Minä lähden ihan kohta synnyttämään
ja mieheni lilluu tällä hetkellä baarissa,eikä vastaa puhelimeen. MAHTAVAA! vedet meni tunti sitten.
Kommentit (29)
Mulla meni vedet aamulla klo 06:00 ja synnäriltä sanoivat, että tule kahteen mennessä näytille. Käytiin vielä Prismassa ostamassa mulle tohvelit ja käverille heittämässä Doppler.
Että se siitä kiireestä. Lapsi muuten syntyi 2 vuorokautta vesien menosta.
odottamaan supistuksia.. :D Juuri sellaisesta kätilö varoitti synnytysvalmennuksessa.
Vesien mentyä on soitettava synnärille, sieltä sitten kyllä neuvotaan tulemaan paikalle ihan vain sen takia, että vesien mentyä kohtu ja vauva ovat alttiimpia tulehduksille. Jos taas synnytys supistuksilla alkaa, niin kotona voi olla niin kauan kuin hyvältä tuntuu, sitten kun ei yksinkertaisesti enää pysty oloa helpottamaan kotikonstein niin ei muuta kuin sairaalaan.
mulla alko synnytys vesien menolla, soitin sairaalaan jossa kysyttiin henkilötiedot ja että minkä väristä vesi oli. oli ihan kirkasta, niin sanoivat että oottele rauhassa kotona supistuksia ja tule sitten kun siltä tuntuu viimeistään kuiten seuraavana iltpäivänä....
vedet meni 02.45, supistukset alko 03.40
sairaalassa oltiin n.07.00 ja lapsi synty 09.13....
eli kannattaa kysästä sairaalasta mikä on heidän kanta asiaan.....kaikki synnytykset on erinlaisia, se ohje mikä toimii yhellä ei välttämättä toimi toisella.
niin ja jos se lapsivesi on selkeästi veristä tai vihreää niin silloin täytyy mennä heti sairaalaan mutta jos on kirkasta ja raskaus on ollu "normaali" niin omien tuntemusten ja oman synnytyssairaalan ohjeiden mukaan.
ja silloin ainakin neuvottiin kättärillä vesien menosta niin, että niiden jälkeen soitto synnärille että tietävät mahdollisesta synnytyksen alkamisesta. Jos olo on hyvä, voi kotiin jäädä odottelemaan supistuksia vuorokaudeksi, mutta jos hermostuttaa voi tulla aiemmin. Jos veden väri oli vihertävä, piti tulla heti.
Saatko ketään miehen kaveria kiinni? Supisteleeko jo? Ehkä kerkeät odottaa että mies kotiutuu jos ei kummemmin supistele. Onko sinulla sisaruksia? Rimpauta vaikka siskollesi (?) että tulee seuraksesi.
kaverin vaimolle/tyttöystävälle ja käskee tätä soittaa miehelleen ja mies voi sanoa sinun miehelle että kotia tollo!!
odotan vain että tulee tiheämmin. En saa ukkoa enkä ketään hänen ystäväänsä kiinni,vituttaa suunnattomasti kun sanoin aikaisemmin ettei hän lähtisi juopottelemaan. Hän sanoi että pitää puhelintaan lähettyvillään ja vastaa heti jos soitan. Kiva mennä kännisen miehen kanssa synnärille,jos hän sinne edes ehtii..
ettei ainakaan ole p*eet olalla. Varmasti vatuttaa ja ihan hirveästi, voin kuvitella. Olisin tuosta niin vihainen itsekin. Tsemppiä! Tilaile tosiaan kohta sitä taksia, minun lapseni syntyi muutamassa tunnissa epäsäännöllisillä supistuksilla.
Jos tiedät niin voithan koittaa soittaa sinne ja pyytää niitä huhuilemaan miestäsi näin tärkeän asian tähden. Tosin jo on iso paikka kyseessä niin tuskin tekevät tuota...
Pakko nyt kysyä, että miks sun mies edes lähti mihinkään baariin näin lähellä h-hetkeä? Kännissä se ei sun mukaan synnyttämään pääse...
ihan yleinen ohje että tunti vesien menon jälkeen olisi jo oltava siellä! kohta synnytät matkalle tai kotiin,siinä ei kuule kauaa mene kun alkaa ponnistuttaa....
...on monenlasita neuvoa. Kannattaa kyllä ainakin soittaa sairaalaan, ettei tarvitse yksin panikoida kotona! TSEMPPIÄ!!
Luulisi, että puolen tunnin välein tarkistaisi kännyn. Tsempit! Soita jollekin ystävällesi tai perheenjäsenellesi!
ukko tuli oven taakse,puhelin oli hävinny baariin. Ei ole kuin 2 olutta juonut,annan selkään heti kun näiltä supistuksilta kerkiän. Nyt me lähretään,kiitos sympatiasta! :D
Oikein isot tsempit synnytykseen sulle!
Ja onnea matkaan (vaik ootkii jo lähteny mut varmaa katot...)
kuulostaa provolta! Ei kukaan vaan odottele toimettomana, jos vedet menee :D
Ellei oo täysin uusavuton eikä osaa toimia ilman miestä.
kumpikohan sielt tuli???alotus on ollu 12.2...eli vauva on parikuinen niinku mullakin