Lapseni oli tänään ekaa kertaa eskarikaverinsa luona kylässä. Koko tuon ajan kaverin äiti oli
NUKKUNUT! Perheen iskä oli sitten katsonut lasten perään. Minusta käsittämätöntä. Lapseni ekaa kertaa siellä kyläilee ja äiti vetää unta palloon. Kävin hakemassa ja viemässä lapsen - heillä äiti nukkui ja nukkui vaan. Ei ollut kuulemma saanut sisällä pitää meteliä ettei äippä herää. Juu, olis ollut ihan kiva tuo äiti tavata, mutta toisilla menee päiväunet kaiken edelle näemmä!
Kommentit (94)
lastani jättää mutta joiden miesten hoitoon lapseni voisin jättää.
Mm. hyvä ystäväni on sellainen äiti ja avioerossaankin lapset määrättiin isälleen ja ihan oikein meni.
Itse ihmettelen että ap jätti lapsensa ihan outojen ihmisten hoivaan. Itse olen aina ensimmäisellä kyläilykerralla mukana tai sitten ehdotan vaikka yhteistä leikkipuistoretkeä.
joudu kärsimään äidin omituisista nukkuma-ajoista. Eli meillä saa lasten (lapsia 4) kaverit kyläillä myös silloin, kun äiti nukkuu. Jos se on kavereiden äideille ongelma niin sitten on. Tänäänkin nukuin klo 14 asti. Mies oli aamulla leiponut lasten kanssa laskiaispullat ja kävivät lasten kanssa pulkkamäessä, naapurin tyttökin oli kuulema ollut mukana. Ihanaa, että oma mies ei ole ihan tumpelo lastenhoidonkaan suhteen.
...meillä ainakin. En pidä itseäni lasten 1. huoltajana, meillä vallitsee tasa-arvo. Ja teen vielä todellakin kolmivuorotyötä, joten pakostakin joskus nukun päivälläkin.
t.kolme lasta, neljäs tulossa.
Ettei isä pysty katsomaan parin eskarin perään siksi että on mies.
Vähän överi provo, muuten ihan hyvä aloitus. Sun täytyy ap petrata vähän päästäksesi kunnon provoilijoiden sarjaan.
Mitenhän kantani nyt selittäisin kun sain moisen pommituksen osakseni. Mutta siis minusta kuuluu yleiseen kohteliaisuuteen, että kun jonkun lapsi tuodaan ensimmäistä kertaa kyläpaikkaan ja tiedossa että että vanhempi tulee lasta tuomaan, niin minusta silloin olisi sopivaa että äitikin olisi hereillä, esittäytyisi ja vaikuttaisi tavalliselta ja mukavalta niin että voisi hyvin mielin lapsensa tähän vielä tuntemattomaan kotiin päästää. Ja kyllä, minusta isät eivät ole yhtä kykeneviä hoitamaan lapsiaan kuin äidit. Monet isät hoidatuttavat lapsensa esim. vanhemmillaan silloin kun hoitovuoro heille osuu. Monet iskät myös antaa lasten syödä mitä sattuu, katsoa TV:stä mitä sattuu ja pukea päälleen mitä sattuu. Suurin osa iseistä on näitä, kyllä vaan. Niin huonoja, että jos olisivat äitejä niin palstamammat uhkaisi tehdä sossuun ilmoituksen. ap
Meillä minä teen vuorotyötä ja olen 3-4 iltaa viikossa töissä. Mies hakee lapset, kokkaa ruuan, valvoo läksyjenteon, panee nukkumaan. Luotan häneen täysin!
Ikävä kuulla, että sinulle on osunut kohdalle vain vastuuttomia hunsvotteja. Älä kuitenkaan yleistä sitä koskemaan kaikkia miehiä. Aika monessa modernissa perheessä mies on tasa-arvoinen ja täystaitoinen kasvattaja.
Mun mies oli yksinhuoltajana 6 vuotta ennen tutustumistamme(lapsi hänellä vauvasta asti). hyvin oli lapsensa kasvattanut. Että kyllä se mieskin on yhtähyvä hoitaja lapsille kuin äitikin, jossain tapauksessa jopa paljon parempi.
Toiseksi jos on migreeni tai vastaava olisiko apn
mielestä pitänyt äidin tulla ovelle oksentamaan tai pyörtymään, migreeni kun voi alkaa nopeasti ja vierailua ei kerkeä peruumaan, meillä ainakin mies silloin hoitanut vieraat.
Vuorotyötä tekevä nukkuu silloin kun on mahdollista ja minä nukun myös silloin kun migreeni iskee olipa päivä tai ilta.
Ja meillä myös mies voi ihan yksin olla lasten kanssa, siihen ei kahta ihmistä vaadita!
tässä oli kyse eskareista,eihän sen ikäisiä nyt muutenkaan tartte kummemmin vahtia! Kyllä meillä ainakin leikkivät tuon ikäiset keskenään lasten huoneessa ja yleensä vielä ovi kiinni ettei aikuiset tule sotkemaan leikkejä. Ihme vauhko ole ap. Ja mikä siinä on ongelma jos kaverin isä katsoo lasten perään, vai eikö ap:lla ole miestä joka pystyisi samaan.
Saatetaan meillä joskus käydä ihan illan vietossakin kavereiden kanssa jolloin myös seuraavasta aamusta voi pidempään väsyttää, jos nyt ei koko päivää nukuta, niin mistäs sitä tietää ketä mitenkin juhlinta ottaa voimille, normaalia sekin minusta!
Mutta mennään nyt mukaan: entä jos äiti ei olisi ollut kotona? Entä jos äiti ei edes asuisi siellä? Isäkö ei pysty lasten perään katsomaan?
Kaverin äidillä ei ollutkaan pullakahvitarjoilua?
Kaverin äiti ei pyytänytkään sinua kahville?
Kaverin äiti tekikin omia töitään, eikä leikittänyt lapsia?
Kaverin äiti leikitti lapsia ja se oli kauheaa?
Kaverin ISÄ NUKKUI ja hoitovastuu oli äidillä?
Mitä seuraavaksi?
Kyllähän sen kaikki tietää, että vain nainen ja äiti pystyy pitämään lapset hengissä ja terveenä.
Kukaan muu ei kelpaa lapsia vahtimaan. Tuosta varmaan voisi soittaa lastensuojeluun...?
Voi taivas mitä pahaa on nukkumisessa,vaikka ihan muuten vaan.
Kuitenkin, jos luvataan ottaa kyläilyvieras, kannattaa sellaiset tehdä hetkellä jolloin äiti pystyy huolehtimaan omien lasten lisäksi muistakin. Tuon kyläperheen vastuullahan ne lapset on.
Ja kannattaa itse ehkä vähän paremmin tutustua perheeseen johon oman lapsensa päästää vieraaksi.
Kuitenkin, jos luvataan ottaa kyläilyvieras, kannattaa sellaiset tehdä hetkellä jolloin äiti pystyy huolehtimaan omien lasten lisäksi muistakin. Tuon kyläperheen vastuullahan ne lapset on. Ja kannattaa itse ehkä vähän paremmin tutustua perheeseen johon oman lapsensa päästää vieraaksi.
Meillä ovat jopa kotona niin että ÄITI on POISSA ja ISÄ vaan lasten ja lasten kavereiden kanssa. HUI KAUHEETA!!
meillä isäkin osaa noita asioita.
Kuitenkin, jos luvataan ottaa kyläilyvieras, kannattaa sellaiset tehdä hetkellä jolloin äiti pystyy huolehtimaan omien lasten lisäksi muistakin. Tuon kyläperheen vastuullahan ne lapset on. Ja kannattaa itse ehkä vähän paremmin tutustua perheeseen johon oman lapsensa päästää vieraaksi.
Meillä ovat jopa kotona niin että ÄITI on POISSA ja ISÄ vaan lasten ja lasten kavereiden kanssa. HUI KAUHEETA!!
Mitenhän kantani nyt selittäisin kun sain moisen pommituksen osakseni.
Mutta siis minusta kuuluu yleiseen kohteliaisuuteen, että kun jonkun lapsi tuodaan ensimmäistä kertaa kyläpaikkaan ja tiedossa että että vanhempi tulee lasta tuomaan, niin minusta silloin olisi sopivaa että äitikin olisi hereillä, esittäytyisi ja vaikuttaisi tavalliselta ja mukavalta niin että voisi hyvin mielin lapsensa tähän vielä tuntemattomaan kotiin päästää.
Ja kyllä, minusta isät eivät ole yhtä kykeneviä hoitamaan lapsiaan kuin äidit. Monet isät hoidatuttavat lapsensa esim. vanhemmillaan silloin kun hoitovuoro heille osuu. Monet iskät myös antaa lasten syödä mitä sattuu, katsoa TV:stä mitä sattuu ja pukea päälleen mitä sattuu. Suurin osa iseistä on näitä, kyllä vaan. Niin huonoja, että jos olisivat äitejä niin palstamammat uhkaisi tehdä sossuun ilmoituksen.
ap
isät ei ole kykeneviä vahtimaan lapsia:DD
Paitsi meillä eskari on poika ja hoitaja saattaa isän sijaan olla mummokin.Ap:n logiikalla meillä ei lapsilla voisi käydä kavereita ollenkaan. Hoidetaan lapsi lasten isän kanssa aika tarkkaan puoliksi kun ollaan kotona. olemmat kun tekevät vuorotyötä. Ja tosiaan jos yövuoro niin nukutaan tietenkin päivällä ja silloin vapaalla oleva huolehtii lapsista ja niiden kavereista. Niin ja lisäksi on sitten se mummo joka myös huolehtii jos ollaan yhtä aikaa töissä. Eilenkin tytöllä oli kaveri yökylässä samoin kuin kahdella pojistakin serkut ja hurjaa mutta kumpikaan vanhepi ei yökyläläisiä ollut ottamassa vastaan vaan mummo otti. Ja samoin niin isä kuin mommo on vienyt ja hakenut eskaria sekä kaverilta joss ollut ekaa kertaa että synttäreiltä kaverilta jossa eskari oli ekaa kertaa. Minä olen vain jutellut ko. vanhempien kanssa puhelimessa. Koskaan en ole naamatusten tavannut. Ja silti ukon lapseni heille leikkimään ja he lapsensa meille. Kun ovat nähneet yhden vastuullisen aikuisen niin johan se kertoo tarpeeksi perheestä.