MiIten saan selville, että varastiko naapurin tyttö
meidän tytön rahapussin?
Tytöillä ikää 14-vuotta. Tytöt ovat aina silloin tällöin yhdessä, yleensä meidän luona. Naapurin tyttö tuli meille ja sen jälkeen tytön rahapussi oli kadonnut. Rahapussissa oli reilu 80 euroa rahaa. Pääasiassa joululahjarahoja. Uskon, ettei tyttöni itse ole niitä käyttänyt, ja en yleensäkän vaadi selitystä, että mihin on rahansa käyttänyt. Nyt on viikon verran etsinyt rahapussiaan ja ei ole löytynyt. MInäkin kävin tytön kanssa huoneen läpi ja ei löydetty mistään.
Tyttö sanoi, että kaveri oli ollut huolissaan, että miten saa maksettua velkansa toiselle tytölle (20 euroa). Ja yht'äkkiä oli tällä viikolla maksanut velkansa. Tyttö oli vielä sanonut, ettei saa viikkorahaa ja ei voi äidiltään sellaista rahaa pyytää ilman selitystä.
Kun tyttöni oli kysynyt, että mistä sait rahat, niin sanoi äitinsä antaneen.
Minä satun tietämään, että tytön velka on syntynyt juomista. Tyttö oli tätä kaveria pyytänyt hakemaan viikonloppujuomisia ja nyt tämä välittäjäkaveri pyytää maksamistaan juomista rahat. Oma tyttö jäi juomisen suunnittelusta kiinni ja on ollut nyt kotona jo reilun 2 kk. Siis ei saa iltaisin mennä "kylille".
Vaikka en halua ajatella pahaa tästä tytön ystävästä, niin olen aika varma, että hän on saattanut viedä rahat. Mutta miten ihmeessä saisin asian selville?
Kannattaisiko kysyä suoraan tytöltä kun tulee käymään. Ei ole muuten käynyt edes sen viimeisen kyläilyn jälkeen vaikka yleensä käy useammin.
Vai miten te asian selvittäisitte?
Jos oltaisiin varakkaita, niin ehkä antaisin asian olla, mutta kun meillä on raha todellakin tiukassa ja raha oli tytölle tärkeä ja tarkoitettu mm. vaatteisiin.
Kommentit (7)
ja kyselisin tästä asiasta. Kai te voitte siitä viikonloppujuomisesta ainakin puhua? SItten veisin keskustelun huomaamatta rahaan ja kautta rantain yrittäisin kysellä, onko äitinsä antanut tytölle rahaa.
Tai sitten pyytäisin sen tytön meille kylään ja kysyisin suoraan asiaa häneltä itseltään. Kyllä valehtelu näkyy naamasta.
Tässä vaan on vaarana, että voi kaverisuhteet/naapuruussuhteet mennä, jos ei aseta sanojaan tarkkaan ja syyttele viatonta. Ajattele, jos oma lapsesi on vaikka pudottanut kukkaron jonnekin ulos?
itse antaisin asian olla, jos ei ole vedenpitäviä todisteita. Pahahan tuossa tilanteessa on asiaa enää selvittää, kun kukkaro on roskissa ja rahasta on hankala nähda, kenen omaisuutta on vaikka setelit löytyisivätkin.
Jos voit jutella naapurin äidille niin hän varmaan voi kertoa, onko lapselleen rahaa antanut "viikkorahaksi" tai muuten. Ainakin silloin selviäisi varkaaksi epäillyn tytön äidille, että on jostain saanut rahaa.
Ensi kerralla laita rahat suoraan lapsesi tilille tai kukkaro varmaan talteen (muualle kuin lapsen huoneeseen).
kerran oli yksi tilanne, jossa myös oma tyttöni oli mukana. Kävin siitä sitten vain ilmoittamassa naapureille, että ovat tietoisia. En siis sytellyt heidän tyttöään ja oma tyttöni oli ihan samassa sopassa mukana.
Suuttuivat jo tästäkin keskustelusta ja alkoivat puolustella tyttöään. Nyt vaikka tiedänkin tytön juomisreissuista, niin en niistä voi mennä sanomaan, koska tiedän, ettei vastaaotto ole varmastui hyvä. Ja ei siinä mitään jos kyseessä olisi yksi reissu, mutta kun on lähes joka viikonloppu "kylillä" ja liikkuu reilusti täysi-ikäisten kanssa ja ties miten maksaa näiden ostamat juomat heille takaisin. Ja minä olen keran nähnyt tytön kaupan nurkilla humalassa ja hyvä ystävä muutaman kerran.
Rahoja ei varmasti saa takaisin, mutta olishan se hyvä saada myös tuolalinen kierre katkaistua, johon todennäköisesti liittyy jo varastelua.
Niin ja tytön rahapussi ei ole ulos tippunut, kun oli vasta edellisenä iltana laittanut rahat rahapussiin ja ei ollut ottanut sitä mukaansa vielä minnekään. Seuraavana koulupäivänä tämä kaveri oli tullut käymään.
Voisin kyllä tietysti ihan suoraankin kysyä. En mitenkään syyttelemällä vaan ihan asiallisesti keskustelemalla.
Jossain muovikassissako se rahojaan pitää vai minigripissä.
Enkä kalukukkaroa :D
ap
Rahapussi? :D Jossain muovikassissako se rahojaan pitää vai minigripissä.
kun poikani rahat varastettiin ja niin asia sitten selvisi.
syötti jonnekin. Kukkaro mihin lainaat vaikka 50e ja katsot läheekö sekin kävelemään?
Kirjoita vaikka seteliin jotain pienellä :)