Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isästä taaperon (2,5v) lähivanhempi?

Vierailija
16.02.2010 |

Yrityksistä huolimatta saada liittomme toimimaan epäonnistuimme ja olemme eroamassa. Meillä on yksi lapsi 2,5v poika. Pojalla on läheinen suhde niin minuun kun isäänsäkin, hoidettiin häntä kotona puoliks eka 1,5v, jonka jälkeen poika aloitti hoidon.

Minulla on työ, jossa joudun paljon matkustelemaan ja jos poika asuisi minun kanssani niin se tietäisi sitä, että hänellä olisi pitkät hoitopäivät, koti vaihtuisi, samoin hoitopaikka. Sen sijaan, jos poika asuisi isänsä kanssa hänen hoitopäivänsä olisivat suht lyhyitä, koti ja hoitopaikka säilyisi samana.

Minusta tuntuu kamalalta ajatella, etten näe pikkuistani joka päivä, mutta tiedän, että isä tuntee ihan samoin ja jos ajatellaan lapsen parasta niin se olisi ehdottomasti isälle jäänti, koska sillon hänen elämässään muuttuu vähemmän.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva äiti pistää oikeasti erotilanteessa lapsen parhaan ykköseksi. Mieluummin haluaa pitää lapsen väkisin itsellään, vaikka se tarkoittaisi muuttoa ja elinympäristön muuttumista jne.

Ihailen sinua. Itse en usko että pystyisin samaan, vaikka toivonkin että pystyisin.

Vierailija
22/28 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun antaa lapsen isän olla lähivanhempi? Joillain on kyllä aika hakusessa se lapsen paras, ap:lla se on kohdillaan, mutta tämä kirjottaja näyttää ajattelevan, että se lapsen paras on vain äidin luona, viis muista seikoista.

Minun ei ole mahdollista vaihtaa työpaikkaa noin vaan (täältä ei löydy töitä kun jotain pätkätöitä jos niitäkään) ja ihan työttömäksikään en halua jäädä.

Mieti nyt vielä, kumpi on tärkeämpää sinulle: hieno ura vai elämä pienen lapsesi kanssa?

Toisaalta, kun joku ihmetteli, että "miten voit hylätä lapsesi?", niin erossahan aina jompi kumpi joutuu lapsen ns. "hylkäämään". Mutta haluatko sinä olla se hylkääjä? Mitä jos järjestäisit elämäsi (työasiat) niin, että voisit asua lapsesi kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista vielä se, etteivät nämä asumisratkaisut mitään kiveen kirjoitettuja ole, eli kaikkea voi muuttaa jälkeenpäin sen mukaan miten lapsi kehittyy ja miten teidän vanhempien tilanteet muuttuvat. Teidän tapauksessanne kuvittelisin että voitte vaihtaa 50/50 -systeemiin (esim viikko-viikko jos asutte lähekkäin) kun lapsi on vähän isompi.

On hyvä että lapsella eron jälkeenkin on kaksi tasa-arvoista vanhempaa!

Vierailija
24/28 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos et voi edes lapsesi takia elää kulissiliitossa niin sinä et ole lapsia ansainnutkaan! Vai uus mieskö se sinulla on, josta et vaan mitään puhu!?!

Vierailija
25/28 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osaavat iloita myös siitä, että lapselle tulee monta rakastavaa, tärkeää ihmistä. Ei se ole itseltä pois.

olethan ajatellut asian loppuun saakka?

Mitä, jos lapselle tulee joskus "lähi isän uusi naisystävä". Jaksatko elää silloinkin päätöksesi kanssa ja olla tätä naista harvemmin lapsesi kanssa?

Vierailija
26/28 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä käy useita eri ihmisiä kirjoittelemassa ja vastaamassa, eivätkä kaikki ole samaa mieltä asioista. Ai että vaihtuuko mulla mielipiteet ketjun mukaan? Ei vaihdu, tämä oli ensimmäinen kerta kun kommentoin mitään liittyen tällaiseen aiheeseen.

Itse olisin mieluummin työtön ja onnellinen lapseni kanssa, kuin töissä ja ilman lasta.

En epäile, etteikö isä olisi yhtä hyvä kuin äiti (itse asiassa olen äitipuoli mieheni lapsille, jotka asuvat meillä kokonaan), mutta jos itselleni tulisi ero, niin ilman muuta tekisin mitä vain, että saisin asua lapseni kanssa. Lapseni on tärkeintä mitä minulla on, ja todellakin olisin valmis irtisanomaan itseni töistä jos se sitä vaatisi. Mikään ei mene lapseni edelle.

Täällä kannustetaan jäämään työttömäks yh:ks ja sit kuitenkin täällä haukutaan yh:t luusereiks, jotka vaan on kotona eikä mene töihin. Vaihtuuko teillä mielipiteet ketjun mukaan???

Vierailija
27/28 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä käy useita eri ihmisiä kirjoittelemassa ja vastaamassa, eivätkä kaikki ole samaa mieltä asioista. Ai että vaihtuuko mulla mielipiteet ketjun mukaan? Ei vaihdu, tämä oli ensimmäinen kerta kun kommentoin mitään liittyen tällaiseen aiheeseen.

Itse olisin mieluummin työtön ja onnellinen lapseni kanssa, kuin töissä ja ilman lasta.

En epäile, etteikö isä olisi yhtä hyvä kuin äiti (itse asiassa olen äitipuoli mieheni lapsille, jotka asuvat meillä kokonaan), mutta jos itselleni tulisi ero, niin ilman muuta tekisin mitä vain, että saisin asua lapseni kanssa. Lapseni on tärkeintä mitä minulla on, ja todellakin olisin valmis irtisanomaan itseni töistä jos se sitä vaatisi. Mikään ei mene lapseni edelle.

Täällä kannustetaan jäämään työttömäks yh:ks ja sit kuitenkin täällä haukutaan yh:t luusereiks, jotka vaan on kotona eikä mene töihin. Vaihtuuko teillä mielipiteet ketjun mukaan???

Miksi se on vaikea käsittää, että joskus lapsen on parempi jäädä isälle eikä kaikki voi jäädä työttömäksi. Minulla ainakin tulot tippuis huomattavasti ja tekis tiukkaa maksaa laskuja ja yleensä ostaa ruokaa. Pärjäisin, mutta olisi kyllä aikamoista kituuttamista. Olen siis etä-äiti ja maksan myös elarit kahdesta lapsesta.

Meillä tosin oli erotessa se tilanne, että mies oli ollut lasten kanssa enemmän (oli työttömänä), minä olin molempien jälkeen vaan 4kk kotona ja sit palasin töihin.

Vierailija
28/28 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no voiko sitä muuta odottaa kun suurin osa av-mammoista on sitä mieltä, ettei voisi ikinä hylätä lastaan ja mieluummin taistelee lapsesta kynsin hampain ja vie hänet tutusta kodista ym, ettei vaan isä saa lähivanhemmuutta ja sitten päästään valittamaan miten isä ei tapaa lastaan.

Ap sen sijaan on todella hieno ihminen, kun osaa asettaa lapsensa edun omansa edelle. Selväähän on, että ap:lle olisi parempi, jos lapsi asuisi hänen kanssaan, mutta ap on ymmärtänyt pointin, että on pienempi paha kun hän kärsii kun että jos lapsi kärsii tarpeettoman paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä