Menin oma-aloitteisesti sohvalle nukkumaan
Tässä teille ihmeteltävää, kaikkivoipaiset AV-mammat!
Jo toisena yönä peräkkäin menin sohvalle nukkumaan vapaaehtoisesti omasta halustani. Ei tee mieli vaimon viereen yöksi. Koko ajan se huutaa, tiuskii, nalkuttaa ja komentelee. Töistä tultuaan syö ja menee sitten sohvalle röhnöttämään. Tv-sarjat, naistenlehdet ja läppärillä surffailu täyttää illan. Sohvalta arvon rouva ei vaivaudu nousemaan kuin jääkaapille. Se ei viitsi vääntäytyä lapsen kanssa leikkimään ja tiuskii lapsellekin ja komentaa sen pois, kun toinen tulee kuvakirja kädessä syliin pyytämään. Kotitöitä ei ole tehnyt sitten joulun ja sitä ennenkin aika vähän. Aikaisemmin teki talouden hommista ehkä kolmasosan korkeintaan, nyt ei sitäkään. Minä teen ruuat arkena ja pyhänä, siivoan ja pesen pyykit yms. Hoidan ruokakauppa-asiat ja muut arkiasiat. Hoidan lapsen hoitoon viennit ja hakemiset, että ei pitäisi senkään rouvaa rasittaa.
Tätä se on ollut puoli vuotta, sen jälkeen kun se meni äitiyslomalta töihin. Olen ajatellut, että onko stressiä, työpaikalla jotain vinossa, tai onko masentunut, mutta ei ole mitään näistä. Halaaminen, helliminen tai sanallinen lohduttaminen ei auta kun toinen työntää pois tai vastaukseksi tulee tiuskimista. Tuota sohvalla röhnöttämistä ja tiuskimista ei enää jaksaisi katsella, mutta kun menen muualle, esim. pyykkiä laittamaan, niin kohta tulee huutoa ja komennusta kun lapsi tarvitsee jotain tai häiritsee muuten vaan äidin rauhaa. No olen sitten hakenut lapsen itseni kanssa puuhastelemaan. Saapahan äitikulta olla rauhassa. Onneksi silloin tällöin pääsen ystävien kanssa päiväksi tai pariksi johonkin rentoutumaan kotoa pois. Silloinkin on vaan ikävä palata kotiin, koska vaimo on tavallistakin inhottavampi pari päivää, kun ei olekaan perheen palvelija ollut paikalla ja hän on joutunut jopa ruokaa laittamaan. Sitäpaitsi hän on ikäänkuin mustasukkainen kun minulla on ollut kivaa ja hän on joutunut jaksamaan kotona lapsen kanssa kaksin.
Tuollaisen viereen ei tee mieli mennä, saati harrastaa seksiä. En halaile enää kun se torjutaan kerta toisensa jälkeen. Helliä sanoja ei juuri tule mieleen. Saa nähdä kauanko tuota jaksan katsella vielä. Lapsen takia en haluaisi erota, haluaisin että hänellä olisi samassa kodissa sekä äiti että isä.
t. Perheenisä
Kommentit (24)
täällä tosiaan kotiäidit vouhottavat siitä, että vaikka toinen on kotona, on kotityöt silti tehtävä puoliksi. Eihän se äiti ole kotona mikään kodinkone, eikä mitenkään ehdi kaikkea ja miehen pitää osallistua...
Nyt täällä on sitten se mies, joka omien töidensä ohella hoitaa nuo kaikki kotityöt :)
Hatunnosto sinulle, olet varmasti ihana isä :)
No tätä kommenttiahan olenkin saanut kuulla, ihan toistuvasti :) Ja hyvältähän se tuntuu, tulee hyvä mieli :)
Myös vaimoni kehuu sekä tutuille että vieraille kuinka olen "niin ihana isä" ..... "mulla on niin ihana mies". Ja kotona saan sitten sitä huutoa ja tiuskimista.
Vaimoni on kaikesta huolimatta lapsellemme ihana äiti. Hellä, rakastava ja huolehtiva. Voisinpa sanoa että minulla olisi "ihana vaimo". Ihana olikin, siihen asti kunnes mentiin naimisiin ja tehtiin lapsi. Salaa toivon koko ajan että hän palaisi sellaiseksi. Useamman kerran olen asiasta sanonutkin, tai muistellut ääneen jotain vanhoja ihania juttuja. Vastauksena on parikymmentä minuuttia huutoa "miksi sä aina vaadit mua muuttumaan!"
kotihommia? Relaa nyt itsekin, ei yhden lapsen kanssa niin vaikeeta ole.
Naisellasi ei ole ongelmaa, hänhän saa palvelua!
Ei hän ymmärrä sinua vaikka siitä kuinka kiukuttelisit.
Tälläset tappelut on aina pahoja ulkopuolisen tuomita johonkin suuntaan: tämä on loppupelissä vaan sinun näkemys.
Minusta sää voit aluksi tehdä näin että sanot kaksi vaihtoehtoa joista valitsette tekemisenne: toinen vie roskat, toinen lämmittää saunan.
Jokanen opettelee laittamaan astiat paikalleen.
Vaikka et HUUDA, niin ehkä nainen saa ärsykkeen tavasta "puhua". Anteeksi vaan, mutta moni vittumainen ei edes huomaa alentavaa tapaansa.
Minusta, jos te ette osaa sopia (ei tapella) asiaa niin tarvitsette jotain terapiaa.
Vaikka nainen ei sinne mene, niin sinä voit mennä ja saat paljon keinoja joita pääset kokeilemaan.
Samaten lapsi hoitoon; menkää viettämään aikaa yhdessä.
MENETTE kävelylle jollonka te puhutte, suunnittelette ja haaveilette. Ettekä ole koneilla.
Sopikaa että teette ruokaa illalla, laittakaa lattialle piknikki, kynttilää.
Hoitakaa sitä suhdetta. Kerro ajatuksistasi, minusta teet väärin että nukut vaan sohvalla "alistettuna".
Tuntuu oudolta ettette ole puhuneet mistä moinen johtuu.
Tiuskin miehelle ja lapsille minkä kerkesin. Ajoin lapsia pois luotani. Kotihommat ei pahemmin kiinnostaneet, tosin niitä tein. Miestä en halunnut koskea. Mitä ne sellaiset hellät sanat on?
Syynä oli töitten kautta tapaamani toinen mies.