Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myöhästyin 10 minuuttia, lääkäri kieltäytyi ottamasta vastaanotolle

Vierailija
11.02.2010 |

Siis mitä. Ilmoittautumisessa käskettiin varata uusi aika ja armollisesti luvattiin ettei tule laskua perumattomasta käynnistä kun tulin paikalle kuitenkin.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ärsyttävää. On tosi v-mäistä odottaa huonoimmillaan pari tuntia sovittua aikaa kauemmin. Sitten kun lopulta pääsee lääkäriin, on niin lukossa, ettei voi kuin mennä kotiin ja varata uuden ajan. Kaikilla ei oo kestävyyttä istua sitä paria tuntia jännittämässä siellä odotushuoneessa.

Synnärillä oli vielä v-mäisenpi juttu. Lääkärin piti tulla katsomaan. Odottelin aamu 8 alkaen. Kyselin milloinkahan tulee, johon kätilöt: "lääkäri tulee, sitten kun lääkäri tulee". Klo 13 oli pakko mennä vessaan. No lääkäri oli käynyt sillä aikaa. Kukaan ei edes viittinyt oveen koputtaa. Sitten vain kätilöt aukoivat päätä, kun et ollut paikalla, kun lääkäri kävi. Seuraavana päivänä uusi lääkäri. Eli synnärillä ei saisi käydä välillä klo 8-16 vessassa.

Lääkäreiden kannattaisi myös muistaa, että potilas voi olla myöhässä sairauden vuoksi. Esim. oksentava lapsipotilas oksentanut lähtiessään vaatteet, niin että ne vaihdettava. Tai psykoottisesti masentuneella vaikeuksia asioiden suunnittelun/asioiden tekemisen/liikkumisen/ajantajun kanssa. Tai erityislapsi laittaa kunnolla hanttiin, jolloin lähteminen normaalia hitaampaa. Ei voi lähteä aina varulta paria tuntia aiemmin joka paikkaan.

Vierailija
2/80 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka ottavat rennosti ja tuntevat jokaisen asiakkaansa hyvin. Nykyään sielä istuu happamia marjoja. Psykiatria lääkäritkin tarvitsevat. Ennenvanhaan lääkärit osasivat olla ihmisiä sellaisia jonka pystyi kohtaamaan silmästä silmään ystävänä. Reinikaislääkärit missä olette?=

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teki töitä aamusta iltamyöhään, 7 päivää viikossa. Missä todellakin vanhat Reinikaiset.

Vierailija
4/80 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän oli kai kuitenkin vitsi?

Sitten vielä sille laskutaidottomalle: jos jokainen potilas on myöhässä viisi minuuttia, niin kyllä se työpäivä venyy yli sen viisi minuuttia. Potilaita voi olla 20/päivä, jolloin se tekee 20 x 5

minuuttia eli 1h40 min.

Anestesiahoitaja

Vierailija
5/80 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli varattu suunniteltu keisarinleikkausaika lantion koon takia. Kaikki valmistelut oli tehty paitsi selkäydinpuudutus, odoteltiin leikkaavaa lääkäriä, eikä se vaan tullut. Lopulta tuli toinen lääkäri leikkaamaan ja sitten paljastui, että tämä toinen lääkäri oli nukkunut pommiin!

Vierailija
6/80 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli varattu suunniteltu keisarinleikkausaika lantion koon takia. Kaikki valmistelut oli tehty paitsi selkäydinpuudutus, odoteltiin leikkaavaa lääkäriä, eikä se vaan tullut. Lopulta tuli toinen lääkäri leikkaamaan ja sitten paljastui, että tämä toinen lääkäri oli nukkunut pommiin!

esim sen takia, että herätyskello ei soi. Lääkäri on voinut olla myös ns takapäivystäjä eli päivystää kotoa käsin, mutta tulee tarpeen mukaan sairaalaan. On siis voinut olla vaikka edellisenä yönä klo 1 asti töissä.

En tässä keskusteluketjussa ymmärrä sitä, että potilaat saisivat tulla vastaanotolle milloin lystää, mutta lääkärit eivät saisi olla minuuttiakaan myöhässä. Yleensä syy lääkärin myöhässä olemiseen vielä on edelliset potilaat eli heidän ongelmat ovat oletettua vaikeampia tai he tarvitsevat erinäisiä papereita työnantajalle tai Kelalle, jolloin aikaa kuluu oletettua enemmän. Pitäisi laittaa munakello käyntiin, kun potilaan on tervehtinyt ja sanoa, että teidän aikanne loppuu, kun kello soi. Jos asiaa ei ehdi siinä ajassa hoitaa, ei muuta kuin varaamaan uusi aika.

Vierailija
7/80 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas kävi vähän toisinpäin, eli ilmoittauduin terveysasemalla 14 minuuttia "etuajassa" (eli minusta ihan sopivasti), ja täti katsoi suurieleisesti kelloa ja kommentoi, että olinpas tullut aikaisin... Ihmettelin, että kuluuko odotushuoneen tuoli jotenkin liikaa, kun istun siinä sen ilmoittautumisen jälkeen noin 10 min.

Vierailija
8/80 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään käytä alkoholia tai muitakaan lääkkeitä/aineita jotka saattavat haitata työkuntoani.

Suosittelisin lääkäreitäkin päivittämään elämäntapansa kuntoon.

Vierailija
9/80 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

potilaan tilalle? Siirtää kaikkien muiden potilaiden aikaa myöhemmäksi vain sen takia että sinä et saapunut ajoissa paikalle? Oletko koskaan ajatellut että lääkäriin voisi mennä vaikka noin 15min etuajassa, niin ei haittaisi vaikka bussi ym. vähän myöhästyisikin?

Vierailija
10/80 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen ollut vastaanotolle noin kymmenen minuuttia ennen aikani alkua enkä IKINÄ ole päässyt ajallani sisään. Aina on mennyt se vähintään 5 min ja monesti vielä paljon enemmänkin, mutta silti minä siellä vaan aina ajoissa kökin ja odottelen ilmeisesti ihmettä tapahtuvaksi...

Minusta olisikin enemmän kuin reilua, että myös lääkäri voisi hetken joskus odottaa, yleensä kukaan tuskin tahallaan myöhässä tulee. Odotanhan minäkin joka kerta enkä ikinä ole valittanut perään. Mutta kaippa lääkärit on sitten jotain ylijumalia, jotka saavat odotuttaa muita, mutta eivät suvaitse itse odottaa laisinkaan..

Vierailija
11/80 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon. Olen ollut ikäni töissä tk.ssa ja työterveydessä ja lähes aina on yritetty jotenkin järjestellä vastaanotto vaikka kyseessä olisi potilaasta aiheutunut myöhästyminen,yleensä lääkäri ottaa seuraavan potilaan ja myöhästynyt odottelee kiltisti vuoroaan kun ei kerran ollut ajoissa

Vierailija
12/80 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit kiertävät just silloin kun kiertävät. Ja leikkaukseen pääsee, jollei edellisissä leikkauksissa ole sattunut mitään aikaavievää tai väliin ei ole tullut akuutteja tapauksia. Se systeemi on rakennettu tuolla tavalla, siksi lapsille ja vaativille tapauksille annetaan yleensä se päivän ensimmäinen aika.

Ja yhteiskunnalla ei ole varaa pitää leikkureita tyhjillään ja vapaita aikoja ja taukoja sinne päivän sekaan, jotta kaikkien aikataulut pitäisivät. Yhteiskunnalla ei myöskään ole varaa pitää tavallisella terveyskeskuslääkärillä 30min vastaanottoaikoja, vaikka siten ne aikataulut sais pitämään. Yhteiskunnalla ei ole myöskään varaa pitää erikseen päivystäjää ja akuuttivastaanottajia jokaisessa pikku terveyskeskuksessa.

Maksakaa enemmän veroja tai lopettakaa vikinä.

Vierailija
13/80 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen elämäni aikana yhteensä jonottanut myöhässä olevaa lääkäriä useita kuukausia ja jopa vuosia, joten olisin tunkenut vastaanotolle silti.

Kertaakaan - siis ei kertaakaan - ei lääkäri ole edes pahoitellut, että on myöhässä!

Vierailija
14/80 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se,että lääkäri on myöhässä ja huoneessa ei ollut asiakasta ei tarkoita sitä,että lekuri viilailisi kynsiään. Lääkäri joutuu konsultoimaan,neuvolaa,koulua,kotisairaanhoitoa,tarkkailussa voi olla potilaita,sairaanhoitaja konsultoi tai toinen lääkäri,on reseptiä,päihteidenkäyttäjää,b-lausunnontekoa ym ym näkymätöntä työtä. Ja monilla lääkäreillä on huoneestaan toinen ovi esim toimenpidehuoneeseen jossa saattaa työskennellä ja mitään kulkua käytävillä ei siksi näy.

Itse käytän aika yksityisiäpalveluja lapsillani (vakuutuksen takia) ja ne ne vasta myöhässä on!

Vierailija
15/80 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman tai lapsen, mennään vähintään se vartti ETUAJASSA! Eihän niillä ole aikoja odotella.. Mä ainakin olen aina ajoissa ja mielummin odotan itse. Ota parempia aikoja jos et pysty olemaan ajoissa..

Vierailija
16/80 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on viime viikkoina liikenne ollut siinä kunnossa, että vaikka miten lähtisi hyvissä ajoin, voi myöhästyä silti. Minulla on pahimmillaan mennyt 3 tuntia 20 minuutin matkaan.

Ja todellakin, lääkärit ovat itse aina myöhässä. Mitä siis haittaa, jos esim. ap:n tapauksessa olisi tullut 5 - 10 minuuttia lisää jo valmiiksi kusseeseen aikatauluun?

Vierailija
17/80 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa aamun ensimmäinen, klo 8 aika on sellainen että pääsee sisälle vasta varttia yli "kun mun on pakko saada kahvia ennenkuin voin avata koneen" ARGH!!!

Vierailija
18/80 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaten ENTINEN hammaslääkärini oli pahimmillaan 45 minuuttia myöhässä aamun ekasta ajasta. Ei koskaan pyytänyt anteeksi ja kun onnellisena selitti, että se johtui siitä, ettei saanut lapsiaan puettua ja päiväkotiin ajoissa, vaihdoin lääkärin ja valitin esimiehelleen.

Siis oikeesti - minä maksoin joka kerta melkein tunnin ansionmenetykset sen takia, että hän ei hallitse perherutiineja!

Vierailija
19/80 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös kirjaus ja lääkärin tutustuminen potilaan tietoihin. Kun olisikin vaan hups, sisään, resepti kouraan ja ulos.

Terveyskeskustyö ei houkuttele juuri tämän takia juuri ketään: valittavia, ainaisesti tyytymättömiä ihmisiä joka päivä suuresta työtaakasta huolimatta.

Tsemppiä lääkäreille ja hoitajille!

Vierailija
20/80 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, voin vakuuttaa, että ainakin meillä se tasan sisältää vain sen "resepti kouraan silmiin katsomatta ja tervehtimättä" -osuuden.