Kuinka iso pitää asian olla, että voi soittaa lapsen opettajalle illalla kotiin?
Millaisista asioista soittaisitte, mistä taas ette?
Kommentit (62)
Juuri nyt ei tule niin isoa asiaa mieleen, että soittaisin kenellekkään kotiin illalla työasiasta. Pitää muistaa, että lapsi on opettajan työasia.
Opettaja on kärttyisä jo siitä jos hänelle lähetetään sähköpostia eikä mikään keskustelu vanhempien kanssa tosiaankaan kiinnosta.
Kun lapsi on hakattu ja piesty koulussa ja en uskalla lähettää hän ilman turvaa seuraavana päivänä kouluun. Siis kun haluan järjestelyjä että lapsi on vielä hengissä seuraavan koulupäivänkin jälkeen.
En minäkään nyt mistään ei-kiireellisestä soittaisi, mutta olen joskus soittanut ja kysynyt seuraavaan koulupäivään liittyvää asiaa, jota en muualta olisi saanut selville ja joka olisi vaikuttanut siihen, tuleeko lapsi kouluun vai ei.
milloin mistäkin pikkuasiasta. Milloin soitellaan läksyistä ja milloin jostakin väärin sovittelemastani välituntikahakasta. Minusta vanhemmat eivät aina ymmärrä, että työasiat ovat työasioita opellekin... Olen tosin ystävällinen puhelimessa, vaikka soitto tulisikin hulluun aikaan.
T:ope
niin tulkitsen kyllä, ettei ole hirveä rikos soittaa siihen. :) Olen olettanut, että kyseessä on työpuhelin.
työpuhelin? Meidän koulussa ei kenelläkään. Ja vaikka olisi työpuhelin, niin ei kai se tarkoita, että voi soittaa milloin vain. Onhan virastoillakin aukioloajat eikä 24 h päivystystä.
soittaa illalla työasioissa?
Jos asia ei mitenkään voi odottaa huomiseen, voit soittaa. Jos asian voi hoitaa huomenna, älä soita.
Vaikka opettaja vastaisi, kyllä hän ihmettelee vanhempia, jotka eivät tuota tajua. Ope tietenkin yrittää olla ystävällinen.
t. ope jolle on soiteltu sunnuntaina, jopa kerran lauantai-iltana.
En tiedä opettajan numeroa. Kaikki yhteydenotot menevät Wilman kautta. Opettajanhuoneeseen jos soittaa, niin ei koskaan saa asiaansa kerrottua, koska puhelin on koko ajan varattu.
Se heittäytyi hirveäksi marttyyriksi jo siitä, että pyysin palautetta lapsen asioista reissuvihkoon. Ettekö te ymmärrä ettei hänellä ole aikaa tuommoiseen, kakskytviis lasta ja jos jokaisen reissuvihkoon pitäisi kirjoittaa romaani joka päivä blaa blaa ja vanhempainvartitkin pitää pitää...
ja mä olin pyytänyt vaan että hän laittaisi rastin onko tiettyä käytösongelmaa esiintynyt vai ei.
Kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Mitäpä keskusteltavaa tuommoisen opettajan kanssa voisi olla. Onneksi vaihtuu kohta.
itse olen toiminut (epäpätevänä)opettajana ja koulunkäyntiavustaja olen oikeasti, mua ei haittaa jos joku soittaa jotain työasiaa illalla. Jos haluan olla tavoittamattomissa ni puhelin on sillo äänettömällä. Osaan ja uskallan myös sanoa jos hetki on huono. Oman lapseni opettaja on sanonut että saa ottaa yhteyttä, ja sanoi tykkäävänsä et lähetetään tekstiviesti ja hän sit vastaa tai soittaa kun ehtii. Tiedän kyl ettei kaikki suhtaudu näin hyvin. Mieheni on rakennusalalla ja hänen työnantajansa soittelee aina iltasin ja viikonloppusin työasioita ja puhuu ja puhuu... Ja mies ei koskaan kehtaa sanoo et tarttis jo lopettaa, mutta ei kyllä vastaakkaa sillon jos ollaan kyläs tai on joku tilanne päällä... Me ihmiset suhtaudutaan niin erilailla asioihin, työasioihinki....
Yleensä tilanne on ollut sellainen, että minä olen jo lähtenyt kotiin ja joku iltaa tekevä tarvitsee minulta jonkin tiedon. Eivät ne mitään kuolemantapauksia ole, vaan ihan normaaleja kysymyksiä, joihin kyseinen henkilö tarvitsee sinä päivänä vastauksen.
Mutta tosiaan kuten sanoin, en minäkään opettajalle lämpimikseni soittele, todellakaan. Mutta joskus soitin, kun asia vaikutti merkittävästi seuraavaan päivään. Toinen vaihtoehto olisi ollut soittaa esim. 6.30 aamulla. Onko se teistä parempi ajankohta kuin klo 19 illalla?
11
Jos lapsi sairastunut jo vaikka illalla oksennustautiin, voi olettaa että menee puoli yötä valvoessa ja aamulla olisi mukava nukkua jos voisi eikä herätä vartavasten ennen 8 vain lähettelemään tekstaria opettajalle...
soittamaan ihan kaikissa asioissa. Kokemusta on neljästä opettajasta. Nimenomaan koulupäivän aikana kukaan ei ole toivonut soittoja, koska välitunnit ovat muutenkin lyhyitä. Wilma tuli nyt ennen joulua kouluumme käyttöön ja se on vähentänyt soittelua huomattavasti. Sinne on helppo pienistäkin asioista kirjoittaa ja ope vastaa kun ehtii. Meillä kuitenki lähes aina vastatus odottaa seuraavana päivänä.
työajan ulkopuolella tehtävää valmistelua eikä yhteistyötä vanhempien kanssa enkä perustele sitä että mulla on oltava pitkät lomat korvauksena siitä, että joudun tekemään niin paljon töitä koulutuntien ulkopuolella.
Oppituntien aikana opettajia ei saa kiinni. Välitunneilla opettajia ei saa kiinni, puhelin on aina varattu.
Sais olla edes joku puhelinvastaaja johon voisi jättää viestin. Suunnattoman ärsyttävää, että koulu edellyttää että poissaoloista soitellaan tms. ja sitten ketään ei saa kumminkaan kiinni että voisi ilmoittaa.
ASiaa voi todellakin verrata siihen, että missä asioissa sinulle voisi soittaa illalla työasioissa? Jos asia ei mitenkään voi odottaa huomiseen, voit soittaa. Jos asian voi hoitaa huomenna, älä soita. Vaikka opettaja vastaisi, kyllä hän ihmettelee vanhempia, jotka eivät tuota tajua. Ope tietenkin yrittää olla ystävällinen. t. ope jolle on soiteltu sunnuntaina, jopa kerran lauantai-iltana.
eli ei se nyt niin kauhean ihmeellistä ole. Ja ei mullakaan ole päivystystä. Joidenkin ihmisten töissä on vaan pakko sitoutua hiukan enemmän...
Mä en ole koskaan soittanut opettajille kuin virka-aikaan, pääosan asioista hoidan sähköpostitse. Tosin ei mun lasten opettajat edes jakele puhelinnumeroitaan.
Ja mä ymmärrän kyllä, että varmasti jotkut vanhemmat soittelevat aivan turhista ja että jokainen tarvitsee myös vapaa-aikaa. Mutta ehkäpä ihminen osaa olla vastaamatta puhelimeen, jos aika on epäsopiva.
soittaa illalla työasioissa? Jos asia ei mitenkään voi odottaa huomiseen, voit soittaa. Jos asian voi hoitaa huomenna, älä soita. Vaikka opettaja vastaisi, kyllä hän ihmettelee vanhempia, jotka eivät tuota tajua. Ope tietenkin yrittää olla ystävällinen. t. ope jolle on soiteltu sunnuntaina, jopa kerran lauantai-iltana.
Siis, mihin aikaan olette tavoitettavissa ja sillä lailla töissä, ettette koe yksityisyyttänne häirittävän?
kyllä olla joku kuolemantapaus tai vastaava, että soittaisin. Läksyt kysytään kavereilta.