Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lapsi menee kaverisynttäreille, ilmoitatteko aina etukäteen allergioista?

Vierailija
15.02.2010 |

Jos siis kutsussa on puhelinnumero tms.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on neljä moniallergista ja AINA ilmoitan etukäteen, että mitkä eivät sovi!! Koskaan ei ole ollut ongelmia. Kaikkien lasten äidit ovat olleet oikein ymmärtäväisiä ja hankkineet aina jotain sopivaa. Meidän allergikot eivät koskaan odota saavansa ihan samaa, kun muut. He ovat tottuneet aina viemään omat eväät synttäreille. Mutta on ollut aina iloinen yllätys, kun pöydästä on saanutkin jotain omia herkkuja. Aina mä tarjoudun viemään omat eväät, mutta sitten kysyvät tarkasti merkit ja juuri sopivat karkit, niin harvoin on tarvinnu ite viedä.

Vierailija
22/36 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten sitä oikein osaa tehdä erikoisruokaa, jos ei kukaan ole ilmoittanut erityisestä ruokavaliosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollain lapsella olisi jokin henkeä uhkaava allergia, haluaisin kyllä tietää siitä etukäteen, enkä varmaankaan laittaisi sitä mihinkään tarjoomukseen ollenkaan.

Vierailija
24/36 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että samalla kun ilmottautuu, niin maininta allergioista. Jos rajotteita löytyy, niin kysyn vielä vanhemmilta, mikä olisi sopivaa herkkua (esim muna-allergiselle kakun korvikkeeksi käy kuulemma jätsi. No meillä oli sitten jätskikakku, joka kävikin kaikille).

Lapset hirvein harvoin kaverisynttäreillä haluaa edes kakkua tai muita leivonnaisia (mokkapalat poikkeuksen). Keksit, karkit ja sipsit on parhaita.

Niin, omalla lapsella on laktoosi-intoleranssi. Ilmoitin tästä hyvissä ajoin ja tarjolla oli suklaakakkua, suklaanameja yms. suklaaherkkua (ei siis tummaa suklaata, enkä nyt sitten tiedä oliko vähälaktoosista). Vaikka lapsi osaa varoa syömisiään jo hyvin (5v) niin nyt vaihtoehtojen puutteessa oli sitten syönyt kaikkea sopimatonta =(

Vierailija
25/36 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jokainen tarjottava viedäänkin sitten aina itse mukana,koska on mm. vehnä- maito ja muna-allegia. Ei ole ongelma meidän tytölle. En jaksaisi alkaa setvimään etukäteen, että mitä sipsejä tyttö nyt mahdollisesti voi syödä ja mitä ei. Helpompaa viedä kaikki mukana.

Vierailija
26/36 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yhdellä lapsella on hengenvaarallinen pähkinäallergia, ja pari kertaa on unohtunut ilmoittaa lapsen allergia. Mutta tyttö on itse niin tarkka, että pyytää aina tuoteselosteet luettavakseen, vaikka aikuinen olisi ne lukenut. Että ei siitä haittaa ole ollut, vaikka olen unohtanutkin.

Vierailija
27/36 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisi henkeä uhkaavaa, tietysti ilmoittaisin.

Vierailija
28/36 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 2 moniallergista lasta ja ilmoitan AINA allergiat. Tai oikeammin kysyn, että mitäköhän kutsuilla tarjotaan ja pistän mukaan omat eväät jotka ovat mahdollisimman samannäköiset. Lisäksi annan (halutessa) listan meille SOPIVISTA valmisherkuist joita luultavasti saa lähimmästä kaupasta mikäli kutsupaikassa halutaan joku asia huomioida. Nykyään vanhempi lapsi osaa aika hyvin kysyä mikä sopii ja varoa, mutta vahinkojen varalta hänellä on mm adrenaliinipiikki mukana enkä tosiaankaan odota että joku osaisi sitä kutsupaikalla käyttää. Usein sovin niin että jään paikalle varuilta tai sitten olen vaan kiertänyt lähistöllä ja kertonut millaisissa tapauksissa minulle on soitettava välittömästi. Meillä sitä väärää ainetta ei tarvitse syödä vahingossa, riittää että sitä menee iholle.

Vierailija
29/36 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hengenvaarallisesti allerginen maitotuotteille ja kananmunalle. Tarjoudun aina viemään omat eväät, mutta joka kerta on emäntä halunnut laittaa hänelle sopivaa tarjottavaa. Mikä on lapsen kannalta upeaa. Siinä on sitten paljon soiteltu ennen synttäreittä ja viedessä käydään kaikki vielä läpi, minä, lapsi ja emäntä.

Vierailija
30/36 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni olisi hyvä jo kutsussa sanoa (kuten on usein sanottukin), että ilmoita allergioista yms.

Vierailija
31/36 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin on toiminut. Vanhemmat on joko soittanut/tekstannu/meilannu mahdolliset allergiat.

Omilla lapsilla ei allergioita ole.

Vierailija
32/36 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoituksella tarjota, mutta ei kai kukaan vanhempi oleta, että tarjoilu pyörii moniallergisen lapsen allergoiden ympärillä...? Minä ainakin käsitän sen niin, että me aikuisina vahditaan lapsen itsensä lisäksi, ettei tule vääriä ruokia syötyä ja ei ainakaan tuputeta mitään väärää. Meille erään moniallergisen (siis suunnilleen kaikelle mahdolliselle) lapsen äiti toi mukana oman leivonnaisen, jota lapsi söi pöydässä, kun ei muuten olisi voinut ottaa mitään.

Vierailija
33/36 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kenelläkään ole, mutta oletan kyllä, että meille kutsuttujen lasten äidit itse aktiivisesti ottavat yhteyttä ja kertovat mahd. allergiat ym.

Vierailija
34/36 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemman laktoosi-intoleranssista ilmoitin aina, koska ei ole iso juttu tehdä vähälaktoosisista maitotuotteista esim. kakkua, jos sen vaan tietää ajoissa.

Nuoremman omena-allergiasta kerron viedessä, että tietävät vähän katsoa, ettei lapsi syö omenaista. Etukäteen en ilmoita, koska en oleta, että kutsuilta jätettäisiin omena-asiat pois, jotta juuri MINUN lapseni voisi syödä KAIKKEA mitä on tarjolla.

Keliaakikon äitinä varmaan ilmoittaisin myös ja joko antaisin vinkkejä tarjoomuksiin ja/tai veisin lapselle eväät.

Vierailija
35/36 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa oletan myös meille tulevilta vierailta - allergioista on ilmoitettava etukäteen.

Vierailija
36/36 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuitenkin helppo vältettävä. Ei sitä omenaa ole pakko laittaa esim. kakkuun, jos tietää jonkun vieraan olevan allerginen. Meillä ei ole lapsilla allergioita, mutta yritän aina ottaa muiden allergiat huomioon kun itse järjestän juhlia.

Nuoremman omena-allergiasta kerron viedessä, että tietävät vähän katsoa, ettei lapsi syö omenaista. Etukäteen en ilmoita, koska en oleta, että kutsuilta jätettäisiin omena-asiat pois, jotta juuri MINUN lapseni voisi syödä KAIKKEA mitä on tarjolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi