Mitä rakastajani tällä tarkoitti? Kommentoi "älykkörakastajan" ilmausta.
Olen ollut vuoden kovin ihastunut mieheen. Kumpikin ollaan varattuja. Nyt hän viimein halusi "vakiintua" kanssani ja sanoi pitävänsä itseään rakastajanani. Kysyin, että mitäköhän se tarkoittaa. Hän sanoi hetken pohdittuaan hieman varovasti: "No oletko lukenut Anna Kareninan...?"
Öh, olen lukenut vain alkua, mutta haluaisin tietää, mitä mies tahtoi viestittää tunteistaan tuolla kommentilla. Millainen oli kirjan pääparin suhde ja mitä tunteita kirjan rakastajalla oli naiseensa?
Kiitos.
T. Anna ;)
Kommentit (30)
nyt vaan myöntänyt, ettet ole lukenut sitä, niin tietäisit, mitä mies tarkoittaa. Sanoitko hänelle salaperäisesti hymyillen, että "tottakai, alkukielellä...", ja päässäsi mietit, että mitä vittua?
ko.kirjassa oli. Etkö voi tunnustaa miehelle, ettet ole kirjaa lukenut ja mikset? Ihastuksille ja panoille puhutaan kaikenlaista, ne oikeat teot ovatkin sitten muuta. Jos mies on pitänyt peliänsä kanssasi jo vuoden päivät, niin todennäköisesti hänellä on kotona jotain sinua tärkeämpää..
surullinen loppu Annalle.
Ehkä rakastajasi tarkoitti sitä, että olette molemmat varattuja huonoissa liitoissa, ihastuitte järjettömästi ja himo on toista kohtaan voimakasta. Mies taisi vihjata siihen, että on todellakin vain rakastajasi eli omaa perhettään ei tule jättämään sinun takiaisi eikä sinunkaan pitäisi kuvitella sellaista. Pelkää sinun rakastuvan ja jäävän roikkumaan. Itse en olisi kovin otettu jos rakastettuni vertaisi suhdettamme kyseiseen kirjaan.
tyypin, joka voisi tehdä tuollaista - siis pettää vaimoaan, puhua sekavia ja verrata suhdetta venäläisklassikkoon. Sattuuko kyseisen Vronskin nimikirjaimet olemaan A.H.?
tyypin, joka voisi tehdä tuollaista - siis pettää vaimoaan, puhua sekavia ja verrata suhdetta venäläisklassikkoon. Sattuuko kyseisen Vronskin nimikirjaimet olemaan A.H.?
pettää vaimoaan ja puhuu sekavia. Hän on lääkäri.
että en tiedä tämän opettaja-A.H.:n avioliitosta yhtään mitään - uskon ja toivon, että hän on viisastunut ja pitää vaimostaan uskollisena hyvää huolta. =) Tunnen hänet ajalta ennen vaimoa.
Anna on onnettomassa avioliitossa ja rakastuu palavasti Vronskiin jonka kanssa saa lapsen ja lopulta karkaa yhdessä elelemään muualle. Ovat syvästi rakastuneita pääosassa kirjaa.
kun mulla oli se mielikuva että heillä oli palavaa rakkautta, josta mies pyrki ensin eroon ja tajusi (liian myöhään) että sittenkin rakasti Annaa? Vai olenko itse romantisoinut muiston kirjasta, jonka luin joskus teininä?