Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatisinko lisää elatusrahaa ex-akalta?

Vierailija
05.02.2010 |

Olen 2- ja 4-vuotiaiden lasten yh-isä. Äitinsä kehuskeli puhelimessa, että on saanut töitä ja hyvin pyyhkii hyvätuloisen uuden ukkonsa kanssa.

Mieleen tuli, että olisiko kohtuullista päästä vähän osille? Nyt saan rahaa kelalta, 2 lapsesta vajaat 300 euroa.

Eksän palkka bruttona jottain 2000 euroa kuussa.

Mun bruttopalkka jotain 3700 euroa.

Lapset on sairaalloisia (allergiaa, astmaa) ja mulla kuluu kuussa pirusti rahaa niiden hoitamiseen, erikoisruokavalioihin, lääkkeisiin, voiteisiin, lääkärimaksuihin.

Lisäksi velkaa on pirusti, sitä velkaa, millä akka maksettiin talosta ulos... Eksän taloudellinen panostus esim. talon ostoon oli aikanaan, että oli ylittänyt tilinsä tavallista vähemmän sen kuun aikana...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tatuoitu jätkä!

Vierailija
2/9 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, ettet kuitenkaan enempää saa. Mutta olisihan reilua, että äiti maksaa noista tuloista itse, eikä kela.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin senhän KELA:n tulisi tietää ja maksu muuttuu suoraan häneltä sinulle. Eli ei KELA:n rahoista tolla palkalla elaria makseta. Silti summa on varmaan kohdillaan. Hänen uuden miehen tulot ei vaikuta elariin.

Oletko kysynyt saatko KELAsta sairaan lapsen hoitoon oikeuttavia tukia?

Vierailija
4/9 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pientä korvausta lääkkeisiin jne.

Vierailija
5/9 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun KELA:n elatustuki tuli niin eksä oli tuloton. Oonkin miettinyt, että muuttuuko elatusmaksu, kun eksä menee töihin...

Joo, ihan vasta sain laitettua Kelaan sairaan lapsen pohjalta (vammaistuki) hakemuksen tuesta, kun C-lausuntoa sitä varten ei tahdottu saada aikaiseksi.

Mut toi elatussumma ois siis kohillaan?

Vierailija
6/9 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok summalta tai siinä 130-150 e per lapsi se ehken on noilla tuloilla. Mutta laskettaa kannattaa silti ihan vaan siksi ettei jää epäselvyyksiä. Huomioida voi myös se laskennassa paljonko hän tapaa, jos harvakseltaan niin luonapitokustannuksia tulee sinulle.

Vierailija
7/9 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vaatisitkin korjausta. Sinun tulot ovat sen verran paremmat, että sinun kuukausittainen osuus olisi joka tapauksessa suurempi kuin äidin. Vaikka exällä on uusi hyvin toimeentuleva puoliso, niin se ei ole peruste korotukselle, koska uudet puolisot eivät ole elatusvelvollisia toisten lapsista.

Oletko hakenut kaikki mahdolliset tuet lasten sairauksista Kelalta? Minusta sieltä saa ainakin erikoisruokavaliohin kuukausikorvauksen ja muihinkin sairauksiin.

Meillä exän tulot on noin 5000 brutto ja minun 3000 brutto ja exä maksaa nyt 130 euroa kuussa elatusapua. Muihin kustannuksiin ei osallistu.

Vierailija
8/9 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat aivan liian vähän elatusmaksuja. Oikee summa olisi varmasti ainakin 400 euroa, jos brutto 5000.

Vierailija
9/9 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat aivan liian vähän elatusmaksuja. Oikee summa olisi varmasti ainakin 400 euroa, jos brutto 5000.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän