Talon rakentaminen
Meillä on vasta seinät nousemassa ja ongelmia on ollu tekijän, vastaavan mestarin ja pääsuunnittelijan kanssa. Tuntuu, että kun rahan saa niin muu ei kiinnosta. Hommat tehdään huonosti, niin kuin vasemmalla kädellä, valehdellaan ja vähätellään ongelmia. Timpuri vaihdettiin heti alkumetreillä ja se oli paras päätös. Mieli tekis ilmottaa kaikille, että ei ainakaan sitä ihmistä kannata palkata... Erittäin huonosti teki pohjat, meni paljon aikaa ja rahaa korjailuihin ja edelleen on epäselvää, että miten pohja käyttäytyy. Kellään ei tunnu olevan mitään vastuuta asiasta. Onko nämä kokemukset teille ihan tuttuja? Mua yllätti suuresti tän alan epärehellisyys ja ahneus.
Kommentit (9)
saada oikeita ammattilaisia hommiin. Parhaat ja luotettavimmat ovat ylityöllistettyjä, peruskunnolliset yleensä isoilla keikoilla, joten noita rahalliselta arvoltaan pikkukeikkoja ei saa kuin hälläväliämiehet tekemään.
RI
Sepä tässä harmittaakin, tätä ihmistä suositeltiin kun ei ketään tunnettu. Nyt paljastui suosittelijallekin totuus tästä tyypistä, ei suosittele enää.
ap
kolmea asiaa, sitä että on itse (tai mies on) joka alan asiantuntija. Lisäksi se vaatii kärsivällisyyttä ja hyviä hermoja.
Kellään ei tunnu olevan mitään vastuuta asiasta. Onko nämä kokemukset teille ihan tuttuja? Mua yllätti suuresti tän alan epärehellisyys ja ahneus.
valitettavan tutulta...
Karisi taloa rakennettaessa viimeisetkin luulot "suomalaisesta rehellisyydestä" ja "suomalaisen työ laadun ylivertaisuudesta".
Nyt kyllä tiedän, että jos ei ole alan ihminen niin paras ostaa valmis tai olla vuokralla. Hitto jos toi joskus valmistuu niin toista kertaa ei yritetä... Kärsivällisyys kyllä kerkes kasvamaan hometalojupakan aikana (oli just ennen rakentamista) mutta toi rahapuoli ei kyllä kasvanu ollenkaan. Ja toi on totta, jos tekijä löytyy helposti niin se on surkee.
ap
molemmat talot pääosin itse. Toisen talon runkomuurauksessa loistava virolaisporukka hommissa.
Onhan teillä takuu ja vahingonkorvaus mainittu urakkasopimuksissa, ei teidän pidä maksaa mitään ekstaa huonosta työsta ja sen korjaamisesta!!
Ikävää että teillä on ollut huono tuuri!
Tekijät ovat kuitenkin ihmisiä, ja virheitä sattuu. Mutta jos niitä sattuu paljon, niin kyllähän se stressiä lisää, eikä silloin enää voi puhua hyvästä työvoimasta.
Mutta samaa sanon minä kuin muutkin, että aina kannattaa käyttää suositeltua työvoimaa. Meidän kirvesmiehiä suositteli parikin heitä käyttänyttä, ja hyviä ovat ja sen ansiosta rakennusstressi on ollut melko vähäistä.
siksi kannattaa käyttää vain henkilöitä, joita joku toinen on suositellut.