Voiko vauvan jättää kotiin yksin esim. kun hakee postin?
Tekeekö kukaan näin?
Siis jos vauva nukkuu, niin käytkö esim. hakemassa postia?
Kommentit (45)
Toki joku voi ajaa mun yli tuossa pihatiellä, mutta voin saada kotona myös jonkun sairaskohtauksen.
ja käyttänyt koiran max 5 min.
Ja jättänyt koiran kanssa, visusti suljettu ovi välissään, ja käynyt pyykkituvalla.
Tuli vain mieleen, kun meillä on rivarikodissa ulko-ovi aina päivisin auki. Siksi tuo avainongelma kuulosti hassulta. :)
Olen myös vienyt roskat, ja ripustanut pyykkejä ulkonarulle.
Toki joku voi ajaa mun yli tuossa pihatiellä, mutta voin saada kotona myös jonkun sairaskohtauksen.
Tuli vain mieleen, kun meillä on rivarikodissa ulko-ovi aina päivisin auki. Siksi tuo avainongelma kuulosti hassulta. :)
Te olette poikkeus, suurin osa meistä ihmisistä käsittääkseni pitää oven lukittuna myös päivällä.
Mutta tiedän pari tapausta jossa vanhemmat jättäneet vauvan kotiin nukkumaan kun lähtivät ravintolaan. Kännykkä auki vauvan sängyn viereen ja toinen auki ravintolan pöydälle.
Toisessa tapauksessa 1v jätettiin kotiin usein aamuisin kun äiti haki isän rautatieasemalta. 20 km päästä.
Ja aina kun sanotaan, et vain nuoreta ja kouluttamattomat tekee tällaista niin
ekassa tapauksessa olemmat venhemmat on lakimiehiä
ja toisessa perheessä DI ja lääk tieteen toht.
Täällä vouhkataan parin minuutin postinhakureissusta, jolloin vauva on yksin esim. sängyssään nukkumassa tai lelua tutkimassa. Ei mitään hätää. Samaan hengenvetoon sitten saatetaan hädissään kysellä, että "Miten pilttipurkin saa auki?". Järki päähän, se kuuluisa maalaisjärki!! Vauva pärjää muutaman minuutin yksin aivan varmasti.
Tässä viemisessä kestää noin 6-7 minuuttia, riippuu juoksenko vai kävelenkö. Ihanan byrokratian takia lapsi ei voi kävellä matkaa yksin eskariin joka näkyy meidän keittiön ikkunasta...
ja jopa yksin ulos nukkumaan päiväunia, kun itse olen sisällä : )
Kiva kun aihe herättää näin paljon keskustelua ja mielipiteitä :)
Mekin tosiaan asutaan rivitalossa ja ovet on lukossa päivin öin, että avaimet kyllä pitää muistaa ottaa mukaan. Enkä kyllä jättäis ovea auki asentoon ikinä, jos poistun kauemmas.
Minulla menisi ehkä just se minuutti-pari kun postin haen tai roskat vien. Koiran pissareissulla menisi ehkä kauemmin, mutta korkeintaan se 5min. Toki voin myös päästää koiran takapihalle, niinkuin olen tehnytkin tähän asti, mutta sieltä on vaan niin inhottava kerätä ne jätökset.
Mekin tosiaan asutaan rivitalossa ja ovet on lukossa päivin öin, että avaimet kyllä pitää muistaa ottaa mukaan. Enkä kyllä jättäis ovea auki asentoon ikinä, jos poistun kauemmas. ]
Eli sitä ei voi vahingossa unohtaakaan lukkoon. :) Ja auki pitäminen on kätevämpää muutenkin, kun lapset ja aikuiset ramppaavat sisään ja ulos vähän väliä etenkin kesäaikaan.
En minäkään tietenkään jätä ovea auki, jos kukaan ei ole ole kotona ja lähden jonnekin (postilaatikko ei ole "jonnekin").
25
postilaatikko on lähellä. Ja voi viedä vaikka roskatkin. Ja kyllä, autonkin voi käydä laittamassa lämpiämään. Tärkeintähän on, että huolehtii vauvasta hyvin.
postin 50 metrin päästä laatikosta. Tai siis kahdesti päivässä. Ensin aamulehden, sitten päiväpostin. Sisälle jää vauva ja kolme vuotias ja kaksi isoa koiraa. Kauhistelkaa sitä!
Matkaa postilaatikolle 20m. Voihan sitä sattua kotonakin vaikka mitä. Kaatua portaissa esim. Ja jopa vauva sylissä.
"Postilaatikkohan on kotipihassa!"
Meillä on postiloota 300m:n päässä ja en jätä vauvaa siksi aikaa yksin. Mutta vauva on ollut yksin, kun käyn lisäämässä lämmityskattilaan puita, käyttänyt koiraa pihassa pissillä esim.
Mutta koira ja vauva ei jää keskenään samaan huoneeseen, laitan koiran aina "omaan" huoneeseensa tai vien sen ulos juoksunaruun siksi aikaa. En vaan uskalla, eläin on eläin..
ja usein tulee lukko napsastua "auki asentoon" vaikka avaimenkin otan mukaan. muutoin ovi pidetään kyllä lukossa vaikka "maalla" asutaankin. mut hei, jokuhan voi käydä kidnappaamassa vauvan sillä aikaa jos ovi ei oo lukossa! ;) no joo, tosi huono vitsin aihe, mutta täällä kun näitä siunailijoita riittää...
Jos meiän postilaatikko ois 300m päässä niin se ois muutaman talon päässä toisten pihalla?
"Postilaatikkohan on kotipihassa!"
Meillä on postiloota 300m:n päässä ja en jätä vauvaa siksi aikaa yksin. Mutta vauva on ollut yksin, kun käyn lisäämässä lämmityskattilaan puita, käyttänyt koiraa pihassa pissillä esim.
Mutta koira ja vauva ei jää keskenään samaan huoneeseen, laitan koiran aina "omaan" huoneeseensa tai vien sen ulos juoksunaruun siksi aikaa. En vaan uskalla, eläin on eläin..
Vauva nukkuu parvekkeella (lasitettu) hälyttimen kanssa. Asutaan ekassa kerroksessa, olen käynyt viemässä roskat j kerran hain joulukoristeet kellarista että ehtisin koristella vauvan nukkuessa. Hälytin on mukana, vaikka kuulisin itkun muutenkin roskikselle. Otan mukaan kahdet avaimet (neuroottista? :D) jos vaikka toiset jäisi roskakatokseen..
ja jätin vauvan pinnikseen siksi aikaa. Siinä menee noin minuutti kun postilaatikolla käy, hyvä jos sitäkään. Avain mukaan ja ovi vielä "aukiasentoon", ettei edes voi mennä lukkoon.
Ette kai te todellakaan pidä tuota huonon äidin merkkinä? Voi huokaus.