Kiitos vaan "aktiiviset" vanhemmat!
Järjestin eilen vanhempainillan yläkoululla omalle valvontaryhmälleni. Olin lähettänyt kutsut ja 27 vanhempaa ilmoittautui. Aihe oli vanhemmilta tullut ja ilta "kovasti toivottu".
Tein siis varauksen iltakäytöstä, meillä se tarkoittaa vahtimestarille ylitöitä (ovet, hälyt, valot yms. ovat hänen vastuullaan ja vallassaan). Järjestin kahvituksen (ihan omasta pussistani ja vieläpä mielelläni), valmistelin ohjelman, hankin kaikilta opettajilta tilannekatsauksen oppilaiden opiskelusta, hankin omille lapsilleni iltahoitajan ja palasin töihin takaisin klo 17.30.
Olipa kiva, kun paikalle sitten lopulta ilmaantui 5 vanhempaa yhteensä kolmesta perheestä. Kukaan ei ilmoittanut esteestä eikä myöskään tänään pahoitellut, ettei saapunutkaan paikalle. Tein siis melkoisesti täysin turhaa työtä.
Miksi ihmiset ilmoittautuvat tai sopivat menoja, eivätkä sitten hoida niitä? Jos henkilömäärää kysytään, miksi ihmeessä ilmoitetaan 2, jos kukaan ei ilmeisesti edes ole tulossa/oman lapsen asiat ei kiinnosta? Sama ilmiö on aina, ilmoittautuneista osa ei tule paikalle. Tai henkilökohtaisesta vanhempaintapaamisesta myöhästytään puolituntia...
Minä pidän tuota todella itsekkäänä käytöksenä ja olen ko. vanhemmille hyvin loukkaantunut. Olisin voinut tuonkin ajan käyttää vaikka omiin lapsiini enkä tuhrata sitä muiden lasten asioiden hoitamiseen, kun vanhempiakaan asia ei kerran kiinnosta. Vahtimestarimme venytti työpäiväänsä klo 16:sta 20:een vain tämän vanhempainillan vuoksi.
MINÄ voin ilmoittautua kaikkeen mahdolliseen ja päätän sitten vasta huvittaako oikeasti. MINÄ voin myöhästyä vartin lääkäristä tai puolituntia kampaajalta ja se on ihan ok. MINÄ voin varata ajan hierojalta ja jättää sen vaan väliin, kun en muistakaan mennä. Mitäs siitä, että joku kuluttaa työaikaansa MINUA odottaessaan, ei se ole MINULTA pois. MINÄ haluan palvelua juuri silloin kun se MINUlle sopii. Muiden elämä ja aikataulut eivät MINUA kiinnosta. MINÄMINÄMINÄMINÄ.
Kommentit (2)
ja pahoittelen että jouduit näkemään turhaa vaivaa ja pettymään. Viisi vanhempaa 27:sta on todella vähän (15 olisi ollut kohtuullinen määrä), mutta en usko että kiukuttelit heille.
Mielestäni suuttumuksesi on aivan oikeutettu.
Vai näytitkö mielenosoituksellisesti nyrpeää naamaa heille, jotka olivat kiinnostuneita?