Jos voittaisit Green Cardin lähtisitkö Amerikkaan etsimään töitä?
Kommentit (61)
Pidän Amerikasta, mutta minulla ei ole mitään halua asua siellä.
ja jossain osavaltiossa (en muista enää missä) ikäraja oli 13.
Ja mita Guantanamoon ym. tulee, niin kyllähän niistä on raportoitu kidutuksia tms. jotka on myönnetty tapahtuneiksi.
18 vuotias, Nebraskassa 19v.
Vanhempien luvalla tai jos nainen on raskaana voi menna naimisiin nuorempana, oikeuslaitos tulee mukaan kuvioihin heti.
Mina en voi kontrolloida mita Suomessa uutisoidaan, esim. nuo Guantanamo-jutut ovat usein puppua. Kuinka moni suomalainen toimittaja on siella itse kaynyt juttunsa tarkistamassa?
jos tuo on sun totuutesi Yhdysvalloista.
Yhdysvaltoja pidetään ihmisoikeuksien takapajulana?
Se vapaushokema on todellakin niin vitsi...Se pitää vaan ottaa niin kuin se on tarkoitettu. Vapaa maa Yhdysvallat on. Jokainen joka noudattaa lakeja, on siellä oikeasti vapaa. Erityisesti henkisellä puolella, mitä täällä Suomen ahdistuneessa ilmapiirissä ei ymmärretä. On ihan eri asia olla ERILAINEN USA:ssa kuin Suomessa. Ihan pienestä pitäen. Täällä kaikki vaativat, että pitää mahtua tiettyyn muottiin ja siellä kuka tahansa saa olla minkälainen tahansa ilman että joutuu silmätikuksi. Lapseni ahdistuivat ihan hirveästi kasvettuaan USAn ilmapiirissä ja sitten piti sopeutua tähän maahan. Täällä sinun pitää näyttää tietyltä, pukeutua tietyllä tavalla, käyttäytyä kuin muut, tai olet heti pois kaveriporukasta. Kukaan ei täällä auta toista, ole kohtelias ja sano kauniisti, tervehdi ja USAssa kaikki on päinvastoin.
pointtihan on se että usassa ei ole sitä yhtä totuutta! tämä on niin suuri maa kymmenine osavaltioineen ettei joka paikassa todellakaan ole samanlaista.
mutta kyllä minäkin allekirjoitan tuon että täällä on helpompi sopeutua joukkoon erilaisena ihmisenä. mutta riippuu tietysti missä olet. kyllä meidän perhe on onnellisempi täällä.
ja jossain osavaltiossa (en muista enää missä) ikäraja oli 13. Ja mita Guantanamoon ym. tulee, niin kyllähän niistä on raportoitu kidutuksia tms. jotka on myönnetty tapahtuneiksi.
18 vuotias, Nebraskassa 19v. Vanhempien luvalla tai jos nainen on raskaana voi menna naimisiin nuorempana, oikeuslaitos tulee mukaan kuvioihin heti. Mina en voi kontrolloida mita Suomessa uutisoidaan, esim. nuo Guantanamo-jutut ovat usein puppua. Kuinka moni suomalainen toimittaja on siella itse kaynyt juttunsa tarkistamassa?
Mississippissa ikaraja on (ilman vanhempien lupaa) 21v. Vanhempien luvalla miehilla 17v., naisilla 15v. Tuonkin olisit voinut googlettaa.
Kirjoittelet ihan puuta heinaa totena, sama
kuin amerikkalaiset informoisivat etta Helsingin kaduilla kavelee jaakarhuja, alkaa menko sinne.
jossa ei ikärajaa ollut jos vanhempien lupa. Not spesified (eli ei laissa rajaa jos vanhempien lupa) oli myös Kansas ja Massachussets.
New Hampshiressa (vanhempien luvalla sentään 14 pojilla ja 13 tytöillä, Texasissa 14 molemmilla.
http://law.jrank.org/pages/11840/Marriage-Age-Requirements.html
Kuinka kivaa että halukkaat vanhemmat voi naittaa lapsensa alaikäisinä.
Mississippissa ikaraja on (ilman vanhempien lupaa) 21v. Vanhempien luvalla miehilla 17v., naisilla 15v. Tuonkin olisit voinut googlettaa.
Kirjoittelet ihan puuta heinaa totena
Ap;n aloituslauseessa oli jo virhe. Ei Green Cardia voi kukaan voittaa. Lotteryssa voi voittaa luvan hakea Green Cardia. Hakemus voidaan evata mm. siita syysta etta hakijalla ei ole tarpeeksi varaa elattaa itseaan USA:aan saavuttuaan tai ei tarpeellista koulutusta tyollistyakseen.
Liittovaltio ei taalla ketaan elata.
mutta tyotehot surkeita!!!! Kahvilla istutaan ja netissa roikutaan. Laiskaa sakkia loppujen lopuksi. Ja kotiin tietysti take awayn kautta...
mutta mies ei. Mutta voi kun pääisis, muttei se taida toteutua mun kohdalla ikinä,, nyyh :´(.
No such thing in the States, maybe you meant carry-out?
mutta käyttämättä jäi. Ei harmita, vaikka alkuun asiaa suunnittelinkin.
EEEEIIII... meillä olisi kyllä ollut mahdollisuus muuttaa, mutta maa ei todellakaan kiinnosta pysyvänä asuinpaikkana... Jos nyt suomesta johonkin lähdettäis uudestaan niin suuntana ei kyllä olisi USA
mihin muka muualle haluaisitte muuttaa kun USA:han muttetta pääse sinne ja se kirpaisee.
Minä muistan olleeni nuorena länsirannikolla ja opin pizzeriassa uuden sanan: take-away. Yritin selittää, että I take the pizza with me... ja myyjä sitte opetti minulle tuon sanan. Tämä oli vuonna 1988.
ps. En ole ylläoleva kirjoittaja, vaan otan osaa keskusteluun ekan kerran.
jossa ei ikärajaa ollut jos vanhempien lupa. Not spesified (eli ei laissa rajaa jos vanhempien lupa) oli myös Kansas ja Massachussets. New Hampshiressa (vanhempien luvalla sentään 14 pojilla ja 13 tytöillä, Texasissa 14 molemmilla. <a href="http://law.jrank.org/pages/11840/Marriage-Age-Requirements.html" alt="http://law.jrank.org/pages/11840/Marriage-Age-Requirements.html">http://law.jrank.org/pages/11840/Marriage-Age-Requirements.html</a> Kuinka kivaa että halukkaat vanhemmat voi naittaa lapsensa alaikäisinä.
Mississippissa ikaraja on (ilman vanhempien lupaa) 21v. Vanhempien luvalla miehilla 17v., naisilla 15v. Tuonkin olisit voinut googlettaa. Kirjoittelet ihan puuta heinaa totena
aletaan naimaan?
It's take out, greetings from the king's slave haahahha!
Niin ja tosiaan tulkaa vaan tanne yrittamaan mita toita loytyy. Ja minun vastaus ap:lle etta jos asuisin viela suomessa niin en miettisi sekunttiakaan muuttoa tanne vaan olisin jo koneessa :-p Tosin nyt olen jo taalla ja onnelinen etta saan olla taalla! \o/ *yeah*
Niin ja kuka kopioi mun dingbat slogania taalla ..?! =D Tai no kai se on Archie Bunkerin alunperin.
Kyllähän usastakin löytyy hyvin nurkkakuntaisia alueita, joissa väestö homogeenista ja poikkeavia ei katsota hyvällä.
jos tuo on sun totuutesi Yhdysvalloista.
Yhdysvaltoja pidetään ihmisoikeuksien takapajulana?
Se vapaushokema on todellakin niin vitsi...Se pitää vaan ottaa niin kuin se on tarkoitettu. Vapaa maa Yhdysvallat on. Jokainen joka noudattaa lakeja, on siellä oikeasti vapaa. Erityisesti henkisellä puolella, mitä täällä Suomen ahdistuneessa ilmapiirissä ei ymmärretä. On ihan eri asia olla ERILAINEN USA:ssa kuin Suomessa. Ihan pienestä pitäen. Täällä kaikki vaativat, että pitää mahtua tiettyyn muottiin ja siellä kuka tahansa saa olla minkälainen tahansa ilman että joutuu silmätikuksi. Lapseni ahdistuivat ihan hirveästi kasvettuaan USAn ilmapiirissä ja sitten piti sopeutua tähän maahan. Täällä sinun pitää näyttää tietyltä, pukeutua tietyllä tavalla, käyttäytyä kuin muut, tai olet heti pois kaveriporukasta. Kukaan ei täällä auta toista, ole kohtelias ja sano kauniisti, tervehdi ja USAssa kaikki on päinvastoin.
pointtihan on se että usassa ei ole sitä yhtä totuutta! tämä on niin suuri maa kymmenine osavaltioineen ettei joka paikassa todellakaan ole samanlaista.
mutta kyllä minäkin allekirjoitan tuon että täällä on helpompi sopeutua joukkoon erilaisena ihmisenä. mutta riippuu tietysti missä olet. kyllä meidän perhe on onnellisempi täällä.
17 v oikeusministeriön erikoisluvalla. Jos seksiä tarkoitat, niin varmaan samassa iässä kuin USAssa - tosin täällä on teiniraskauksia huomattavasti vähemmän.
aletaan naimaan?
Molempien maiden keskim. äo nousi kun lähdit.
It's take out, greetings from the king's slave haahahha!
Niin ja tosiaan tulkaa vaan tanne yrittamaan mita toita loytyy. Ja minun vastaus ap:lle etta jos asuisin viela suomessa niin en miettisi sekunttiakaan muuttoa tanne vaan olisin jo koneessa :-p Tosin nyt olen jo taalla ja onnelinen etta saan olla taalla! \o/ *yeah*
Niin ja kuka kopioi mun dingbat slogania taalla ..?! =D Tai no kai se on Archie Bunkerin alunperin.