyvät armeijan, saavat siitä hyötyä mm. opiskelupaikkaa hakiessaan. Perhevapaista sen sijaan ei saa mitään hyötyä missään.

Vierailija
14/35 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos koko kansa olisi sotimassa. Onhan se nähty, ettei kaikkien pää kestä. Kyllä mun mielestä silloin on ihan hyvä, että perheessä olisi edes toinen vanhemmista sellainen, joka todennäköisesti ei saa mitään sotatraumaa. Ja kun mies voi olla vaikka kuinka hullu ja siittää lapsia, mutta eri asia on, kuinka paljon hän on tekemisissä lastensa kanssa. Sen sijaan jostain sotasyndroomasta kärsivä nainen voi saada lapsen ja menepäs siinä sitten sanomaan, että nytpä otetaan tämä muksu huostaan.

[

osaa kyllä luonnostaan, kuten lukuisista uutisista päivittäin luemme. Joo, jo armeijaan mennessä tiesin että olen sen jälkeen velvollinen sotimaan tarpeen vaatiessa, joten asia on mietitty jo 10v sitten läpikotaisin. Ja silti olen äärimmäinen rauhankannattaja, enkä halua että itse tai lapseni koskaan joutuvan sotaa kokemaan.

Vierailija
15/35 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos koko kansa olisi sotimassa. Onhan se nähty, ettei kaikkien pää kestä. Kyllä mun mielestä silloin on ihan hyvä, että perheessä olisi edes toinen vanhemmista sellainen, joka todennäköisesti ei saa mitään sotatraumaa. Ja kun mies voi olla vaikka kuinka hullu ja siittää lapsia, mutta eri asia on, kuinka paljon hän on tekemisissä lastensa kanssa. Sen sijaan jostain sotasyndroomasta kärsivä nainen voi saada lapsen ja menepäs siinä sitten sanomaan, että nytpä otetaan tämä muksu huostaan.

[

Sotatilan aikana tarvitaan ihmisiä muihinkin tehtäviin kuin sotimaan ja oletko lukenut tuota SDP:n ehdotusta edes läpi?

Vierailija
16/35 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noi miehet ja vapaaehtoiset naiset voi hoitaa ton armeijan. Ei siihen mitään muutosta tartte kun tulee häslinkiä vain. Vapaaehtoinen armeija naisille on tarpeeksi tasa´arvoista. Ei se mua ainakaan miehenä vaikuta esim: " Yhyy epäreiluu, naisten ei oo pakko suorittaa asevelvollisuutta".

Vierailija
17/35 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös naiset tee jo puoli-ilmaiseksi töitä hoiva-alalla? Vieläkö sinne pitäis saada ilmaista työvoimaa polkemaan ennestäänkin huonoja palkkoja?

Naiset on miehiin nähden altavastaajia edelleen rekrytointitilanteissa. Ei paranna naisten asiaa lainkaan, jos vielä tulis joku palvelusvuosi valtiollekin - ilmaiseksi.

Näinkö niitä työuria pidennetään?

Vierailija
18/35 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole tarpeeksi hyvä jako? Ja naisiahan menee armeijaan vapaaehtoiseksi.

Vierailija
19/35 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos armeija on pakollinen naisille (mitä se ei kyllä ole edes miehille), pitäisi näiden naisten ansiotulo- ja eläkemenetystenkin olla yhtä suuret lapsen isälle, on sitten kumpi vain kotona lapsia hoitamassa. Nythän kotiin jääminen lyhentää pääsääntöisesti juuri naisten työuria. Tasapuolisuutta siis myös tähän!

Vierailija
20/35 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukee että SDP ehdottaa tätä tasa-arvon vuoksi. Eikös sitä tasa-arvoa voi tavoitella esimerkiksi sillä että miesten ja naisten palkat tasotettaisiin? Näin ens alkuun. En ole asiasta puolesta enkä vastaan,mutta jos kerran otetaan tasa-arvo puheeksi niin luoja sentään,asiat tärkeysjärjestykseen. Sekö on tärkeintä että kaikki joutuvat käymään varusmies/siviilipalveluksen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän