Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myöhästyin 10 minuuttia, lääkäri kieltäytyi ottamasta vastaanotolle

Vierailija
11.02.2010 |

Siis mitä. Ilmoittautumisessa käskettiin varata uusi aika ja armollisesti luvattiin ettei tule laskua perumattomasta käynnistä kun tulin paikalle kuitenkin.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun ehdoillasi..

Vierailija
22/80 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

klinikalle on meiltä tosi pitkä matka ja lopulta mieheni joutui mut sinne heittämään. No, mimmi tuli töihin vasta 08.20, sitten alkoi tekemään paperihommia. Kävin 08.30 kysymässä kerkeekö kohta ottamaan mut, kun mulla oli jo puoli tuntia sitten aika, oli vihainen kun keskeytin hänen valmistelut vaikka ovi oli auki.

08.40 mä menin neuvontaan ja sanoin mulle kerrottiin mulla on tunnin aika, mä en voi enää odottaa ja mun on pakko lähteä nyt töihin. Neuvonnasta soitettiin ja pääsin sisälle 08.45, hoitaja oli vihainen kuin mehiläinen sanoi tule nyt sitten kun sulla on niin kiire eikä pyytänyt edes anteeksi. Antoi ohjeet ja heitti mut pois reilu 5 min päästä.

Olin vielä aika viimeisillään raskaana, itkuhan siitä tuli ja tein tosi mojovan valituksen synnytyksen jälkeen. Enkä saanut ikinä vastausta hänen käyttäytymiseen. Kun lasku tuli, soitin talousosastolle ja kieltäydyin maksamasta ja kerroin mitä tapahtui. Talous peruutti laskun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten lausuntoja Kelalle tai soitteli muille potilaille, joiden asiat olivat kiireellisempiä kuin luomenpoisto, vaikka eivät vastaanottohuoneessa olleetkaan.

Jos luomenpoistoon on varattu aika parhaimmillaan paria kuukautta aikaisemmin, sitä ei lääkärin pitäisi voida ihan noin vain ohittaa paperitöiden vuoksi. Potilas on voinut joutua siirtämään ja sopimaan työvuorojaan luomenpoiston takia monta viikkoa etukäteen.

Vierailija
24/80 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukka valitus kehiin joka kerta.

Vierailija
25/80 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaanotolle varataan kai 15-20 min./ potilas. Sinulla oli aikaa "jäljellä" 5-10 min. Jos asiasi ei olisi selvinnyt siinä ajassa, olisivat muut potilaat joutuneet odottamaan.

Vierailija
26/80 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen 5 - 10 minuuttia saa kirittyä kun joku potilas on etuajassa. Ja tässäkin ketjussa on jo kymmeniä jotka vakuuttavat olevansa ainakin vartin liian aikaisin paikalla.

Niin minäkin olen, joten viimeksikin pääsin sisään 20 minuuttia etuajassa ja sillä aikaa tuli se potilas, joka oli myöhässä. Hän pääsi sisään minun ajallani ja meitä seuraava potilas sitten taas ihan jo ajallaan.

Järjenkäyttö on sallittua!

Vierailija
27/80 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa nimittäin vähän yhden sikäläisen lääkärin kettuilulta.

Vierailija
28/80 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kaveri tässä?

lapsen neuvolalääkärikäynnistä. Ei ottanut sisälle enää.

Lähdin puolitoista tuntia aikaisemmin kotoa koska oli talvi (matkaan menee normaalisti kävellen 20min).

Ekassa bussissa oli kahdet vaunut, odotin seuraavaa 20min. Toisessa bussissa oli myös kahdet vaunut, en viitsinyt odottaa taas uutta bussia 20min ja lähdin kävelemään, tiet oli kuitenkin niin huonossa kunnossa että rattaiden kanssa oli sula mahdottomuus päästä eteenpäin.

Hikeä valuen pääsin perille, riisuin lapsen ja odotin että lääkäri kutsuisi sisälle, kello oli tällöin 10:34 ja aika meillä olisi ollut 10:30. Ottikin jo seuraavan ja sanoi että pitää varata uusi aika, kyllä ärsytti.

Vierailija
29/80 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerta terveyskeskuslääkäri on sen 15-20 minuuttia myöhässä.

Vierailija
30/80 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän ensimmäinen potilaani oli 90 v nainen, jolla meni pelkästään riisumiseen ja pukemiseen se 20 minuuttia mikä hänelle oli varattu. Toinen potilas oli masentunut eikä hoitunut 20 minuutissa. Halusin keskustellakin. Kolmannen potilaan jälkeen hoitaja pyysi katsomaan rintakipuista, joka lähti ambulanssilla sairaalaan. Viidennen potilaan jälkeen tuli haavan ompelu ylimäääräisenä. Tämän lisäksi apteekista soitettiin kolme kertaa reseptin uusinnasta, hoitajat soittivat kymmenkunta kertaa. Vaikka väliin mahtui yksi korvakipuinen, joka hoitui 10 minuutissa, olin silti puolen päivän aikaan jo tunnin myöhässä.

Inhoan myöhässä olemistani mutta en todellakaan voi sille mitään. Tämä on ihan tavallinen päivä terveysasemalla. Kaiken kruunaa jumiutunut tietokone, sitä nyt onneksi tapahtuu vain kerran kuussa. POtilaille on varattu ajat 20 minuutin välein paitsi päivystysaika on vain 15 minuuttia.

Kahvitauon olen pitänyt töissä viimeksi vuonna 2004. Ruokatauon pidän joka päivä, kokonaista 10 minuuttia. Ja vessassakin on kerran päivässä pakko käydä. Eli mistä sitä aikaa sitten säästäisi. Niin, ja joku muu suunnittelee päiväohjelmani. Potilaat on enimmäksene mukavia ja pitäisin työstäni jos saisin sitä joskus tehdä rauhassa.

Terveyskeskuslääkäri

Vierailija
31/80 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne ja kertoa että myöhästyt. Sekin ois auttanut jo paljon. Mä olen pari kertaa myöhästynyt siksi, että olen uudessa kaupungissa mennyt väärällä bussilla tai lukenut aikataulua väärin. Aina olen soittanut numerotiedustelun kautta ja olen päässty vielä sisällekin. Ne työntekijät on hekin vain ihmisiä. Ei niitä jurpi se, että asiakas on myöhässä niinkään paljon kuin se, että joutuvat odottamaan asiakasta. Jos tietävät et joku on myöhässä, niin sen ajan saa sit keskittyä rauhassa muihin töihin.

Mut ylipäänsä en tajua tätä ihmisten jurputusta siitä että lääkäri on myöhässä. Jos ihminen on niin terve, et hän voi odottaa odotustilassa, niin asiat vois pistää tärkeysjärjestykseen eikä rutista turhista.

Vierailija
32/80 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kaikkien aikojen tarvitse myöhästyä siksi, ettet sinä vaivaudu ajoissa paikalle. Kaivahan silmät sieltä napasi pohjalta, niin näet ehkä muutkin ihmiset.

Vierailija
33/80 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä minusta

Vierailija
34/80 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä minusta

varmaankaan siinä ajassa.

Vierailija
35/80 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitä katsos riittää.Seuraavalla kerralla varmaan muistat olla ajoissa!

Vierailija
36/80 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

he odottavat 15 min. Olitko yksityisellä?

Vierailija
37/80 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen neuvolalääkärikäynnistä. Ei ottanut sisälle enää.

Lähdin puolitoista tuntia aikaisemmin kotoa koska oli talvi (matkaan menee normaalisti kävellen 20min).

Ekassa bussissa oli kahdet vaunut, odotin seuraavaa 20min. Toisessa bussissa oli myös kahdet vaunut, en viitsinyt odottaa taas uutta bussia 20min ja lähdin kävelemään, tiet oli kuitenkin niin huonossa kunnossa että rattaiden kanssa oli sula mahdottomuus päästä eteenpäin.

Hikeä valuen pääsin perille, riisuin lapsen ja odotin että lääkäri kutsuisi sisälle, kello oli tällöin 10:34 ja aika meillä olisi ollut 10:30. Ottikin jo seuraavan ja sanoi että pitää varata uusi aika, kyllä ärsytti.

Vierailija
38/80 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos myöhästyt 15 min tai yli

Vierailija
39/80 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kyse tunnin ajasta, niin silloin voi asiaa harkita.

Vierailija
40/80 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mittaisia yleensä, ja siinä ajassa pitää myös ehtiä tehdä kaikki paperityöt.

Eli 10 min on tosiaan leijonanosa potilaan tutkimiseen käytettävissä olevasta ajasta.